Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Läheisten mielenterveys  (Luettu 11220 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
Joo, koura kaupalla lääkkeitä...

Vaatii varmaan nyt sitten pitempiaikaista sairaalareissua ja sitten, ku pääsee kotiin, niin lääkkeet visusti lukkojen taakse ja avain isännän taskuun.   :(
Ja noin kun teet, niin olet sitten syyllistynyt pahoinpitelyyn. Tätä vaihtoehtoa kyselin itsekin niin lääkäriltä kuin poliisiltakin, ja sitä ei kestä tehdä. Apteekki voi pidättää lääkkeitä, niin että sieltä saa esim. viikon annoksen ulos tai kotisairaanhoitaja  tuo viikon dosetin valmiiksi annosteltuna, mutta aviopuoliso ei saa lääkkeitä takavarikoida, vaikka tietäisi kumppanin vetävän ne lärviinsä heti, kun silmä välttää. Sitten on vain soitettava ampulanssi ja rukoiltava lääkäriltä pakkohoitomääräys. :-\

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Läheisten mielenterveys
Varjo79 kirjoittaa asiaa.
No ei sitten kumminkkaan vissiin :-[ Poisto vimmasta päätellen. Noo oikeasti jaksamisa aloittajalle! On hankala ikävä tilanne tuo. Ei ole puolison kanssa moista ollu mutta hyviä ystäviä ja sukulaisia on mennyt :'( Antteeksi vielä ketjuun osallistumiseni jos olen asiaton ollut :-X
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
Varjo79 kirjoittaa asiaa.
No ei sitten kumminkkaan vissiin :-[ Poisto vimmasta päätellen. Noo oikeasti jaksamisa aloittajalle! On hankala ikävä tilanne tuo. Ei ole puolison kanssa moista ollu mutta hyviä ystäviä ja sukulaisia on mennyt :'( Antteeksi vielä ketjuun osallistumiseni jos olen asiaton ollut :-X
Jopas siellä nyt jotakin ahistaa, minä en kyllä näitä siivoojia ymmärrä, mutta jos ne lukevat rivien välistä jotain, mikä meille muille ei avaudu. :(

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Vs: Läheisten mielenterveys
Ystävien ja sukulaisten interventio, hoitoonohjaus, ammattilaiset asialle. Jos ei tokene, niin ero. Ei tuossa ole kummoisia prospekteja.

SKN 2

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
kirjoitin yhden tapauksen mutta se oli liika totuudenmukainen

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Läheisten mielenterveys

Vaatii varmaan nyt sitten pitempiaikaista sairaalareissua ja sitten, ku pääsee kotiin, niin lääkkeet visusti lukkojen taakse ja avain isännän taskuun.   :(
[/quote]

  Koyiin pääsee heti kun itse tahtoo,ei siinä läheisten mielipiteitä kysytä, tabut antavat mukaan ja otto-ohjeet ja se on siinä. taas seuraavaa keikkaa varten...
  Nähty on, niinkun just ton kaverin kanssa, lähtee sairaalasta vaikka seuraavana päivänä jos osaa esittää olevansa taas järjissään, vaikka sairaskertomuksista näkyy kuinka lyhyeksi se kotonaolo on aina jäänyt.

Ailuut

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys

Vaatii varmaan nyt sitten pitempiaikaista sairaalareissua ja sitten, ku pääsee kotiin, niin lääkkeet visusti lukkojen taakse ja avain isännän taskuun.   :(

  Koyiin pääsee heti kun itse tahtoo,ei siinä läheisten mielipiteitä kysytä, tabut antavat mukaan ja otto-ohjeet ja se on siinä. taas seuraavaa keikkaa varten...
  Nähty on, niinkun just ton kaverin kanssa, lähtee sairaalasta vaikka seuraavana päivänä jos osaa esittää olevansa taas järjissään, vaikka sairaskertomuksista näkyy kuinka lyhyeksi se kotonaolo on aina jäänyt.
[/quote]

Eikö todellakaan sitä lakia pakkohoidosta saada aikaiseksi ?  Siinä olis monen ihmishengen pelastus !  Soveltuisi hyvin myös alkoholin ongelmakäyttäjille...  Mutta....niin...meillähän asiat vaan huononee ja uhreja tulee lisää, kun rahaa ei ole mihinkään.... "menkää kotiin kuolemaan" -tyyli tulee yhteiskunnalle halvemmaksi.
 >:(

Ailuut

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
Joo, koura kaupalla lääkkeitä...

Vaatii varmaan nyt sitten pitempiaikaista sairaalareissua ja sitten, ku pääsee kotiin, niin lääkkeet visusti lukkojen taakse ja avain isännän taskuun.   :(
Ja noin kun teet, niin olet sitten syyllistynyt pahoinpitelyyn. Tätä vaihtoehtoa kyselin itsekin niin lääkäriltä kuin poliisiltakin, ja sitä ei kestä tehdä. Apteekki voi pidättää lääkkeitä, niin että sieltä saa esim. viikon annoksen ulos tai kotisairaanhoitaja  tuo viikon dosetin valmiiksi annosteltuna, mutta aviopuoliso ei saa lääkkeitä takavarikoida, vaikka tietäisi kumppanin vetävän ne lärviinsä heti, kun silmä välttää. Sitten on vain soitettava ampulanssi ja rukoiltava lääkäriltä pakkohoitomääräys. :-\

No just joo !!!  Eihän sitä todellakaan yksilönvapautta pidä mennä rajoittamaan...vaikkakin sillä tavalla henki säilyiskin varmimmin.      :-\

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Läheisten mielenterveys
  Tällä kaverilla on just alko-pngelma..no, kyllä se on tietysti jo vaikuttanut muuhunkin..
  Säästöistä en menisi puhumaan. poikamies kun on, kunnan ruoka tuodaan 3 kertaa viikossa, kotisairaanhoito samoin yrittää käydä vahtimasssa lääkkeitten oton ja kodinhoitaja siivoomassa, tulehan siinä jo likoilla pensakulujakin jonkin verran, ja ammattilaisten työaika menee ajellesa, tää kun ei ole mitään taajamaakaan.

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Läheisten mielenterveys
Väkisin ei pysty ketään pelastamaan,harvoin vastoin toisen tahtoakaan.Aikuisella on aikuisen valta ja vastuu tekemisistään,joskus joutuu vaan laittamaan asiat tärkeysjäsjestykseen ja katsomaan miten käy.Kyl kakarat,elukat ja oma olo on varjelun arvosia,tyhmiä aikuisia tulee kokoajan lisää.Olen ajatellu sillain et kaikille tänne syntyville on oma aikansa annettu,kaikki lähtee aikanaan,tavalla tai toisella.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Ailuut

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
  Tällä kaverilla on just alko-pngelma..no, kyllä se on tietysti jo vaikuttanut muuhunkin..
  Säästöistä en menisi puhumaan. poikamies kun on, kunnan ruoka tuodaan 3 kertaa viikossa, kotisairaanhoito samoin yrittää käydä vahtimasssa lääkkeitten oton ja kodinhoitaja siivoomassa, tulehan siinä jo likoilla pensakulujakin jonkin verran, ja ammattilaisten työaika menee ajellesa, tää kun ei ole mitään taajamaakaan.


Itse olisin toivonut jo ajat sitten pakkohoitolakia parin läheisen ihmisen kohdalla, mutta enää heitä ei voi auttaa. Herra alko sai pitävän otteen kavereista.    :( :( :(

navettapiika

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
Suomessa ei ole ollut tulossa tiukennuksia pakkohoitoon muilla kuin odottavilla, mutta sekin muistaakseni torpattiin. Nyt on vallalla itsemääräämisaika. Potilaan mielipidettä on kysyttävä ja hänen toiveensa on laki. Erehty nyt hammaslääkäri minulta kysymään, että minkäslainen paikka laitetaan. Minä siihen ähkäsin, että kumpi sen nyt paikkaa sinä vaiko minä? Minun ammattitaitoon ei kuulu paikkojen valinta. Kerran olen vasikalta hampaan repässy irti. ???

Ailuut

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
Väkisin ei pysty ketään pelastamaan,harvoin vastoin toisen tahtoakaan.Aikuisella on aikuisen valta ja vastuu tekemisistään,joskus joutuu vaan laittamaan asiat tärkeysjäsjestykseen ja katsomaan miten käy.Kyl kakarat,elukat ja oma olo on varjelun arvosia,tyhmiä aikuisia tulee kokoajan lisää.Olen ajatellu sillain et kaikille tänne syntyville on oma aikansa annettu,kaikki lähtee aikanaan,tavalla tai toisella.

Niinno...tuosta tyhmyydestä sen verran...ei kai ihminen tyhmyyttään sairastu, ei henkiseen, eikä ruumiilliseen sairauteen.  Henkilö, joka on vaaraksi esim. itselleen, pitäisi sijoittaa valvonnan alle. Ei se puoliso pysty joka hetki vahtimaan, mitä tapahtuu. 

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Läheisten mielenterveys


Niinno...tuosta tyhmyydestä sen verran...ei kai ihminen tyhmyyttään sairastu, ei henkiseen, eikä ruumiilliseen sairauteen.  Henkilö, joka on vaaraksi esim. itselleen, pitäisi sijoittaa valvonnan alle. Ei se puoliso pysty joka hetki vahtimaan, mitä tapahtuu.
[/quote]

  Onhan joitain tapauksia kyllä missä se vanha sananlasku toteutuu,"joka kuuseen kurkoittaa se katajaan kapsahtaa", Jos on ottanut tavoitteet liian korkealle ja huomaakin että eväät eivät riitä niin saattaa päätyä epätoivoisiinkin ratkaisuihin kun kaikki ei mennytkään kuin stromsöössä

caseman

  • Vieras
Vs: Läheisten mielenterveys
No niin... Emäntä pääsi eilen kotiin, kun ei vapaata hoitopaikkaa ollut.
Nyt kun tulin iltanavetasta, niin sama homma.  :-[
Taas lähti lanssilla. Toivottavasti nyt löytyy joku paikka...