Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Bobcat  (Luettu 22031 kertaa)

Viilapenkki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Bobcat
743 Kubotan koneella vaatii kansiremontin n. joka 6000 tunti, kansi halkeaa. Raskaammassa käytössä "kardaanin" spooriholkkeja menee n. kerran vuodessa, niveliä harvemmin. Vakiostartti kestää n. 2 vuotta, alennusvaihteellinen paljon pidempään. Pyörien vetorattaat tahtoo pettää hitsauksistaan, voi korjata itse. Hydrauliikan "nokkapumppu" kulutustavaraa. 800 sarjan koneet jo urakointiin tarkoitettuja. Itse kyllä ottaisin jonkin pienen pyöräkuormaajan nelipyöräohjauksella, ratilla ja ovella josta noustaan-ei laskeuduta- koneeseen.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Bobcat
743 Kubotan koneella vaatii kansiremontin n. joka 6000 tunti, kansi halkeaa. Raskaammassa käytössä "kardaanin" spooriholkkeja menee n. kerran vuodessa, niveliä harvemmin. Vakiostartti kestää n. 2 vuotta, alennusvaihteellinen paljon pidempään. Pyörien vetorattaat tahtoo pettää hitsauksistaan, voi korjata itse. Hydrauliikan "nokkapumppu" kulutustavaraa. 800 sarjan koneet jo urakointiin tarkoitettuja. Itse kyllä ottaisin jonkin pienen pyöräkuormaajan nelipyöräohjauksella, ratilla ja ovella josta noustaan-ei laskeuduta- koneeseen.
Sullahan outoja kokemuksia on. Kannen saa halki jos kiehuvalla koneella ajetaan niin pitkään kun se käy. Saa kaikista muistakin koneista...
 Tarkoitatko vetorattailla ketjupyöriä koneen sisällä? Ei ole minun tarvinnut koskaan noita vahdata. Aika tyytyväinen olin tuohon koneeseen. Parasta mitä koskaan on amerikasta tullut. Nykyään ja jo muutaman vuoden työt tehty 900 sarjan koneella, siinä on suorituskyky aivan omaa luokkaansa. Vaan on kyllä mitatkin. :P

Viilapenkki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Bobcat
Itsellä ja urakoitsijakavereilla ja minulle korjaukseen tuoduista on kaikilla haljennut kannet 6-7 th jälkeen, lienee Kubotan ominaisuus. Suurin osa kansiongelmista syntyy, kun jengi katsoo paisuntasäiliöstä vesipinnan. Paisarissa voi olla vettä, mutta syyläri tyhjä. Auttaa kun rälläköi syylärin suojaverkon yläkulmasta palan pois ja katsoo vedet syyläristä. Vetorattaiden hitsaus ollut kaikissa korjaamissani aivan luokaton, tehdashitsisauman tunkeuma puuttuu, pelkkä kupu ollut pitämässä.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Bobcat
          Ei ole kannet paukkunu. Täytyy tunnustaa, että muistan vaihtaneeni toisesta 843:sta käyttöpuolen hydrpumpun pari talvea sitten. Olihan tuo ollut käytössä ties kuinka kauan.

         Saakos muuten jostakin Perkins-moottorin osia ja tiivisteitä edullisesti. Kivijalkakaupassa remontti tulisi maksamaan mansikoita ja Volvon vanhat puimuritkin ovat harvassa? Ja sellainen Latvalan romiksessa maksaa about tonnin.  Mahtuu muuten Kubotan tilallekkin.

Kalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Bobcat
Niin onko niissä lisähydrauliikka kaikissa esim.hiekoituskauhalle? saako kaivuulaitteen asennettua kaikkiin 700 sarjalaisiin ja mitä se vaatii?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Bobcat
Niin onko niissä lisähydrauliikka kaikissa esim.hiekoituskauhalle? saako kaivuulaitteen asennettua kaikkiin 700 sarjalaisiin ja mitä se vaatii?
Joskus tuli eteen kone jossa ei ollut lisähydrauliikkaa mutta siinäkin oli venttiili valmiina. Tarvitsi vain laittaa putket ja käyttöpoljin liikkeelle.
  Sopii kaikkiin kaivuulaite. Kauhankääntö kannattaa lukita mutta se ei pienessä käytössä ole ihan välttämätöntä ainakaan pienellä kaivuulaitteella. Yksi käyttökelpoinen lukitustapa on hitsata vetokuulat puomiin ja tukea kaivuulaite niihin, siihen on joku standardikin. Itse en ehkä laittaisi semmoisia. :P

Kalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Bobcat
Mistä niistä ei tieliikenne malleista saa tarkastettua vuosimalli? eli jos ilmoitetaan -95, niin mistä sen saa varmistettua?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Bobcat
Häjyllä säkällä ei varmaan mistään. Tyyppikilvessä kyllä pitäisi olla valmistusvuosi. Mitäs sillä tiedolla teet? Et kuitenkaan vuosimallin perusteella tee kauppoja koneesta vaan potkit renkaita, kyyläät joka paikan ja koeajat perusteellisesti.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Bobcat
Mistä niistä ei tieliikenne malleista saa tarkastettua vuosimalli? eli jos ilmoitetaan -95, niin mistä sen saa varmistettua?

  Ota numerot ylös ja soita:   http://www.fintractor.fi/?gclid=CMypsey285gCFUM-3goduz8Y2A

Kalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Bobcat
Häjyllä säkällä ei varmaan mistään. Tyyppikilvessä kyllä pitäisi olla valmistusvuosi. Mitäs sillä tiedolla teet? Et kuitenkaan vuosimallin perusteella tee kauppoja koneesta vaan potkit renkaita, kyyläät joka paikan ja koeajat perusteellisesti.


Sekin on aivan tosi. mutta eipähän tuntuis niin pahasti huijatulta, ku sais tarkistettua! ::)