-Graalin malja on uskomuksen mukaan malja,josta Jeesus ja opetuslapset joivat viiniä viimeisellä aterialla.Sitä on etsitty kautta aikojen milloin mistäkin.Se on oletettavasti ollut kuitenkin tavallinen saviastia.Raamattu ei kerro tästä maljasta kuitenkaan mitään,enkä ymmärrä miksi se pitäisi löytää.
[/quote]
No tossa graalin maljassa, jos katsotaan alkuperäistä tekstiä, niin sana greal vai mikä se nyt oli, tarkoittaa kyllä verta, eli kyse olisi jeesuksen verestä, tarkoittaa perillistä 8
Veri tarkoittaa juuri sitä,että ehtoollisessa juomme Hänen verensä.
Mitä tulee noihin naispuolisiin yksilöihin, niin evankeliumeja oli alunperin 22, joista nää neljä kelpuutettiin osaksi raamattua, kaikki muut raakattiin pois ja egyptiläinen perinne tuntee kyllä myös naispuolisen opetuslapsen

Sen lisäksi raamatussa on kyllä kaunis tarina mustasta saarasta, joka ilmeisesti oli jeesuksen tyttö, joka pakeni Egyptistä etelä ranskaan äitinsä kanssa, muuten tässä on semmonen mielenkiintoinen juttu, että katolinen kirkko ei ole koskaan kieltänyt sitä, etteikö jeesuksella olisi ollut perilllistä, olisiko niillä jotain dokumenttia mitä ne ei vaan ole meille paljastaneet, mymmyn kannattaisi kysästä sitä Timo Soinilta, jospa tuo olisi saanut jotain vihiä

Kertoo sitten meillekkin, onko näissä mitään perää

[/quote)
------näitä evankeliumeita olen kyllä lukenut ja miksi ne eivät ole kelvanneet Raamattuun johtuu siitä,että niitä ei ole pidetty täysin luotettavina.
Ne on tökerästi kirjoitettu monikin ja sisältävät arveluja ja toistoja.
Minä uskon Jeesuksen jumaluuteen ,neitseelliseen syntymään ja siihen,että"Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti maailman synnit" Koska juutalaiset eivät ottaneet sanomaa vastaan Jeesus antoi lähetyskäskyn,joka koski koko maailmaa:"menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumi kaikelle kansalle jne............
Minä olen kuullut tuon kutsun,ottanut sen vastaan ja seuraan Jeesusta ilolla.Rukoilen myös kaikkien teidän puolesta