Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuluttajat valittavat navetan hajusta maidossa !  (Luettu 11071 kertaa)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Mistä johtuu että maito haisee navetalle?
Paikallinen kauppias kertoi tänään että tulee valituksia maidosta.
Itse epäilisin ropomaitoa koska siinä lypsimet ovat koko ajan navetassa ja se aiheuttaa maitoon ikävän hajun.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Itse epäilisin ropomaitoa koska siinä lypsimet ovat koko ajan navetassa ja se aiheuttaa maitoon ikävän hajun.
Jaa, no enpä oo huomannu. Tosin tiedostan, että meidän pyhäauto haisee nykyään navetalle, kun joutuu sillä joskus työvaatteissa ajelemaan. Ei sitäkään hajua itse huomaa.

Meillä ei oo robottia, mutta kyl lypsimet on navetanhajussa 24/7...  ::)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Jaa, no enpä oo huomannu. Tosin tiedostan, että meidän pyhäauto haisee nykyään navetalle, kun joutuu sillä joskus työvaatteissa ajelemaan. Ei sitäkään hajua itse huomaa.

Meillä ei oo robottia, mutta kyl lypsimet on navetanhajussa 24/7...  ::)

Eikös ne viedä aina tuvan puolelle lypsyn loputtua?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Kuuno

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Needled 24/7
Maidon happoluku ollut varmaan korkealla johtuu aika monesta asiasta mm. maidon liiallisesta muokkaantumisesta, rehuista ym. Robotilla ei liene vaikutusta asiaan.

mah

• Vieras
Hyvä SAS...Itse epäilen syypääksi pieniä parsinavetoita, koska maito lypsetään lantakourun vieressä. Ja mitä pienempi navetta, sen lähempänä on lantala maitohuonetta... :-X

navettapiika

• Vieras
Silloin dinosaurusten aikaan tätä maidon muokkaantumista pidettiin niin pahana, että jopa  siivilöintiä olisi pitänyt välttää. Jopa valion lehdessä ylistettiin tätä tarkkaa lypsyä, missä ei vanua laitettu turhaan lypsykoneeseen. Jostain kumman syystä juttu ei oikein levinnyt, ja lopulta vaiettiin kuoliaaksi. Muokkaantumisen haittana oli myös maitopumput. Ne olisi pitänyt poistaa ja siirtyä alipainesysteemiin, ei mennyt läpi tämäkään.
Nyt ei paljon haittaa, vaikka maito pumpataan useita kymmeniä metrejä tuumasta putkea pitkin tankkiin. 
Mutta suurimpana syyllisenä maidon makuvirheisiin pidän kyllä lehmien ruokintaa. Itiöpitoista rehua ei lehmille saisi syöttää. Ja mukavasti suhiseva kone ja hörppivä lypsin varmastia auttaa tässäkin asiassa. ::)

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Hyvä SAS...Itse epäilen syypääksi pieniä parsinavetoita, koska maito lypsetään lantakourun vieressä. Ja mitä pienempi navetta, sen lähempänä on lantala maitohuonetta... :-X

;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!

Näin :D :D Oikeasti syynä on tietysti voihappoinen rehu...

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mah

• Vieras

Näin :D :D Oikeasti syynä on tietysti voihappoinen rehu...
Näinpä. Heitetäänpä aloittajan tyyliin vettä lisää myllyihin; onko se voihappoinen rehu lähempänä lypsylaitetta parsinavetassa vai pihatossa... :-X

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Ottakaa se Arlan mainos pois siitä kaupan vierestä!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Vs: Kuluttajat valittavat navetan hajusta maidossa !
Lukiko kauppiaskin sen 4 vuotta vanhan linkkisi ja avautui asiasta Sinulle tänään   ???

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Nyt on taas asenteissa korjaamisen varaa,muistakaa KULUTTAJA
on kuningas suurella koolla. ;)
Tämä oli testi kuinka tietoa löytyy ja löytyihän sitä ,mutta miksi maito haisee vaan.Olisko paalirehut suurin syy ?Olisko rehun karhottaminen kielettävä siinähän rehua pepuutetaan multasella pellolla edes takasin kuten eräällä videolla nähtiin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Nyt on taas asenteissa korjaamisen varaa,muistakaa KULUTTAJA
on kuningas suurella koolla. ;)
Tämä oli testi kuinka tietoa löytyy ja löytyihän sitä ,mutta miksi maito haisee vaan.Olisko paalirehut suurin syy ?Olisko rehun karhottaminen kielettävä siinähän rehua pepuutetaan multasella pellolla edes takasin kuten eräällä videolla nähtiin.
Mulla on kaikki aina karhotettua ja suuri osa pöyhittykin ennen sitä, eikä ole voihappoitiöitä, ei multaa rehussa. Aika lapsellista kieltää sitä ja tätä. Taitaa olla ihan sulla ongelma tuo toisten määräilemisen ja pätemisen tarve ;D ;D ;D

Se on totta, että kuluttaja on kuningas.

meedio

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Happoluku näyttää olleen anlyysien mukaan ollut meidän robottimaidossa viimeisen puolenvuoden ajan 0.8 eli HYVÄ lukee jokaisen tuloksen perässä.

Mutta paljon olen kuullut viime kesän rehuissa olevan ongelmia, ihan samalla tavalla karhottamattomissa kuin karhotetuissakin. Jostain syystä nyt vaan niin on olosuhteet olleet sille otolliset. Näitä huonoja rehuntekovuosia vaan on aina joskus. Halusit tai et.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Happoluku näyttää olleen anlyysien mukaan ollut meidän robottimaidossa viimeisen puolenvuoden ajan 0.8 eli HYVÄ lukee jokaisen tuloksen perässä.

Mutta paljon olen kuullut viime kesän rehuissa olevan ongelmia, ihan samalla tavalla karhottamattomissa kuin karhotetuissakin. Jostain syystä nyt vaan niin on olosuhteet olleet sille otolliset. Näitä huonoja rehuntekovuosia vaan on aina joskus. Halusit tai et.
Jep. VHBI on otettu huomattavasti normaalia useammin ainakin täällä. Miten lie muualla?