Kun tänne nyt on tultu, sitä ei voi kukaan kiistää, niin minua ainakin kiinnostas tavattomasti, mihin se sielu siitä ruumiista katoaa? Ja milloin se sielu siihen ihmiseen tulee? Nämä kun joku ratkaisisi, niin olisi tämä elo helpompaa....
Vaeltaako näitä vapaita sieluja jossain? Vai katoaako ne sinne avaruuden mustaan aukkoon? 
Minusta nuo on sellaisia asioita, mihin on varmaan hankala vastata monenkaan ja varmaankaan et ole ainut joka tuollaista miettii. Minä uskon ja luotan siihen, että sitten, kun tämä aika on aika jättää pääsemme joko taivaaseen, tai sitten valitettavasti joudumme sinne huonommalle puolen, jos emme siis ole ymmärtäneet ottaa sitä pelastusta vastaan. Ja sen olen ymmärtänyt, että se pelastus ei tule automaattisesti vaikka kasteessa, niin kuin ehkä moni ajattelee. Vaan on tehtävä muutos elämässä ja elettävä niinkuin on Jumalan tahto ja tämä selvinnee kaiketi raamatusta ja varsinkin uudesta testamentista. On tehtävä siis muutos.
Miksi emme ottaisi sitä pelastusta vastaan. Sitä olen miettinyt ja ihan itsekin itseäni havainnoinut. Olemme ehkä niin kiinni tässä maallisessa elämässä, josta on vaikea päästää irti. Uskosi vuoksi sinun tulisi olla valmis luopumaan kaikesta, kuulostaahan se rajulta. mutta ei se sitä välttämättä aina tarkoita. ei raamatussa ole kielletty omistamasta asioita ja tavaroitaja.
Jos tarjolla on iankaikkinen elämä, niin miksi siitä ei kannattaisi kilvoitella, sen sijaan että saat täällä maanpäällä jostain asiasta hetkellisen nautinnon enimmilläänkin muutamien vuosikymmenten ajan ja palkka siitä voi olla päätyminen lopullisesti helvettiin.