Virkistävää käydä täällä joskus aina kurkkaamassa.
Ihmettelen että miksi kaikki maidontuottajat ei suhtaudu kriittisesti omaan maidon jalostajaansa. Omistajien tehtävä on huoplehtia siitä että firmasta otetaan "löysät pois". Toisia on jopa onnistunut siinä. Silloin kun oli "hyvät ajat" suhtauduttiin kaikkeen kriittisesti, yhtään turhaa munakorin rakentajaa ei tontilla hyväksytty ja nyt toiminta on kannattavaa vaikka ajat on kovemmat. Pitää keskittyä niihin muniin. Valiolla on kunnian himoinen tavoite saada jollakin muulla toiminnalla katettua tappiollinen maitobisnes. Miksi? Miksi myydä kiisseliä ja vilvoitusjuomaa jotta voi myydä maitoa tappiolla? Silloin ei kannattaisi myydä maitoa ollenkaan. Valiossa perustellaan kovia aikoja etupäässä kilpailuvirastolla ja Venäjällä. Jokainen joka oikeasti tutkii lukuja tietää että Venäjältä ei tullut takkiin sitä summaa joka tuottajilta pidätettiin. Ja lisää on tulossa. Siis hinnanalennuksia tuottajalle.
Valion tilanne on hankala. Tekisi varmaan mieli nostaa tuottajahintaa mutta ei voi kun kilpaileva meijeri on tehokkaampi ja pystyy täten nostamaan enemmän. Ei sellaista nyt voi tehdä. Suomalainen maidontuottaja voittaisi vielä siinä.
Ja toi brändi.. onko Valio enää brändi? Melkoisen kiillotuksen ainakin vaatisi....
Ottakaas nyt se firmanne oikeasti haltuunne ja muodostakaa mielipiteenne muualta kuin Maito ja Me-lehdestä