Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruokinnan automatisointi  (Luettu 14959 kertaa)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Ruokinnan automatisointi
yksi traktori ! Minkälaiset täppärit täällä oikein haaveilee aperuokinnan perään? Kyllä joka taloos ny sen verran traktoreita on, ettei tälläisiä joutavia tarvi kysellä.  ;D  ;D

Mikähän *****iluautomaatti tuo UCD oikein on kun kritiikkiä tulee aiheesta kuin aiheesta. Miloin on tilat liian pieniä, milloin on laajenettu liikaa, mikään ei ole hyvä. Koskaan ei tule mitään järkevää mielipidettä, aina vain kauheeta täpinöintiä. Jopa Aulis Ja TJ puhuu joskus järkeviä (!) mutta UCD ei koskaan? Mutta niinhän se on että tyhjät tynnyrit kumisee eniten... ;D ;D
listasta puuttui voimaperäpellet kuote UCD,kuten myös leväperäilijät ;)

Viimeksi muokattu: 14.10.08 - klo:14:15 kirjoittanut milkboi

On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ruokinnan automatisointi
onko kellään toiminnassa apevaunua jossa oma moottori joten käyttöön riittäisi yksi traktori ???

Mulla ei oo ihan tuollaista. Mulla on apevaunussa oma moottori (1 kW), ja traktoria en appeentekoon tartte.  ;)

Saparn

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Ruokinnan automatisointi
onko kellään toiminnassa apevaunua jossa oma moottori joten käyttöön riittäisi yksi traktori ???

Mulla ei oo ihan tuollaista. Mulla on apevaunussa oma moottori (1 kW), ja traktoria en appeentekoon tartte.  ;)

 ;) ;D Meillon täälä pohojammaalla apevehkeetki puolta kätevämpiä ku muilla.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Ruokinnan automatisointi
Mulla ei oo ihan tuollaista. Mulla on apevaunussa oma moottori (1 kW), ja traktoria en appeentekoon tartte.  ;)

Kuinkas suuret moottorit sitä säilörehua liikutteloo? ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ruokinnan automatisointi
Kuinkas suuret moottorit sitä säilörehua liikutteloo? ;D

Yhteisteholtaan noin 24 kW, kuinkas isot sulla?  ;D
Niin, ja olihan apevaunussa vielä kolme pienempääkin moottoria, olivatkohan 150 wattisia. Ja sekoituksen hoitaa 9.2 kilowattia.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Ruokinnan automatisointi
Yhteisteholtaan noin 24 kW, kuinkas isot sulla?  ;D
Niin, ja olihan apevaunussa vielä kolme pienempääkin moottoria, olivatkohan 150 wattisia. Ja sekoituksen hoitaa 9.2 kilowattia.

Yhtäkkiä laskien noin 170 kW... ;) Pääsulakkeet silti 50 A. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ruokinnan automatisointi
Kuinkas teitin "maareformi" etenee, jokos Klopin maat on jaettu maattomille vai kuulutko vielä pientilallisten kastiin ja tulee kenties lisää? ;)

Eikai tällaisen torpparin plänteillä juuri vaikutusta oo.

Ensimmäinen ehdotus on nähty ja kommentoitu, seuraavaa versiota odotellessa.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Ruokinnan automatisointi
yksi traktori ! Minkälaiset täppärit täällä oikein haaveilee aperuokinnan perään? Kyllä joka taloos ny sen verran traktoreita on, ettei tälläisiä joutavia tarvi kysellä.  ;D  ;D

Mikähän *****iluautomaatti tuo UCD oikein on kun kritiikkiä tulee aiheesta kuin aiheesta. Miloin on tilat liian pieniä, milloin on laajenettu liikaa, mikään ei ole hyvä. Koskaan ei tule mitään järkevää mielipidettä, aina vain kauheeta täpinöintiä. Jopa Aulis Ja TJ puhuu joskus järkeviä (!) mutta UCD ei koskaan? Mutta niinhän se on että tyhjät tynnyrit kumisee eniten... ;D ;D


Harmillista huomata olevansa vain puoliautomaatti.  ::)
Poliittinen *****.

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Ruokinnan automatisointi
Otsikon aiheesta. Jos vielä tarvitsisi uusiksi miettiä ajettavan pöydän ja automaation välillä.  Nykyisellä tietämyksellä ja nähdyillä tiloilla "oppineena" Ketjupöytä yhdessä kiinteän cormallin kanssa kanssa. Ketjupöydästä on helppo sanoa negatiivisiä asioita, mutta toimivuudessa ja käyttövarmuudessa vain Fiskarin talikko menee ohitse.
Akana

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ruokinnan automatisointi
onko kellään toiminnassa apevaunua jossa oma moottori joten käyttöön riittäisi yksi traktori ???

Mulla ei oo ihan tuollaista. Mulla on apevaunussa oma moottori (1 kW), ja traktoria en appeentekoon tartte.  ;)
Millasen appeen teet ummessaoleville ja nuorisolle?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Ruokinnan automatisointi
Millasen appeen teet ummessaoleville ja nuorisolle?

Tällä hetkellä umpparit ja tiineet hiehot saavat pelkkää säilörehua, mutta aikeissa on siirtyä samantyyppiseen systeemiin kuin sinäkin, eli oljella laimennettuun lypsävien appeeseen. Sitten taasen juottoryhmästä tiineytysikäiseen olevat saavat omaa, aika lähelle lypsävien appeen tyyppistä seosta.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ruokinnan automatisointi
No sama myyntitykki aikoinaan ehotteli mulle kahta ruokintarobottia ja kolmea kiskoa navetan laipioon. En oikein innostunut asiasta kun olisi samalla varajärjestelmä hävinnyt. Nimittäin traktorilla ruokintapöytääpitkin ajaminen.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Ruokinnan automatisointi
No sama myyntitykki aikoinaan ehotteli mulle kahta ruokintarobottia ja kolmea kiskoa navetan laipioon. En oikein innostunut asiasta kun olisi samalla varajärjestelmä hävinnyt. Nimittäin traktorilla ruokintapöytääpitkin ajaminen.

laita ihmeessä itsekulkeva vaunu. loppuu kopista toiseen hyppely..

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ruokinnan automatisointi
No sama myyntitykki aikoinaan ehotteli mulle kahta ruokintarobottia ja kolmea kiskoa navetan laipioon. En oikein innostunut asiasta kun olisi samalla varajärjestelmä hävinnyt. Nimittäin traktorilla ruokintapöytääpitkin ajaminen.

laita ihmeessä itsekulkeva vaunu. loppuu kopista toiseen hyppely..
Tehokkain tapa tuhota  korsirehun rakenne on täyttää apevaunu jyrsimellä.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ruokinnan automatisointi
No sama myyntitykki aikoinaan ehotteli mulle kahta ruokintarobottia ja kolmea kiskoa navetan laipioon. En oikein innostunut asiasta kun olisi samalla varajärjestelmä hävinnyt. Nimittäin traktorilla ruokintapöytääpitkin ajaminen.

laita ihmeessä itsekulkeva vaunu. loppuu kopista toiseen hyppely..

Sitä olen itsekkin miettinyt. Toimisi vaikka iskisi sähkökatko, eikä tarvii varavoimaksi älyttömän kokoista agrekaattia.
Sitten olisi vieläkin se mahdollista että hätätapauksessa 100 heppaisella neliveolla voi tuoda paalin ruokintapöydälle.
Oli se isävainaa viisas kaveri kun rakensi niin korkean navetan vuonna 1975 että traktori sopii sisälle.

"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."