Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.  (Luettu 7947 kertaa)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.


Poistaako peittaus homeet kauroista?

En tiedä.Joitakin itävyyttä alentavia homeita vastaan auttaa jos auttaa.Aika vie homeet siemenistä tai ainakin vähentää niitä.Samoin kova pakkanen.

Entä poistaako peittaus hometoksiinit kauroista?
[/quote]


En tiedä,on minulle tuntematon asia

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.


Poistaako peittaus homeet kauroista?

En tiedä.Joitakin itävyyttä alentavia homeita vastaan auttaa jos auttaa.Aika vie homeet siemenistä tai ainakin vähentää niitä.Samoin kova pakkanen.

Entä poistaako peittaus hometoksiinit kauroista?


En tiedä,on minulle tuntematon asia
[/quote]

Näin ne sanoo siellä "vastapuolella".
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8377
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
Hometoksiinit ovat täysin tuntematon asia. Mitä ne ovat?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
Hometoksiinit ovat täysin tuntematon asia. Mitä ne ovat?

En tiedä onko sama asia mikä alentaa kauran itävyyttä.Ohrista saatiin lajittelemalla pois punahomeen pilaamat jyvät,kaksi,pahimmillaan kolme lajittelua kunnes saatiin triöri säädettyä.Kaurat kirkkaan värisiä erittäin hyvän näköisiä päällepäin,kuivana puitua.Itävyyskokeen tulos saattaa olla mikä tahansa 72-96% välillä.

Säilytän nuo huonommin itävät kesään ja kokeilen sitten uudestaan.Kerran Roopet iti jotain 76% talvella,toukokuussa 95%Eviran väki ei uskonut ja otti vielä tasalaatuisuusnäytteet(suunnilleen joka säkistä oma näyte)jotka myös itivät 95% luokkaan.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
  Just, pääasia että saadaan minimivaatimukset täys, niin jyväkoon , itävyyden kuin muittenkin juttujen osalta.
 Itsellä kun on riittävästi raakamateriaalia niin voi pitää riman korkeammalla joka suhteessa..

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
  Just, pääasia että saadaan minimivaatimukset täys, niin jyväkoon , itävyyden kuin muittenkin juttujen osalta.
 Itsellä kun on riittävästi raakamateriaalia niin voi pitää riman korkeammalla joka suhteessa..

Eiköhän rima ole pari pykälää korkeammalla niillä kaikillla jotka ovat tehneet siementen kanssa töitä kymmeniä vuosia.Ei ole pääasia että minimivaatimukset täytetään vaan se että tehdään vuodesta toiseen olosuhteisiin nähden mahdollisimman hyvää tavaraa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
   En minä ainakaan ala sekoittamaan 70 itävää siementä 95 itävään sen takia että seos pysyy sertinormien sisällä

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
   En minä ainakaan ala sekoittamaan 70 itävää siementä 95 itävään sen takia että seos pysyy sertinormien sisällä

Tuo ylläoleva Roopejuttu meni niin että itävyys nousi pariin kuukauteen sinne 95%prosenttiin ihan sekoittamatta.samoin käy nytkin kauransiemenille.

Viime keväänä saatiin Maaningalta 98 itävää tavaraa jolla nostettiin itävyyspoikkeustavaraa normaaliin itävyyteen.Vaihtoehto:myydä muutamalle 98 itävää tavaraa ja muille 80 itävää.Vaihtoehto:kaikki saa samanlaista tavaraa.KOROSTAN EDELLEEN SITÄ ETTÄ KATOVUODEN JÄLKEEN SAATIIN SIEMENET RIITTÄMÄÄN LÄHES KAIKILLE TARVITSIJOILLE JA SIINÄ TEHTIIN HELVETINMOINEN TYÖ ITSE SIEMENIEN,NIIDEN JAKELUN SEKÄ HV:N AVAAMISEN KANSSA.SEURAUKSENA VILJELIJÄURAN PAHIN KASSAKRIISI KUN SIEMENIÄ HOMMATTIIN KAIKILLE MISTÄ VAIN SAATIIN JA MAKSETTIIN TAVARANTOIMITTAJILLE AJOISSA.


SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
   En minä ainakaan ala sekoittamaan 70 itävää siementä 95 itävään sen takia että seos pysyy sertinormien sisällä

Tuo ylläoleva Roopejuttu meni niin että itävyys nousi pariin kuukauteen sinne 95%prosenttiin ihan sekoittamatta.samoin käy nytkin kauransiemenille.

Viime keväänä saatiin Maaningalta 98 itävää tavaraa jolla nostettiin itävyyspoikkeustavaraa normaaliin itävyyteen.Vaihtoehto:myydä muutamalle 98 itävää tavaraa ja muille 80 itävää.Vaihtoehto:kaikki saa samanlaista tavaraa.KOROSTAN EDELLEEN SITÄ ETTÄ KATOVUODEN JÄLKEEN SAATIIN SIEMENET RIITTÄMÄÄN LÄHES KAIKILLE TARVITSIJOILLE JA SIINÄ TEHTIIN HELVETINMOINEN TYÖ ITSE SIEMENIEN,NIIDEN JAKELUN SEKÄ HV:N AVAAMISEN KANSSA.SEURAUKSENA VILJELIJÄURAN PAHIN KASSAKRIISI KUN SIEMENIÄ HOMMATTIIN KAIKILLE MISTÄ VAIN SAATIIN JA MAKSETTIIN TAVARANTOIMITTAJILLE AJOISSA.

Selkänahka rakkuloilla ja sormet verillä veditte koko sertishown lähes omakustannehintaan... ;D ;D

Eikä tarvi huutaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
   En minä ainakaan ala sekoittamaan 70 itävää siementä 95 itävään sen takia että seos pysyy sertinormien sisällä

Tuo ylläoleva Roopejuttu meni niin että itävyys nousi pariin kuukauteen sinne 95%prosenttiin ihan sekoittamatta.samoin käy nytkin kauransiemenille.

Viime keväänä saatiin Maaningalta 98 itävää tavaraa jolla nostettiin itävyyspoikkeustavaraa normaaliin itävyyteen.Vaihtoehto:myydä muutamalle 98 itävää tavaraa ja muille 80 itävää.Vaihtoehto:kaikki saa samanlaista tavaraa.KOROSTAN EDELLEEN SITÄ ETTÄ KATOVUODEN JÄLKEEN SAATIIN SIEMENET RIITTÄMÄÄN LÄHES KAIKILLE TARVITSIJOILLE JA SIINÄ TEHTIIN HELVETINMOINEN TYÖ ITSE SIEMENIEN,NIIDEN JAKELUN SEKÄ HV:N AVAAMISEN KANSSA.SEURAUKSENA VILJELIJÄURAN PAHIN KASSAKRIISI KUN SIEMENIÄ HOMMATTIIN KAIKILLE MISTÄ VAIN SAATIIN JA MAKSETTIIN TAVARANTOIMITTAJILLE AJOISSA.

Mielestäni teitte hyvää työtä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
   En minä ainakaan ala sekoittamaan 70 itävää siementä 95 itävään sen takia että seos pysyy sertinormien sisällä

Tuo ylläoleva Roopejuttu meni niin että itävyys nousi pariin kuukauteen sinne 95%prosenttiin ihan sekoittamatta.samoin käy nytkin kauransiemenille.

Viime keväänä saatiin Maaningalta 98 itävää tavaraa jolla nostettiin itävyyspoikkeustavaraa normaaliin itävyyteen.Vaihtoehto:myydä muutamalle 98 itävää tavaraa ja muille 80 itävää.Vaihtoehto:kaikki saa samanlaista tavaraa.KOROSTAN EDELLEEN SITÄ ETTÄ KATOVUODEN JÄLKEEN SAATIIN SIEMENET RIITTÄMÄÄN LÄHES KAIKILLE TARVITSIJOILLE JA SIINÄ TEHTIIN HELVETINMOINEN TYÖ ITSE SIEMENIEN,NIIDEN JAKELUN SEKÄ HV:N AVAAMISEN KANSSA.SEURAUKSENA VILJELIJÄURAN PAHIN KASSAKRIISI KUN SIEMENIÄ HOMMATTIIN KAIKILLE MISTÄ VAIN SAATIIN JA MAKSETTIIN TAVARANTOIMITTAJILLE AJOISSA.

Mielestäni teitte hyvää työtä  8)
Niin pakkaamot tekevätkin, ainoastaan boreal ja SKY *****ilee kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Nothing is Something Worth Doing

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
  Juu, tuo on kyllä totta, ei ne jyvät välttämättä ole sukukypsiä heti puinnin jälkeen.mullakin onStreif ohraa jota olen aikonut kaupata luomumaltaaksi, syksyllä ei omassa idätyksessä noussut kymmentäkään sadasta mutta jo joulun jälkeen laskin 94 orasta, nyt kohta vien oikein kaupan viralliseen testiin niin näkee kelpaako maltaaksi.
  Mutta edelleen olen sitä mieltä että omasta viljasta saa sertiä parempaa siementä ronskilla lajittelulla kuin sellanen just ja just vaatimuksien ylittäväksi sekoiteltu ostosiemen, tokihan siinä on oma hommansa siinä kunnostamisessa mutta katson että riittävän palkan siitä saa.
  kunnioitan myös sitä vanhan kansan systeemiä että 2-3 vuoden siemenet pitää olla jemmassa, jos elää vain kädestä suuhun systeemillä niin huonon vuoden kohdatessa on yleensä se ostosiemenkin huonoa ja kalliimpaakin kun normivuonna

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
Huionona vuonna siemenetkin on huonompia ja on asiakkaitten pettämistä ellei pysty toimittamaan tavaraa silloinkin.

Ei sertifioitu siemen ole just ja just vaatimukset täyttävää vaan jokainen tekee niin hyvää tavaraa kuin pystyy.Ammattilaiset jotka tekevät vuodesta toiseen työnsä niin hyvin kuin pystyvät.

Mitä on ronski lajittelu verrattuna pakkaamolla tehtävään lajitteluun?Hyvin viljellyssä raakaerässä jyvät ovat samankokoisia,ei se lajittelulla muutu sen kummemmaksi,jokainen pieni ja huono jyvä lajitellaan pois,liian isot menee siinä samalla.

Jos tautien torjunnasta ei huolehdita tai joku muu syy(-12 sadon jyvät oli kooltaan pieniä)siemenkoko on pieni.Luulen että tällainen tuottaja ei pitkään viljele siementä.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.
Hometoksiinit ovat täysin tuntematon asia. Mitä ne ovat?

..nämä ja ne muut:

Nuohan ovat siis niiden homeiden tuottamia yhdisteitä. Tässä yhtetydessä myrkyllisiä sellaisia.

Aivan varma en ole heikentävätkö nuo toksiinit vai itse home itävyyttä, mutta jompikumpi kuitenkin, jossain määrin. Suurempi haitta ne kait ovat jos joku niitä suuremmissa määrin syö.

Ja lähes varmasti voin sanoa että ne eivät peittaamalla lähde nuo toksiinit, itse home kylläkin (toivottavasti), mikä nyt ainakin pitäisi pysäyttää sen toksiinien määrän lisääntymisen (itävyys ei laske aiemmasta?) ja myös periaatteessa ei sitten siirry seuraavaan sukupolveen ko. kasvia. Tosin en tiedä onko peittausaineiden teho sitä 100% tässä tapauksessa, lähellä sen kyllä pitäisi olla näin järjellisesti ajatellen, sen verran reilusti sillä aineella siemenet kuitenkin peitetään.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Sertifioidun viljansiemenen hometoksiinit.


Mitä on ronski lajittelu verrattuna pakkaamolla tehtävään lajitteluun?Hyvin viljellyssä raakaerässä jyvät ovat samankokoisia,ei se lajittelulla muutu sen kummemmaksi,jokainen pieni ja huono jyvä lajitellaan pois,liian isot menee siinä samalla.


*****Tuos on nyt ristiriitaa. Ensin jyvät ovat samankokoisia ja lajittelu ei tilannetta muuta ja sit kuitenkin lajitellaan pienet ja isot pois.... hmmmm


Kui mää ain olen paras?