Ohralla Stobi pitää pintansa, korrensääde ei. 
Strobia tarkoittanet... Mun mielestä ei pidä pintansa, pahalta näyttää molemmat ohrat tässä vaiheessa kun jyvää täyttää ja laikkua löytyy 
Kas ku ei piksit huomannu kirjotusvirhettä... 
Joo, ei oo ohravuosi, olis pitäny käydä lippulehdelle suihkimassa lisää lyhennettä ja lääkettä. Vaan eipä ollu keliä ja pikkurepulla ei raaskinu sotkee... 
Niijuu, eli noi sai strobit niskaansa ennen lippulehteä, ilmankos onkin noin laikkua. Tuolla toisaalla mun kuvissa 6.5 kylvetty Brage täysin puhdasta vieläkin, alkaa jo väri lievästi vihneissä vaihtumaan, jyvä maitoasteella. Sai reilun annoksen Comet prota ja prosaroa lippulehdelle terpalin rinnalla. Ehtii täyttyä täysin ennen tautien jylläämistä, mitä se sitten tänä vuonna tarkoittaakaan. ->Parempaa kuin viime vuonna, nää 15-20 asteen kelit on makeimmillaan jyvän täyttymiseen mikäli tautisuoja pitää.
Täällä kelit olleet ihmeellisesti tauteja vastaan, liekö kesäkuun jatkuvat sateet puhdistaneet kasvustoja. Aiempinakin vuosina sama huomio, tasaisen sateisena vuonna taudit ei etene samoin kuin kostean nihkeässä ja kuumassa, vaikka viisaat sanoo että viileässä sekä kostessa taudit jyllää. Oon erimieltä