Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raitis Suomi - parempi Suomi  (Luettu 8117 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Raitis Suomi - parempi Suomi
Tällaisia mietteitä perjantain kunniaksi ja perjantaipulloa mieliville.

Ajatelkaa siis jos asetettaisiin tavoite, niinkuin tupakankin osalta, että alkoholista luovuttaisiin kokonaan pitkällä aikavälillä.

Edut:

-työssäpoissaolot vähenesivät ja työntuottavuus kasvaisi
-ihmisten terveys kohenisi
-avioerojen määrä laskisi
-humalassa tehdyt rikokset jäisi vallan pois
-yhtään ihmistä ei jäisi rattijuopon alle
-lapset ei kärsisi juopottelevista vanhemmista
-teinit ei joisi herkässä kehitysvaiheessa olevia aivojaan, mitkä kerrannaisvaikutukset tällä olisikaan
-ympäristö siistiytyisi
-kaduilla olisi turvallisempaa
-hyvinvointi kaikkiaan lisääntyisi huimasti

Listaa voi jatkaa vaikka kuinka.

Miksi alkoholista ei voisi luopua, ei ihminen sitä välttämättä tarvitse?
Nautiskelijoille (kohtuukäyttäjät)varmaan löytys muuta nautittavaa.

Kannattaisin ilomielin täysin päihteetöntä Suomea.

Mitä arvelette?



Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
  Kohta Suomen valtio saa langettavan tuomion tavaraiden vapaan liikkumisen estämisestä. Sakko 10milj euroa. :D

navettapiika

  • Vieras
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Ja korpikuusenkyyneltä tuotettaisiin kiihtyvään tahtiin ja sitten kävisi kuin Pihtiputtaalla vuonna pipo ja lapaset... :'(

Köntys

  • Vieras
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi

Paljon tulee työttömiä sairaanhoidon- ja viranomaispuolelta, kun tuota maidontuottajan listaa katsoo  ??? Myös merkittävät alkoholiverotulot jäisi pois. Valtion pitäisi ennemminkin kannustaa kansalaisia dokaamaan, eli brändätä tämä suomalainen alkoholikulttuuri  8)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi

Paljon tulee työttömiä sairaanhoidon- ja viranomaispuolelta, kun tuota maidontuottajan listaa katsoo  ??? Myös merkittävät alkoholiverotulot jäisi pois. Valtion pitäisi ennemminkin kannustaa kansalaisia dokaamaan, eli brändätä tämä suomalainen alkoholikulttuuri  8)

En tiedä, mutta olettaisin, että hyödyt ovat haittoja suuremmat. Onkohan tällaisesta tehty mitään tutkimusta?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Tutkimusta tuskin on tehty noin perusteellisen kiellon aiheuttamista positiivisista tuloksista, mutta negatiiviseksi se voisi pian muuttua. Tuli tuossa mieleen, niin Alaskassa oli jokin piiirikunta missä alkoholi oli kiellettyä.  Telkkarista menoa seuranneena voi kyllä todeta, että ei siellä onni ja autuus vallitse. :o

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8683
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Ai, että kieltolakiko voimaan? Ei tule onnistumaan, enkä kannata.
 Valistusta ja tapakasvatusta kohtuukäyttämiseen sen sijaan.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Jaaha jollakulla lienee huonoja kokemuksia ::) Kun moista messua alkoi pitään. Muuten 4päivä menossa saamaan känniin :P Juu ja huomenna töihin voihan perse >:(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Jaaha jollakulla lienee huonoja kokemuksia ::) Kun moista messua alkoi pitään. Muuten 4päivä menossa saamaan känniin :P Juu ja huomenna töihin voihan perse >:(
Oma lapsuus ikävuodet 4-15 meni alkoholistiperheessä. Ajattelin, etten ota ikinä, mutta alkoholi astui kuvioon 16-vuotiaana. Alkoholi tuotti kyllä suurta nautintoa, mutta sen aiheuttamat lieveilmiöit oli sitäkin suurempia.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Mitäs sitten näille nautiskelijoille korvikkeeksi? Maria, kokaiinia, heroiinia ja muuta mukavaa. Olisivatko nämä sitten parempia vaihtoehtoja. Olen vierestä seurannut, kun viina vaihtuu lääkeriippuvuudeksi, ja kokemuksen syvällä rintaäänellä tilanne ei muuttunut paremmaksi. ???
Ja minä olen kasvanut viinan keskellä, enkä ole rappioholistiksi vieläkään oppinut, jokin meni sitten pieleen, vaikka en absolutismia kannatakkaan.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Vaan eipä saanut nujerrettua minua! Tällä hetkellä olen sukuni ylivoimaisesti menestynein, jos mittarina on vaikka velkasaldo ;D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Vaan eipä saanut nujerrettua minua! Tällä hetkellä olen sukuni ylivoimaisesti menestynein, jos mittarina on vaikka velkasaldo ;D
Viina vai? No, kuvitteletko, että minä täällä sossuelämää vietän ja katuojasta heräilen? Onko se nyt sitten maailman tärkein asia tuo velkasaldo? Olisin itse tuon suht onnellisen elämän kannattaja. ::)

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Periaatteessa idealistisessa mielessä varmaan voisikin, mutta käytäntö on toinen.  :(

Jos alkoholi ja tupakka kielletään jollakin ihme säännöstöllä, niin ei niiden käyttö ja kauppa mihinkään lopu, se vain siirtyy maan alle tai mustaan pörssiin  :o

Siitä seuraa samat haitat kuin on nytkin, mutta tämän lisäksi varsin massiivinen rikollisaalto ja populaatio siihen sitten rinnalle  >:(

Alkoholin ja tupakan käytön voi lopettaa nytkin, ei kukaan pakota käyttämään niitä  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Vaan eipä saanut nujerrettua minua! Tällä hetkellä olen sukuni ylivoimaisesti menestynein, jos mittarina on vaikka velkasaldo ;D
Viina vai? No, kuvitteletko, että minä täällä sossuelämää vietän ja katuojasta heräilen? Onko se nyt sitten maailman tärkein asia tuo velkasaldo? Olisin itse tuon suht onnellisen elämän kannattaja. ::)
Eieiei, ihan huumoripohjalta tuon. Ollutta ja mennyttä, joskus olin katkera, en enää.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12086
Vs: Raitis Suomi - parempi Suomi
Ehdotus kuuluu sarjaan nojatuoliviisaus. Itse kannatan Saksan mallia. Nautintoaineet ovat halpoja ja niitä saa maitokaupasta.
Ps. Ainoa Saksassa tapaamani känniörvelö puhui suomea.