Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhan lypsyaseman Myynti..  (Luettu 10007 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vanhan lypsyaseman Myynti..
Moro!
En tiiä et mihin katekoriaan tää pitteisi laittaa mut laitan ny tänne näi aluksi..

Elikkä meille on tässä lähiaikoina tulossa robotti navettaan, niin tuo lypsyasema mikä meillä on niin jää käyttämättömäksi. Nyt kiinnostaisi tietää et missähän nykyään liikkuu hinnat nuissa vanhoissa lypsyasemissa että minkälaista hintaa tuosta meidän asemasta kannattaisi al
Asema on siis DeLavalin  2x5 kalanruoto ja valmistunut vuonna 2000.


Miltä kansainvälisiltä sivustoilta voisi etsiä käytettyjä karuselli- tai takalypsyasemia? Suomessa ei taida liioin löytyä..

Onko kellään tietoa löytyykö näitä virosta ja jos lyötyy niin kuinka?

Mulla on syksyllä ylimääräinen Westfalian 12-paikkainen karuselli. Pistä viestiä jos kiinnostaa enemmän. Robotti tulossa tilalle
Montako tuohon mahtuu kerralla lypsyyn ?

11, ellei viimeinen lehmä ole oikein vanha ja kokenut joka peruuttaa täysin oikeaan koloon mistä yltää pesemään ilman seinärautojen avustusta karusellin pyörähtäessä edemmäs.
Aika hyvin, mä olisin arvannut että 9  :-X

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

luomuviljelijä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 599
Vs: Vanhan lypsyaseman Myynti..
On h yvä että ei ole kauppias luonne eikä ole aikaa ryhtyä kauppiaaksi. Mä olen näet nähny pienen liikeidean tämän asian ympärillä eli ostaisi kaiken maailman lypsyjärjestelmiä ja navetan osia ja sitten kunnostaisi ja möisi kokonaisina tai purkuosina. Jos systeemi toimisi niin luulen että asiakkaita riittäisi.
Mä näen tuossa vain kuluja ja miljoona kiloa ruosteista rautaa.. tuollainen onnistuisi, jos voisi keskittyä vain arvo-osiin. Tai jos investointitukea ei olisi ollenkaan...

Investointitukipuheilla myyntimiehet saa myytyä uskomattoman paljon turhaa tavaraa vaikka varmaan 90%(pelkkä arvaus) navettainvestointien kustannusarvioista ylittyy juuri sen uuden lypsyaseman tai robotin verran, jolloin investointituki sille todellisuudessa onkin 0%.

Itse ostin vuos sitte 2*6 paikkasen delavalin kalanruodon kaikilla herkuilla vm 2006, hinta 9000€. Säästöä uuteen vastaavaan tuli n. 60 000€. Kustannusarvio ylittyy ilman ylimäärästä 60 000€ kuluakin.