Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kloppikuskien palkat  (Luettu 6138 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kloppikuskien palkat
Paljonko maksasitte mulle palkkaa, jos tulisin ajelemaan raktorilla? Voisin kultivoida, kyntää, ajella viljakuormia, kuskailla paaleja yms. Kaikki käy, missä ei tarvii nousta koneesta pois.

Pitääkö sut syöttää sinne rattorin koppiin? Ja peti laittaa?

Kollegan kanssa kun tehdään koneyhteistyötä ni joskus on puhuttu että pelkkä "rukkastyö" ilman mitään konetta laskettaisiin kympin tunti.
Verokirjalla kympin tunti oon luvannu mennä hommiin, jossa ei tarvi juur mitään osata (=sopis mulle, työelämästä on kumminkin vähän kokemusta) :) Jos kopissa tms. työnlomassa syö/juo kahvit, niin jos vitosen ruokarahaa päivässä sais siihen päälle.

Normaaleissa työvaatteissa ja omilla sapuskoilla voisin em. keikkaa kuvitella tekeväni toiminimellä 20 €/tunti + alv.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Kloppikuskien palkat
Täälläpäin toiminimellä tekevät 30€ tunti+alv ja töitä on, itse maksan 10-12 ekeen tunti vähän osaamisesta ja tekemisestä kiinni.
Parhaat klopit kun osaa tehdä koneisiin huollotkin niin havempi teettää niillä kuin korjaamolla, jos itse ei ehdi tekemään.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12222
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kloppikuskien palkat
Paljonko maksasitte mulle palkkaa, jos tulisin ajelemaan raktorilla? Voisin kultivoida, kyntää, ajella viljakuormia, kuskailla paaleja yms. Kaikki käy, missä ei tarvii nousta koneesta pois.

Pitääkö sut syöttää sinne rattorin koppiin? Ja peti laittaa?
Kai sitä omien eväitten kanssa täytyy tulla toimeen, enkä ala tuolla koneessa nukkumaan. Vanhaan aikaan oli kyllä niin, että talosta tarjottiin aina ruoka ja kahveet miehille, teki ne mitä hommaa hyvänsä. Nykyään, kun emännät ei enää viitsi laittaa ruokaa, niin aika vähiin kai tuommoinen on mennyt. Viljakuski on sellainen henkilö, että sille tarjotaan aina kahveet, kun se käy talossa.

Hammaslukko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Kloppikuskien palkat
Kokeneen kuljettajan merkit: takalasi auki ja käsikaasulla ajo. Minimikierrokset 1500.

Takalasia ei ole mielestäni syytä pitää auki kuin työlaitetta kiinnitettäessä. Yhtä järjetöntä on mielestäni jalkakaasulla kyntäminen ja maantieajo. 1500-1600 on melko optimaalinen kierrosluku peltotöissä, moottori jaksaa vääntää ja menee kohtuullisella polttoaineen kulutuksella.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kloppikuskien palkat
Kokeneen kuljettajan merkit: takalasi auki ja käsikaasulla ajo. Minimikierrokset 1500.

Takalasia ei ole mielestäni syytä pitää auki kuin työlaitetta kiinnitettäessä. Yhtä järjetöntä on mielestäni jalkakaasulla kyntäminen ja maantieajo. 1500-1600 on melko optimaalinen kierrosluku peltotöissä, moottori jaksaa vääntää ja menee kohtuullisella polttoaineen kulutuksella.
Siis se 1500 on kun traktori jää käymään yksikseen ja kuski huinii jossain muualla. Ovi on tietenkin jäänyt auki kun on lähdetty hytistä ulos ja sadekuuroja pukkaa vähänväliä.
Mystinen kesälaatumies

roadman

  • Vieras
Vs: Kloppikuskien palkat
Paljonko kloppikuskeille liksaa? parin vuoden kokemus, epäsäännöllist työajat, muonitus sisältyy? Matkat?

Niin hinta sen mukaan haluaako huonon vai hyvän kuskin. Näinhän se tahtoo mennä.

Mietiskelee mitä maksavat tuolla muualla esim  metsä tai maanrak, puolella koska sehän vaihtoehto. Näin ainakin itse tekisin jos konetöitä palkolisena katselisin.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Kloppikuskien palkat
10e yleensä alotettu ja kokemuksen karttuessa nostettu 12e, 15e työntekijälle joka osaa"kaiken". Ihan uskomatonta miten nuoristakin sälleistä löytyy kavereita joilla onnistuu remontit, huollot, putkirempat, sähkötyöt, organisointi ja vaikka ruuanlaitto ;D

Ruoka/kahvi talon puolesta.