tohdinko kysyä ilman ristiinaulitsemisen pelkoa kumpi tuossa jäi voitolle jos ihan lain mukaan olisi toimittu alusta lähtien
tähän juttuun kulminoituu niin paljon, kun miettii esimerkiksi miten motokuskit haukutaan nykyään, paineet on varmasti kovat vaikka on kuinka vain palkkakuski, kone alla on ruokottoman kallis, puita pitäs kertyä kasaan, toisaalta niitä pitääs jäädä pystyyn, sama mimmoonen risukko jäljelle pitääs jäädä ensiluokkainen harvennettu nuori metsä, leimikot pieniä, koneen siirtoa paljon ja työmatkat pitkiä ajallisesti ja matkallisestikkin, kelirikkojen seisokit ja pakkaskausien yötäpäiväämenot ja palkkaus niinku tuossa yllä on....onko ihme että kuskeja ei löydy vaikka herpertti länkyttää tessin palkoista
kenen etu tämä on, metsänomistajan varmaaanki vai mitä mieltä on herpertti
Havaitsen pientä katkeruutta viestinässäsi
Asioita pitää katsoa vähän analyyttisemmin, Suomen talouskasvu perustuu kulutukseen kokonaan, kuten on muissakin länsimaissa, meidän ongelma on se, jos verrataan muihin länsimaihin, että meillä ei valmisteta oikeastaan mitään kulutustavaraa ehkä elintarvikkeita lukuunottamatta, joiden kulutus ei paljon kasva vaikka palkat nousisikin, ihminen syö sen minkä syö, eikä syö enempää
Eli meillä kulutuksen kasvattaminen kasvattaa aina myös samassa tahdissa tuontia, joten tarvitsemme suuren vientivolyymin tämän tuonnin kattamiseksi, mutta meidän viennistä lepää valtaosa, noin 65 %:tia 30 suurimman yhtiön harteilla
Tämä johtuu pääosin siitä, että meidän suljetut korporaatioiden hallitsemat työmarkkinat estävät tehokkaasti uusien alojen ja yritysten kasvun, markkinat ja alueet jaettiin joskus kuuskytluvulla ja maa pyörii samoilla säännöillä tänäkin päivänä
Palkkojen lasku teollisuudessa, on populistista tyhjänpuhetta, ei se mitään ratkaise, jos ei tätä teollisuuden rakennemuutosta saada kunnolla käyntiin , ei me pystytä pitämään tätä elintasoa, jos ei saada uutta vientiä vanhan viennin rinnalle
Kaivosala on yksi uusista aloista, mutta sekin on tällä hetkellä hyytymässä, ainakin joillakin alueilla