Luottamuspula taitaa helpoiten syntyä siten, että väitetään jotain tehdyksi jollain lailla ja huoltomies/neuvoja näkee, ettei asiat ihan noin ollutkaan. Neuvojina ja huollossa töitään tekevät näkevät tätä varmaan jatkuvasti. Homma ei korjaannu, kun tilalla ei ole tehty niinkuin on kerrottu, ei makseta huoltolaskuja jnejne...
... tai kun jotain itseaiheutettua korjautetaan takuun piikkiin liian monta kertaa...
Se on just se. Väitetään jotain muuta ja kokenut huoltomies näkee, että tässä vedätetään...
No en nyt "syvässä analyysissani" aivan noin pitkällistä johtopäätöstä kyllä vetäisi. Ei nuo syyttömiä siellä myynti/huolto-organisaatiossakaan aina ole. Sitä tarkoitin peiliin katsonnalla, että joka pikku vikaa ei voi vaatia, takuuseenkaan, heti tulla korjaamaan. Pikku vika on siis sellainen, että laite toimii ilman, että vierellä pitäisi vahtia...
Huoltoihmisissäkin on eroja, kaikkien välille ei tule sellaista tarpeellista luottamusta. Siitäkin pitää vain osata kertoa muille, kuin naapurille, eli sinne laitteen myyntiliikkeeseen. Kyllähän yleensä jonkinasteisen vastauksen ja avun saa asiaan kuin asiaan, jos ottaa yhteyden myynti/huoltoihmisiin, eikä sosiaaliseen mediaan ensiksi.