Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan tuet <-> maitokiintiöitten myynti  (Luettu 2237 kertaa)

Talojussi

• Vieras
Tälläkin palstalla on tullut selvästi esiin MTK/kepun  propagandalinja: aina jos viljanviljely saa tukea, siirtyy se heti vuokriin, ja vain ja ainoastaan viljatiloilla.

Sensijaan MTK/kepu vaikenee täysin maitokiintiökaupasta: jatkava ja laajentava tuottaja maksaa kiintiöistään jopa kahdeksan vuoden kansallisen tuen ko. maidosta, myyjä, joka on saanut aikanaan kiintiön LAHJAKSI, käärii jopa satojatuhansia myymistään kiintiöistä.  Tuotantonsa lopettanut viljanviljelijä ei saisi saada lainkaan vuokraa pelloistaan, jotka on aikoinaan ostanut ja maksanut.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Vs: Viljan tuet <-> maitokiintiöitten myynti
Vo ziisus sun kanssas. Luetun ymmärtäminenkö tökkii, vai? Tai sitten se vanhat sinivalkoglasit on taas NIIN isänmaan puolesta pärskityssä räässä, ettet nää...

Teillä etelässä kotikutoista ongelmaa on tuo vuokrataso ja pellon hinta. On tietysti alueita muuallakin. Pohjoisen ja maidon ongelma on just tuo mainitsemasi maitokiintiöiden hinta. Molemmissa raha valuu tuotannon lopettaville. Kiintiöasia on täällä korjaantunut, kun hinnat pyörii alle 10 snt ja ansion siitä kerännee pinnan alla kupliva 142-tarkastus.

Koita nyt tajuta, että vaan harvat riviviljelijät jakaa tätä maata tuotantosuunnittain. Mulle laajentavana maidontuottajana on tärkeää, että kumppaneina toimivat viljanviljelijät säilyttää toimintaedellytyksensä. Tähän saumaan sinä ja sunlaiset kaikenhajottajat hakkaa kiilaa. MTK:ta tai muita instansseja on siitä turha syyttää, koska mitään kollektiivista syyllisyyttä tai vastuuta ei ole olemassa. Ihmiset vastaa tekemisistään ja tekemättäjättämistään. Toisin sanoen, kaivat koko ajan maata "edustamiesi" kasvinviljelijöiden jalkojen alta.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Talojussi

• Vieras
Vo ziisus sun kanssas. Luetun ymmärtäminenkö tökkii, vai? Tai sitten se vanhat sinivalkoglasit on taas NIIN isänmaan puolesta pärskityssä räässä, ettet nää...

Teillä etelässä kotikutoista ongelmaa on tuo vuokrataso ja pellon hinta. On tietysti alueita muuallakin. Pohjoisen ja maidon ongelma on just tuo mainitsemasi maitokiintiöiden hinta. Molemmissa raha valuu tuotannon lopettaville. Kiintiöasia on täällä korjaantunut, kun hinnat pyörii alle 10 snt ja ansion siitä kerännee pinnan alla kupliva 142-tarkastus.

Koita nyt tajuta, että vaan harvat riviviljelijät jakaa tätä maata tuotantosuunnittain. Mulle laajentavana maidontuottajana on tärkeää, että kumppaneina toimivat viljanviljelijät säilyttää toimintaedellytyksensä. Tähän saumaan sinä ja sunlaiset kaikenhajottajat hakkaa kiilaa. MTK:ta tai muita instansseja on siitä turha syyttää, koska mitään kollektiivista syyllisyyttä tai vastuuta ei ole olemassa. Ihmiset vastaa tekemisistään ja tekemättäjättämistään. Toisin sanoen, kaivat koko ajan maata "edustamiesi" kasvinviljelijöiden jalkojen alta.

hölö hölö....MTK:n myyräntyön lista on pitkä.

Esim. jo v. 1996 tapahtunut maatalouden junailu korkeaan energiaveroluokkaan MTK:n toimesta  (maksamme vieläkin) oli kertakaikkiaan törkeä provokaatio ...ja vain siksi, että MTK sai näin "palkkioksi" uuden 70 mk hehtaarituen C-alueelle (ei siirtynyt siellä  vuokriin, eihän?).

Nyt S-L Anttila esittää maatalouden siirtämistä alempaan energiaverolukkaan.... omana keksintönään.

MTK on perseestä ja syvältä 

Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:11:49 kirjoittanut Talojussi

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
miten 70e/ha suurempi tuki c-alueella selittää e-suomen 700e/ha vuokrat

tukipankkojuisen 80 luvun mentaliteetti on antaa muiden talikoida ammun sontaa kun vain minä saan kahden viikon työllä tilin MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ MINÄ MINÄ ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Talojussi

• Vieras

tukipankkojuisen 80 luvun mentaliteetti on antaa muiden talikoida ammun sontaa kun vain minä saan kahden viikon työllä tilin MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ MINÄ MINÄ ;D ;D

700 e/ha AB-alueella (lukuunottamatta broisku- ja erikoisvihannestiloja) on puhdasta MTK/kepulaista propagandaa.

MTK/kepu-propaganda "unohtaa" mainita, että valtaosa pelloista on kuitenkin omistajien itsensä viljelemiä.

Tukien valuminen vuokriin on puppupropagandaa, millä kepu/MTK kalvaa viljatilojen tulotasoa.

Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:12:06 kirjoittanut Talojussi

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
iskä taas kertonu iltasatuja  ;D

Talojussi

• Vieras

Etkö parempaa keksinyt?

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
700 e/ha AB-alueella (lukuunottamatta broisku- ja erikoisvihannestiloja) on puhdasta MTK/kepulaista propagandaa.

MTK/kepu-propaganda "unohtaa" mainita, että valtaosa pelloista on kuitenkin omistajien itsensä viljelemiä.

Tukien valuminen vuokriin on puppupropagandaa, millä kepu/MTK kalvaa viljatilojen tulotasoa.

Sopis kissanpojan avata silmänsä.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

Etkö parempaa keksinyt?

emmä viittiny pankkojuise ei pientä kiusaa kestä taidan juoda jatkossa ulkolaista olutta ettei osuisi kohdalle tukijuisen katkeroittamaa mallasta ;D

Status

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Provoja voipi aina heitellä, niin tekevät lööppilehdetkin, ja ministeritkin joutuvat kierrätykseen, kun tyhmyyksissään oikeat ihmiset alkavat pohtimaan; ollakko vai eikö olla.
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

viinuri

• Vieras

Kyllä tietää Talojuicekin, että V:lahden eteläisessä naapurikunnassa, vielä pohjoisosassa, viljanviljelijät maksaa 550-650euron vuokria. Tässä alkaa olla sikamiehet kusess, kun ei pysty. Eikä nää viljajuicet ota ees paskaa vastaan, kun yara on vielä niin halpaa!

Talojussi

• Vieras

Kyllä tietää Talojuicekin, että V:lahden eteläisessä naapurikunnassa, vielä pohjoisosassa, viljanviljelijät maksaa 550-650euron vuokria. Tässä alkaa olla sikamiehet kusess, kun ei pysty. Eikä nää viljajuicet ota ees paskaa vastaan, kun yara on vielä niin halpaa!

hölö hölö, paskaa otettaisiin vastaan, muttakun ei saa mistään...lukuunottamatta yhdyskuntalietettä.

Joku poikkeustapaus saattaa olla, että vuokra on korkea...ettei mene naapurille