Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuhti tarjous !  (Luettu 11199 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tuhti tarjous !
Yhtä tukevan näköinen kuin vanha 85 Kipa...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3802
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuhti tarjous !
Oiskohan kannatavampi katsoa maansiirtokärryä mihin saa vilja ja rehukasetin päälle. Nuista kattopelti yleiskärryistä ei tahdo saada maansiirto hommissa muuta kuin lavan solmuun.

On ja ei. Riippuu onko sitä maansiirtoa paljon. Esimerkiksi allekirjoittaneella on niin vähän että sen vuoksi ei kannata maansiirtokärryä valita.

Usein on luitenkin hyvä että saa kaikki laidat irti. Esim kun ajelee jotakin sivulta haarukoilla kuormattavaa, lavoja, paaleja, tukkeja, ontelolaattoja  ym.  Tietysti kun kärryjä on riittävästi niin mahtuu sekaan yhdet kiinteälaitaisetkin.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Tuhti tarjous !
Mielestäni uusien pikkukärryjen ostaminen on perusteltua vain silloin jos esim. kuivuriin ei isompi mahdu. Noin muuten kannattaa ostaa suosiolla se 18 tonninen. Kerran se vain kirpaisee, ja toistoja tulee huomattavasti vähemmän. Ja arvokin laskee hitaammin. Jos sen hetkisen traktorin paino ei riitä, niin ajaa vajaalla kuormalla (silloin kun katsoo sopivaksi), ja myöhemmin se traktori kuitenkin päivittyy...

Itseasiassa kun kattelee käytettyjä kärryjä niin kaikkein vähiten on hinta tippunu pienissä kärryissä jos se hinta on edes tippunu.
Siihen en mitään kommentoi kannattaako pieniä ostaa....

mah

  • Vieras
Vs: Tuhti tarjous !
Nykyiset Tuhtit alkavat jälleen näyttämään fiksuilta vaunuilta. Itselläni on vanhat harmaat Tuhtit, 13 mottiset, joissa on runko saman sorttinen kuin näissä nykymalleissa. Eli kestävä. Oli meikäläisellä myös sellaiset M-sarjatuhtit, 1000-lukujen vaihteesta, mutta oli kyllä melkoiset kuttaperkavankkurit, vee-runkoineen.... :-X

roadman

  • Vieras
Vs: Tuhti tarjous !
Kärry hommaa jos nyt alkasin miettimään pirtkällä tähtäimellä, niin koukkulava kärri.
Saapi avattavaa laitaa, koneenkuljetus/ paali, maansiirto rehulavaa  yhdellä kirpasulla.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Tuhti tarjous !
Hyvin on kestäny meidän m120 tuhti viljan, paalien ja kutterin ajamisen... Mutta yhtään kiveä ei ole kärryn lavalle sovitettu. Meillä on ikivanha puulaitainen maansiirtokärry tehty kuormurista. Pohja ja laidat aika lailla loppu. Mitä on tarvetta ollut kärrylle kuivapaskan siirtoon ym. niin olen vuokrannut koneyrittäjältä 70 €/vrk. Ei paljoa tule vuodessa kustannusta kun muutaman kerran tarvii. Ei sais kuoletettua kärryä kymmenessä vuodessa noilla vuokrahinnoilla  ;)

jf

  • Vieras
Vs: Tuhti tarjous !
noista vanhoista pikkukärryistä Tuhti on kuitenkin se tukevin.Itellä on  yksiakseliset Tuhti  ja Velsa eroa kuin yöllä ja päivällä.Tuhdissa maalikin edelleen lavan alapuolella kiinni v76 ja Velsa hilseilee ja ruostuu saman ikäinen.no sehän on jossain pohojanmaan pajassa tehty.

pitkäsetori

  • Vieras
Vs: Tuhti tarjous !
Molemmilla mahtuu paskoja vuosikertoja välille, Veljekset Saaren aikaisessa tuotoksessa kurikasta jossa keltaiset laidat suurin vika se pohjan ponttirakenne joka ruostuu, ruostuu ja ruostuu..

Mökkiläisille kelpaa silti hyvin  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5494
Vs: Tuhti tarjous !
noista vanhoista pikkukärryistä Tuhti on kuitenkin se tukevin.Itellä on  yksiakseliset Tuhti  ja Velsa eroa kuin yöllä ja päivällä.
-80-luvun lopun kärryissä tuo asetelma oikeastaan kääntyi toisinpäin.. 

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8643
  • You're a slave to money then you die
Vs: Tuhti tarjous !
Piti oikein miettiä omaa kärrytarvetta, kärryille on käyttöä puintiaikana ja täyttökärrynä kylvöille. Lopun aikaa ne on tyhjänä tai täynnä polttopuita, eli kärryn tärkein ominaisuus on hinta. Oikeastaan on ihan yksi ja sama miten ruman näköistä onkaan joskus kiskoa 130 hv traktorilla 85 velsaa, se on sitten sen ajan murhe jos se joskus koittaa...  8)
Nothing is Something Worth Doing

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5470
Vs: Tuhti tarjous !
Kärry hommaa jos nyt alkasin miettimään pirtkällä tähtäimellä, niin koukkulava kärri.
Saapi avattavaa laitaa, koneenkuljetus/ paali, maansiirto rehulavaa  yhdellä kirpasulla.
Koukkulavoissa on vaan se perisynti, että kippauskulma jää aika alhaiseksi.

Pitäis olla paalikärry ja sitten joku 15tn maansiirtokärry, siihen asti mennään junkkarilla.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Tuhti tarjous !
Kärry hommaa jos nyt alkasin miettimään pirtkällä tähtäimellä, niin koukkulava kärri.
Saapi avattavaa laitaa, koneenkuljetus/ paali, maansiirto rehulavaa  yhdellä kirpasulla.
Koukkulavoissa on vaan se perisynti, että kippauskulma jää aika alhaiseksi.

Pitäis olla paalikärry ja sitten joku 15tn maansiirtokärry, siihen asti mennään junkkarilla.

Ainakin Metaka nostaa lavan riittävän pystyyn ja ylipitkät lavatkin onnistuu, koska jousitus nostaa takapäätä 50cm.
Vähän sama kuin automaatti vs manuaali vaihteet tämä kärry asia eli vaihtolavasysteemistä ei ole paluuta.
Oon vaatimaton!

roadman

  • Vieras
Vs: Tuhti tarjous !
Kärry hommaa jos nyt alkasin miettimään pirtkällä tähtäimellä, niin koukkulava kärri.
Saapi avattavaa laitaa, koneenkuljetus/ paali, maansiirto rehulavaa  yhdellä kirpasulla.
Koukkulavoissa on vaan se perisynti, että kippauskulma jää aika alhaiseksi.

Pitäis olla paalikärry ja sitten joku 15tn maansiirtokärry, siihen asti mennään junkkarilla.

Niin ymmärrän kyllä että on aina joku jolle ei riitä mikään. eikä siinä mitään pahaa ole. Kukin tarpeen mukaan. Jos 58 tai 60 asteen kippauskulmat ei riitä. Ihan mielenkiinnosta kyselen kuinka paljon sitten sen pitäis olla.
Tuo entinen romuteräksen tekemäkin koukkuvaunu yltää noihin aste lukemiin

http://www.fmg.fi/index.php/fi/component/virtuemart/peravaunut/koukkulavaperavaunu-detail?Itemid=0

Viimeksi muokattu: 17.05.14 - klo:08:34 kirjoittanut roadman

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1277
Vs: Tuhti tarjous !
Lainaus
8000 ekua WS130 0 %alv

WS120 taisi olla pihassa n 8300 sis alv ja viljalaidat pari vuotta sitten.

Sinänsä hyvä teli ja suht alh kuutiohinta asiallisilla renkailla. Mutta pläkkipeltisivut sen kun ohenee ja pirun raskaat kasata. Ja vuotaa jyviä jo uutena laitojen väliin jossa sitten kosteudesta painaa vielä enemmän rakoa peltiin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3802
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Tuhti tarjous !
Ainakin Metaka nostaa lavan riittävän pystyyn ja ylipitkät lavatkin onnistuu, koska jousitus nostaa takapäätä 50cm.
Vähän sama kuin automaatti vs manuaali vaihteet tämä kärry asia eli vaihtolavasysteemistä ei ole paluuta.

Tyhmä Tyrväältä tiedustelee - miten paljon nuo koukkukärryt vaativat korkeustilaa siihen lavan vaihtoon?
Meinaan jos on korkealaitaisia viljalaatikoita, niin pystyykö sellaisen lavan ottamaan/jättämään suhteellisen mataliin vanhoihin rakennuksiin? Eli tarvitseeko se paljon enemmän korkeutta operointiin kuin normaali kärry jonka voi vaan jättää sellaisenaan paikalleen?