Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Asiallisempaa keskustelua toivotaan.  (Luettu 13379 kertaa)

Talojussi

• Vieras
Vs: Asiallisempaa keskustelua toivotaan.
Ihmettelen, miksi keskustelutaito on täällä niin kovin heikko. Nykyään on paljon sellaisia asioita, joista voitaisiin vaihtaa mielipiteitä kiihkottomasti ja toista mieltä edustavia kunnioittaen.
Ehkä maaseudun ja maatalouden vaikeuksiin onkin syynä se, että meillä ei ole neuvottelutaitoa. Juupas... eipäs tyyli ei tuota koskaan mitään tuloksia.

Ehkä saitilla pyörii muutama häirikkö, jotka tekevät päivätöikseen kaikista toimista ja täällä likkuvista kirjoituksista kepun vastaisia ristiretkiä ....
Mistä tämä täysin järjetön kauna kumpuaa, on minulle arvoitus, enkä omaa sellaisia psygologisia taitoja, että ongelman todelliset syyt pystyisin kaivelemaan esille, mutta jonkinlainen identtiteetti ongelma kai on kyseessä.

MTK/kepun aikaansannoksia, mm:

-korkea energiavero maataloudelle
-viljan 9% cap-leikkaus
-viljan tukeen 15% leikkaus siirryttäessä tilatukeen
-viljan kuivatustuen hävittäminen
-AB-alueen 50 e/ha LFA-korotuksen ohjaaminen lähes kokonaan C-alueelle
-tuotannon kasvattaminen C-alueella vastoin pohjoisen tuen ehtoja, tukea ei ole leikattu vaikka pitäisi
-jatkuvat "torjuntavoitot"
-Korkeaojan ja S-L Anttilan (tarkoitukselliset) epäonnistumiset 141-neuvotteluissa
-maan jakaminen kahteen eriarvoiseen maatalousalueeseen
-viljelijäväestön tulotason 40% romahduttaminen, 30 vuoden takaiselle tasolle.
jne jne

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Esitäppä tojisteet. ;D

Niitä ei taija tulla, niinku ei koskaan ennenkään :D

Menisit pikku kakoseen kertoon lapsille satuja.
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Sepedeus

• Vieras
Esitäppä tojisteet. ;D

Niitä ei taija tulla, niinku ei koskaan ennenkään :D

Menisit pikku kakoseen kertoon lapsille satuja.

Eikös tuon viimeisen lauseen oikeaksi todistanut maa ja metsätalousministeri hiljattain :D

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Ihmettelen, miksi keskustelutaito on täällä niin kovin heikko. Nykyään on paljon sellaisia asioita, joista voitaisiin vaihtaa mielipiteitä kiihkottomasti ja toista mieltä edustavia kunnioittaen.
Ehkä maaseudun ja maatalouden vaikeuksiin onkin syynä se, että meillä ei ole neuvottelutaitoa. Juupas... eipäs tyyli ei tuota koskaan mitään tuloksia.

Ehkä saitilla pyörii muutama häirikkö, jotka tekevät päivätöikseen kaikista toimista ja täällä likkuvista kirjoituksista kepun vastaisia ristiretkiä ....
Mistä tämä täysin järjetön kauna kumpuaa, on minulle arvoitus, enkä omaa sellaisia psygologisia taitoja, että ongelman todelliset syyt pystyisin kaivelemaan esille, mutta jonkinlainen identtiteetti ongelma kai on kyseessä.

--oli miten oli,mutta eihän täällä mitään tulevaisuutta luotaavaa asiallista visointia voi harrastaa,tai voi mutta aika nopeasti se menee em.asioihin.
--maatalous on joutunut EUn ja markkinatalouden armoille ja jotkut koettaa näitä 'yhteiskuntasopimuksia' sitten kaataa mm.etjärjestön niskaan jolta aikanaan Lippospuavo otti sopimusoikeuden pois...

sorkkahessu

• Vieras
Kyllä keskustelu on asiallista ollut . Pieni piikittely onkin paikallaan joskus etenkin politiikkaan jos puhe menee . Tuista on aina riitaa , muuttamalla toisten tukia-alueille siitä selviää :D

Sepedeus

• Vieras

--oli miten oli,mutta eihän täällä mitään tulevaisuutta luotaavaa asiallista visointia voi harrastaa,tai voi mutta aika nopeasti se menee em.asioihin.
--maatalous on joutunut EUn ja markkinatalouden armoille ja jotkut koettaa näitä 'yhteiskuntasopimuksia' sitten kaataa mm.etjärjestön niskaan jolta aikanaan Lippospuavo otti sopimusoikeuden pois...

Vai Lipponen se teki niin hyvän työn. :D Paras työ Paavolta.
Luulen kuiteskin ettei Lipponen sitä yksin. Suurin vaikutus oli sillä ,että lopetettiin maanviljelijän yritysvoiton rinnastaminen teollisuustyöläisen palkkaan.
   MTK:n rooli on tänään korruptoitunut lobbaaminen. Vaikutukset ovat pahempia vielä kuin silloin ennen :D

jeep

• Vieras
Time To Say Goodbye :'(          http://www.youtube.com/watch?v=Sp0ccQVy1og

Aulis Anttila

• Vieras
Valheita valheiden perään

"Vuonna 1994 maataloustulolaki korvattiin EU-järjestelmän mukaisella maataloustuotteiden markkinajärjestelmällä."
=
Tuolloin pääministerinä oli Tuho-Aho.
+
Eikö tuo kepulainen valehteleminen ikinä lopu... tai hällä ja väliä... siihenhän uskoo vain agraarisosialistinen hurmosliike itse  >:(  :(  :o

Aulis Anttila

• Vieras
Usko
 Vai Lipponen se teki niin hyvän työn. :D Paras työ Paavolta. Luulen kuiteskin ettei Lipponen sitä yksin. Suurin vaikutus oli sillä ,että lopetettiin maanviljelijän yritysvoiton rinnastaminen teollisuustyöläisen palkkaan.    MTK:n rooli on tänään korruptoitunut lobbaaminen. Vaikutukset ovat pahempia vielä kuin silloin ennen :D

"Vuonna 1994 maataloustulolaki korvattiin EU-järjestelmän mukaisella maataloustuotteiden markkinajärjestelmällä."
=
Tuolloin pääministerinä oli Tuho-Aho.
+
Eikö tuo kepulainen valehteleminen ikinä lopu... tai hällä ja väliä... siihenhän uskoo vain agraarisosialistinen hurmosliike itse  :o  :o

bonneville

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
vois kääntää jo plaria kun on joka toinen otsikko jotenkin poliittinen tavalla tai toisella ja siitä voi väitellä mailman tappiin asti että kantapäät takaasin maahan ja nenä menosuuntaan niin ollaan taas asia linjoilla . herrat teköö mitä lystää niillä palkoolla koska ne on omien päätöksien takana ollu omaa päätään pölkylle laittamas...
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

asiallisen keskustelun kannalta toivoisin ettei tälle palstalle päästettäisi auliksen kaltaisia tyhjänpäiväisiä paasaajia 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Menneisyydenkaipuu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Laudātor temporis āctī

Olen itse oppinut näissä keskusteluissa muutaman asian:

Ellen pysty tuntemaan kirjoittajaa ja hänen esittämiään mielipiteitä kohtaan minkäänlaista kunnioitusta, en kirjoita. Ja samoin, jos minulle vastataan siten, että minua ja oikeuttani omaan mielipiteeseeni ei kunnioiteta, päätän kirjoittelun nopeasti.

Jos minulla ei ole keskusteluun mitään uutta annettavaa, jätän kirjoittamatta. Usein poistan jo kirjoittamiani vastauksia ennen lähettämistä, kun huomaan kirjoittamani turhaksi. Trolleja tarvitaan joskus keskustelun aktivoimiseksi, mutta niiden kirjoittamisessa pitää olla tarkkana, ettei ryhmän "henki" mene pilalle - fleimisodaksi yltyneessä keskustelussa ei ole mitään mieltä. Trollaamisessa on tärkeää välttää muihin kirjoittajiin kohdistuvia kirjoituksia.

Olen jo nöyrtynyt sen suhteen, että kirjoittelun tasoon ei voi vaikuttaa arvioimalla kirjoittelun tasoa ja kirjoittamalla siitä. Ainoa tapa vaikuttaa on kirjoittaa itse asiallisesti ja toivoa esimerkin vaikuttavan.

Ja jos jonkun keskustelusivuston tai ryhmän tyyli alkaa ärsyttämään, niin jätän sen hetkeksi kokonaan rauhaan. Näin on tällekin ryhmälle usein käynyt.

Olen joskus esittänyt toiveen, että näissä keskusteluryhmissä voisi olla käytössä joissakin uutisryhmälukijoissa ollut suodatin, killfile, jonka avulla sivusto jättää näyttämättä kokonaan siihen merkittyjen kirjoittajien kirjoitukset. Tämä toimii siis henkilökohtaisesti, jokainen sisäänkirjoittautunut lukija voi itse päättää, keiden kirjoittajien kirjoituksia ei halua nähdä, eli tämä toimii apuna mikäli on todennut joidenkin kirjoittajien olevan itselleen liian provosoivia tms. Muitten lainauksissa olevia pätkiä tietty näkisi, mutta aloitukset jäisi näkemättä. Sisäänkirjoittautunut kirjoittaja näkisi omissa tiedoissaan kuinka moni on hänet itsensä suodatuslistaansa lisännyt.

Tällä on sellainen vaikutus, että liian asiattomien ja ärsyttävien kirjoittajien kirjoitukset jäävät yhä useammalta lukematta ja sitä kautta vastaamatta, joten se ohjaa kirjoituksia automaattisesti asiallisempaan suuntaan. Eikä tämä silti ole sensuuria, kirjoittajaahan ei estetä kirjoittamasta eikä kirjoituksia poisteta, ja ne ovat luettavissa mikäli lukija haluaa näin.

Mutta tuo nyt on vain tekninen apu edellä kirjoittamaani, itselläni tuollainen suodatus toimii jo pään sisällä  ;D

Aika harvassa olisivat ilmeisesti kirjoittajat joiden kirjoitukset Wejjon koneella näkyisivät?  ;D Tarvitsisiko edes kahta sormea?

Löysää Wejjo hieman sitä vannetta niin jaksaa pidemmälle. Ei Agronettiä värikkäämpää keskustelukanavaa ole. Unohdit muuten mainita kiihkouskovaisuuden, joka myös karsii sitä kenelle vastaa ja kenelle ei. Myös oman egon liiallinen kohottaminen toisten ihmisten silmissä luo kylmiä väreitä myös tosielämässä kuin internetissä.

Mutta kyllä Wejjo se siitä. Valtraankin tulee portaaton aikanaan.  ;)
Poliittinen *****.

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

asiallisen keskustelun kannalta toivoisin ettei tälle palstalle päästettäisi auliksen kaltaisia tyhjänpäiväisiä paasaajia 8)

Pittäähän aoliksella olla jottaen sisältyvä elämään.
"Töessäki" varmaan semmonen tyhyjäntoemittaja kahavinkeittäjä.
Löytäny vilijelijöistä semmosen henkireijän, elämää ylläpitävän voiman.

Eli sama homma ku tukijussilla.
Kumpikkaan tuskin on vilijelijöitä.
Kotona kumpiki tossun alla, pittää jossaen muka elvistellä.
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Aulis Anttila

• Vieras
Ylläpito

Valita ylläpitoon... niin saatte, kepuluuserit, jutella keskenänne  :o  ::)

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Elämä on parasta kometiijjaa