Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tulos 2014  (Luettu 21636 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tulos 2014
Paljoks jäi verotettavaa?

Mulle jäi 31000euroa.

Niin siis jäännösveroja tarkoittanet ? Pitääkin muuten maksaa muutaman päivän sisällä. Melkein yhtä suuri summa joo tuli maksettavaksi.

-SS-

SavonSanomien päätoimittajalla, siellä ford-laakson kupeessa on parhaaks käyttää tilitoimistoa jos tieto on tolla asteella. ;D

Tilitoimisto ? Mulla lukee tilillä monella rivillä VEROHALLINTO, ja onkin muuten isoja nummeroita sielä. Sitä en sit tiedä onko ne antoja vai ottoja tai mitä ne on, mut ei oo viä tili tyhjenny...

 ;D

-SS-

Jos numerot on isoja niin pyydä pienentämään fonttikokoa... ;D

Vai kannatko tuulensuojia nokanvarressa ja se tarvii olla isolla fontilla? ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tulos 2014
Vai kannatko tuulensuojia nokanvarressa ja se tarvii olla isolla fontilla? ;D

Ei kuules pit' oikke kysymä panki' frouvalt, et olik teil semmost täyttöhälytint siäl Norteas. Ei se tiänny, nii mää arvasinki. Pittä viär maanantain vanh galalaatikk' et jos mene tilisalro ylitte, ni sihe laatikko sit.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tulos 2014
Vai kannatko tuulensuojia nokanvarressa ja se tarvii olla isolla fontilla? ;D

Ei kuules pit' oikke kysymä panki' frouvalt, et olik teil semmost täyttöhälytint siäl Norteas. Ei se tiänny, nii mää arvasinki. Pittä viär maanantain vanh galalaatikk' et jos mene tilisalro ylitte, ni sihe laatikko sit.

-SS-

Sää oot ihan ku Make..... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)
Taidat tykätä maksaa veroja  ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Tulos 2014

Veroilla yhteiskunta pyörii. Käyttäisivät vaan rahat viksusti..  :o
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

antti-x

  • Vieras
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)

Eli jätät ison pinon vähennettäviä kuitteja pistämättä verokirjanpitoon? Tapansa kullakin.. ;)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Tulos 2014

Alle 100kE.  :-[
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)

Eli jätät ison pinon vähennettäviä kuitteja pistämättä verokirjanpitoon? Tapansa kullakin.. ;)

Kaikki toki vähennetään...

Kutsutaan verosuunnitteluksi, eli mulla on vielä uskoa siihen että tulevina vuosina tulosta tullaan tekemään... ja toisaalta velkaa kohteissa joita ei vähennetä (maa) jolloin poistopohjan syöminen liiaksi on erittäin vaarallista...lisäksi mukana laajenemisen kuluja, esim. Jaksotuksia purkautuu viellä...

Siksi verous ei kerro firmasta mitään vaan tulos ja tase...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Tulos 2014
Jep persnettoa tulee, että rytisee. Tilanosto vie tuloksen varmasti aika kuiville vielä monta vuotta. Mutta tässä sitkutellaan ja odotellaan parempia aikoja.  ;D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Tulos 2014

Kaikki toki vähennetään...

Kutsutaan verosuunnitteluksi, eli mulla on vielä uskoa siihen että tulevina vuosina tulosta tullaan tekemään... ja toisaalta velkaa kohteissa joita ei vähennetä (maa) jolloin poistopohjan syöminen liiaksi on erittäin vaarallista...lisäksi mukana laajenemisen kuluja, esim. Jaksotuksia purkautuu viellä...

Siksi verous ei kerro firmasta mitään vaan tulos ja tase...
Tämän kun saisi perille.... Ja sen faktan, että verotuksessa huomiottajäävät vaihto-omaisuus ja varastot on ainakin maitotilalla arvoltaan lähellä puolta liikevaihdosta....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)

Eli jätät ison pinon vähennettäviä kuitteja pistämättä verokirjanpitoon? Tapansa kullakin.. ;)

Jos/kun tilalla paljon omaa maata suhteessa pinta-alaan, verotus rankaisee ankarasti. Tulosta on tultava että lainat saa maksettua, kuitenkaan vähennysoikeutta ei kummoisia oo. Kalustoon ym. sijoittaminen vähnnysten toivossa tällaisessa tilanteessa viimeinen virhe, toimii niinkauan kuin investointeihin riittää rahaa. Näyttää hyvältä kunnes tulee hetki että rahaa ei ole investointeihin, eikä saa pankistakaan lisää, poistot syöty ja velka jäljellä :)

Mutu tuntuma ja laskelmat tärkeimpiä, pitää ymmärtää mitä tekee ja miksi. Navettaan, kalustoon ym. kovasti velkarahalla investoinnut voi lyhentää lainaa poistoilla eikä se näy verotettavassa tuloksessa.  40 tonnin tulos voikin olla oikeasti parempi yksityistaloudelle kuin toisen 60 tonnin tulos :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

antti-x

  • Vieras
Vs: Tulos 2014
puhutaanko nyt TULOKSESTA vai verotuksellisesta tuloksesta???

ensimäinen on mulla 1/3 siitä mitä jälempi...  :o :)

Eli jätät ison pinon vähennettäviä kuitteja pistämättä verokirjanpitoon? Tapansa kullakin.. ;)

Kaikki toki vähennetään...

Kutsutaan verosuunnitteluksi, eli mulla on vielä uskoa siihen että tulevina vuosina tulosta tullaan tekemään... ja toisaalta velkaa kohteissa joita ei vähennetä (maa) jolloin poistopohjan syöminen liiaksi on erittäin vaarallista...lisäksi mukana laajenemisen kuluja, esim. Jaksotuksia purkautuu viellä...

Siksi verous ei kerro firmasta mitään vaan tulos ja tase...

Mutta TULOS kuuluu mielestäni laskea todellisen arvonalentuman eikä maksimipoistojen kanssa, ja esim. eläinostot voidaan jaksottaa. Jos todellinen arvonalentuma on sellainen että johtaisi kolme kertaa ilmoitettua pienempään verotettavaan tulokseen, niin aika paljon on tavara tontilla kulunut. Ja tietty tuolla tavalla paisutetaan nettovarallisuutta ilmalla kun siellä on tavaraa jonka arvo on laskenut enemmän kuin on ilmoitettu.

Maatalousverotuksessa tietty peltojen olematon varallisuusarvo tavallaan kuittaa moisen.

Meillä verosuunnitellaan kanssa vähän, mutta ei yli 20-25% veroja viitsi maksella kun ei kuitenkaan tiedä mitä tulevaisuus tuo, ehkä yhtiöitetäänkin ennen kuin kovia veroja tulisi maksuun.

Viimeksi muokattu: 01.02.14 - klo:18:45 kirjoittanut antti-x

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Tulos 2014
miksi ei sais pankista mulle oikeen tyrkytetään että hanki nu jotakin kun oot velaton  ;D

montöör

  • Vieras
Vs: Tulos 2014
Kyl tää viljanviljely vähän semmosta
nollasummaa on. Tili tulee sitten mettästä
tai muista töistä. Niin ja tietty siitä kun jatkaa
koneitten ikää huollolla ja peruskorjauksella.
Ei oo kyl mitenkään mediaseksikästä laittaa
paikkaa paikanpäälle. :-[