Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Asiallisempaa keskustelua toivotaan.  (Luettu 13359 kertaa)

Repliikki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihmettelen, miksi keskustelutaito on täällä niin kovin heikko. Nykyään on paljon sellaisia asioita, joista voitaisiin vaihtaa mielipiteitä kiihkottomasti ja toista mieltä edustavia kunnioittaen.
Ehkä maaseudun ja maatalouden vaikeuksiin onkin syynä se, että meillä ei ole neuvottelutaitoa. Juupas... eipäs tyyli ei tuota koskaan mitään tuloksia.

jd78

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Asiallisempaa keskustelua toivotaan.
Itse ainakin pyrin vastauksissani olemaan puolueeton mitään/ketään tahoa kohtaan, ja kertovani julki oman näkemykseni kyseisestä asiasta! Mutta eriävät mielipiteet keskustelussa luovat kyseiseen asiaan uutta näkökantaa! "Toinen tykkää tytöstä ja toinen taas äetmuorista" :D

Talojussi

• Vieras
Itse ainakin pyrin vastauksissani olemaan puolueeton mitään/ketään tahoa kohtaan, ja kertovani julki oman näkemykseni kyseisestä asiasta! Mutta eriävät mielipiteet keskustelussa luovat kyseiseen asiaan uutta näkökantaa! "Toinen tykkää tytöstä ja toinen taas äetmuorista" :D

ja Sepe kummastakin

jd78

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Sepeltä tulee ees sillon tällön jotain asiallista tekstiä toppiikkiiin, mutta TJ:ltä tuskin enää koskaan ;D

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Mäkin pyrin perustelemaan kantani aina jollain tavalla ja pitää keskustelua asiassa. Joskus kyl tulee sivallettua...  ::)

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

jd78

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mäkin pyrin perustelemaan kantani aina jollain tavalla ja pitää keskustelua asiassa. Joskus kyl tulee sivallettua...  ::)
Näinhän siinä monasti kyllä käy, mennee porukan mukana ja kohta huomaa olevansa hyvinki "heikoilla jäillä" ja sit kyllä suupielestä saattaa lipsahtaa ties mitä kommenttia, ties mihinkiin asiaan, vai miten se ny oli ;)

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Asiallisesti nyt tähän vastaan, että kyllä täällä asiallisiin aloituksiin ja vastauksiin asiallisestikin vastaillaan. Pieni piruilu on sallittava, sillä vakavassa maailmassa pitää jokaisen ilonsa jostakin ammentaa. Se pitää mielen virkeänä. Jos keskustelu kampeutuu väärille urille, voi sitä aina yrittää palauttaa takaisin tai aloittaa uudelleen uudella otsikolla.

Itse toivoisin, jos alkuperäisestä aiheesta on ajauduttu jo kovin kauas, joku hoksaisi siirtää keskustelun uudelle otsikolle.

Puppugeneraattori

• Vieras
Asiallisesti nyt tähän vastaan, että kyllä täällä asiallisiin aloituksiin ja vastauksiin asiallisestikin vastaillaan. Pieni piruilu on sallittava, sillä vakavassa maailmassa pitää jokaisen ilonsa jostakin ammentaa. Se pitää mielen virkeänä. Jos keskustelu kampeutuu väärille urille, voi sitä aina yrittää palauttaa takaisin tai aloittaa uudelleen uudella otsikolla.

Itse toivoisin, jos alkuperäisestä aiheesta on ajauduttu jo kovin kauas, joku hoksaisi siirtää keskustelun uudelle otsikolle.

Ja kyllä lievä *****ilukin pitää kestää,  kuin mies, eikä vetää  heti hernepussia nenäänsä, se on hyvää terapiaa tuo  pieni *****ilu  ;D  ainakin joskus.

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ja kyllä lievä *****ilukin pitää kestää,  kuin mies, eikä vetää  heti hernepussia nenäänsä, se on hyvää terapiaa tuo  pieni *****ilu  ;D  ainakin joskus.

Toiset löytävät jalkapallon sieraimestaan, vaikka olisi vain rypsin siemeniä tarjolla.  ;D

Tapahtuu ihan oikeassa elämässäkin.

jeep

• Vieras
Lähimmäisen rakkaus ja toisen kunnioittaminen. Kun ihmiset ymmärtäisivät sen, niin asioista voisi keskustella asiallisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=9hQAO8QTnG8&feature=related

Kaunis kappale näin iltamyöhään.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

allekirjoitus kertoo kaiken ;)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Wejjo

• Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihmettelen, miksi keskustelutaito on täällä niin kovin heikko. Nykyään on paljon sellaisia asioita, joista voitaisiin vaihtaa mielipiteitä kiihkottomasti ja toista mieltä edustavia kunnioittaen.
Ehkä maaseudun ja maatalouden vaikeuksiin onkin syynä se, että meillä ei ole neuvottelutaitoa. Juupas... eipäs tyyli ei tuota koskaan mitään tuloksia.

Olen itse oppinut näissä keskusteluissa muutaman asian:

Ellen pysty tuntemaan kirjoittajaa ja hänen esittämiään mielipiteitä kohtaan minkäänlaista kunnioitusta, en kirjoita. Ja samoin, jos minulle vastataan siten, että minua ja oikeuttani omaan mielipiteeseeni ei kunnioiteta, päätän kirjoittelun nopeasti.

Jos minulla ei ole keskusteluun mitään uutta annettavaa, jätän kirjoittamatta. Usein poistan jo kirjoittamiani vastauksia ennen lähettämistä, kun huomaan kirjoittamani turhaksi. Trolleja tarvitaan joskus keskustelun aktivoimiseksi, mutta niiden kirjoittamisessa pitää olla tarkkana, ettei ryhmän "henki" mene pilalle - fleimisodaksi yltyneessä keskustelussa ei ole mitään mieltä. Trollaamisessa on tärkeää välttää muihin kirjoittajiin kohdistuvia kirjoituksia.

Olen jo nöyrtynyt sen suhteen, että kirjoittelun tasoon ei voi vaikuttaa arvioimalla kirjoittelun tasoa ja kirjoittamalla siitä. Ainoa tapa vaikuttaa on kirjoittaa itse asiallisesti ja toivoa esimerkin vaikuttavan.

Ja jos jonkun keskustelusivuston tai ryhmän tyyli alkaa ärsyttämään, niin jätän sen hetkeksi kokonaan rauhaan. Näin on tällekin ryhmälle usein käynyt.

Olen joskus esittänyt toiveen, että näissä keskusteluryhmissä voisi olla käytössä joissakin uutisryhmälukijoissa ollut suodatin, killfile, jonka avulla sivusto jättää näyttämättä kokonaan siihen merkittyjen kirjoittajien kirjoitukset. Tämä toimii siis henkilökohtaisesti, jokainen sisäänkirjoittautunut lukija voi itse päättää, keiden kirjoittajien kirjoituksia ei halua nähdä, eli tämä toimii apuna mikäli on todennut joidenkin kirjoittajien olevan itselleen liian provosoivia tms. Muitten lainauksissa olevia pätkiä tietty näkisi, mutta aloitukset jäisi näkemättä. Sisäänkirjoittautunut kirjoittaja näkisi omissa tiedoissaan kuinka moni on hänet itsensä suodatuslistaansa lisännyt.

Tällä on sellainen vaikutus, että liian asiattomien ja ärsyttävien kirjoittajien kirjoitukset jäävät yhä useammalta lukematta ja sitä kautta vastaamatta, joten se ohjaa kirjoituksia automaattisesti asiallisempaan suuntaan. Eikä tämä silti ole sensuuria, kirjoittajaahan ei estetä kirjoittamasta eikä kirjoituksia poisteta, ja ne ovat luettavissa mikäli lukija haluaa näin.

Mutta tuo nyt on vain tekninen apu edellä kirjoittamaani, itselläni tuollainen suodatus toimii jo pään sisällä  ;D

Imme

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Tuollainen on ihan hamehommia. Herkkänahkaisuutta ja oman egon korostusta. Minulla ei ole mitään halua olla murtolassa mukana kun siellä kaikkitietävät luulee olevansa ylimestareita toisilleen. Siellä tuskin etes Über narsisti Ojalakaan viihtyy? Mein on oikeus sanoa aina mielipide ja olla kelläkin oma näkemys. Monilla on niin putkisilmät että näkee ja tietää maailmaa vain kotikontujen olosuhteissa ja arvoilla. vaikka jossaki työnkuvauksessa hyvin tulee esille. Ja miä kirjoitan vähän, vielä vähemmän asiaa mutta 100% omia ajatuksia. On muita foorumeita joissa kirjoitan sitten harrastuksista yms.  Hupaisaa että näitä tauon pitäjiä on paljo, ja luulee että saavat sillä jotakin sädekehää mielipiteilleen, kakkulia kanssa.   Kaikki vain kirjoittelemaa, herkkänahkaiset hyökätkää muita sietäkää sekä erilaisuus sallikaa, ensin työ, sitten nörtti. 
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Talojussi

• Vieras
Tuollainen on ihan hamehommia. Herkkänahkaisuutta ja oman egon korostusta. Minulla ei ole mitään halua olla murtolassa mukana kun siellä kaikkitietävät luulee olevansa ylimestareita toisilleen. Siellä tuskin etes Über narsisti Ojalakaan viihtyy? Mein on oikeus sanoa aina mielipide ja olla kelläkin oma näkemys. Monilla on niin putkisilmät että näkee ja tietää maailmaa vain kotikontujen olosuhteissa ja arvoilla. vaikka jossaki työnkuvauksessa hyvin tulee esille. Ja miä kirjoitan vähän, vielä vähemmän asiaa mutta 100% omia ajatuksia. On muita foorumeita joissa kirjoitan sitten harrastuksista yms.  Hupaisaa että näitä tauon pitäjiä on paljo, ja luulee että saavat sillä jotakin sädekehää mielipiteilleen, kakkulia kanssa.   Kaikki vain kirjoittelemaa, herkkänahkaiset hyökätkää muita sietäkää sekä erilaisuus sallikaa, ensin työ, sitten nörtti. 

Täällä on aina ollut näitä "kankkusia" jotka katsovat oikeudekseen määrätä, mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei

emo-heikki

• Vieras

Ehkä saitilla pyörii muutama häirikkö, jotka tekevät päivätöikseen kaikista toimista ja täällä likkuvista kirjoituksista kepun vastaisia ristiretkiä ....
Mistä tämä täysin järjetön kauna kumpuaa, on minulle arvoitus, enkä omaa sellaisia psygologisia taitoja, että ongelman todelliset syyt pystyisin kaivelemaan esille, mutta jonkinlainen identtiteetti ongelma kai on kyseessä.