Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 35 lehmällä pärjää seuraavat kymmenen vuotta  (Luettu 8870 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Eihän sillä oo ku 8 lehmää, nekin mahoja. ;D

Onko se skännä yrittänyt itse siementää lehmiä,hyi helvetti.

Seminologi kurssin vois suorittaa.

Mut sun tietäen miten teikäläinen siementää ni toteempa vaan et älä kauppaa tapojas.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
No ei sun sit tartte ottaa kun 20 äpylii lisää,ni pääset tohon 35 8)

Sit pitää jo sontaluukkuakin leventää velkarahalla  :o

 Ja vaihtaa luukun saranat saluuna-malliksi, eipä unohu auki...

Joo mut voi pää jäädä väliin ku lukee magneettimediaa.

 No, ei, mutta otta voi ottaa kipeetä, jos selkä ei oikee riittävän reippaasti...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

navettapiika

  • Vieras
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Minä en tarvis kuin yhden lehmän, jos se vain lypsäis tarpeeksi. ;D

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Voi ***** ku mahtuski navettaan noin monta... :-\

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9878
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Voi ***** ku mahtuski navettaan noin monta... :-\

Hyvä jotta edes puolet tuosta määrästä ja silläkin pitää tulla toimeen ja tuleehan sillä ;) Ainakaan mä en niin palijo juo siis maitona :)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Voi ***** ku mahtuski navettaan noin monta... :-\

Hyvä jotta edes puolet tuosta määrästä ja silläkin pitää tulla toimeen ja tuleehan sillä ;) Ainakaan mä en niin palijo juo siis maitona :)
No puolet tuosta löytyy. Onhan tuolla pärjänny, pikkusen tietty tekis mieli lisätä... ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Voi ***** ku mahtuski navettaan noin monta... :-\

Hyvä jotta edes puolet tuosta määrästä ja silläkin pitää tulla toimeen ja tuleehan sillä ;) Ainakaan mä en niin palijo juo siis maitona :)
No puolet tuosta löytyy. Onhan tuolla pärjänny, pikkusen tietty tekis mieli lisätä... ;)

Jos tekee mieli, niin käy tuumasta toimeen... ulkoista hiehonkasvatus ja vanha natsku äpyleitä täyteen  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65948
just!   kyllä helppoa kuin heinän teko!    hitto, itelle tartteis parrentäytettä mutta kun markkinoilla on vain noita nupoja ja net ei tossa parressa paikallaan pysy, tarttee sarvet!                         en sit tiiä että onko karja sitten mikrokokoa kun alta kymmenen on lypsyssä?    toisaalta tiloissa sitten lymyää noita hiehoja uottamassa siementä ja poikimista       kun vaan parsipaikat ei ole moninaiset.                                           tolla pärjänny ihan kivasti, joka vuosi verottaja muistaa mätkyillä ja viime vuonna vielä meni parhaiten tällä vuosikymmenellä!                  pankkikin jo kysellee milloin alan investoimaan johonkin,    rahat kait homehtuu siiloissaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65948
btw, mites, pärjääkö kympillä sitten sen 6 vuotta?    se olis itellä tavoite, sit ois rajapaalu tavoitettu!              ei kylällä toista sellasta vastaan tule!                                           ja saaattais jopa juhlistaa sitä!    jollain!

Red Bull

  • Vieras
Useimmat ihmiset pärjäävät elämässään ilman ainuttakaan lehmää.  8)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Juu mäkin olen alkanut pikkuhiljaa tuleen siihen johtopäätelmään, että mulla on 60 lehmää liikaa.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Otsikko kyllä pitää paikkansa, kyllä kymmenen vuotta 35 lehmää pitää vaikka riimussa kuusen alla. Mutta kun toisilla on tapana ajatella lyhytnäköisesti ja toisilla on jatkuvuus myös yksi melko tärkeä kriteeri toiminnassaan..... 

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Meillä on toisessa parsirivissa vain 26 lehmää. Sitä ei kauaa 7-8 koneella lypsä.
Emäntä sano, että olis elämä helppoo, jos olis max. 25-30 lehmää. Yks vaihtoehto olis jossain vaiheessa keventää, jos kerryttäs eka varallisuutta. ::)
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9878
No 35 lehmää riittää oikein hyvin, siinäkin on osa liikaa  8) 8) 8)
Voi ***** ku mahtuski navettaan noin monta... :-\

Hyvä jotta edes puolet tuosta määrästä ja silläkin pitää tulla toimeen ja tuleehan sillä ;) Ainakaan mä en niin palijo juo siis maitona :)
No puolet tuosta löytyy. Onhan tuolla pärjänny, pikkusen tietty tekis mieli lisätä... ;)

Jos tekee mieli, niin käy tuumasta toimeen... ulkoista hiehonkasvatus ja vanha natsku äpyleitä täyteen  :D

Niin mutta mä oon jo 15v sitkutellu. Siis silloin aloin viemään naapurilta "lainattuun" navettaan niitä hiehoja. Oli mielestäni väliaikaista tilanpuutetta. Sitä on sitten jatkunut ja oman navetan hiehon parret jo moodiiifiiiooooiiiiituuuu jotenkin lehmille sopiviksi.  Vasikan yksittäis karsinatkin katos, kun "ylimääräinen" lehmä poiki ( joskus 10v sitten) . Niin siitäkin väliaikaisesta parresta on tullut ihan pysyvä :( Navetta ehkä olis parhaimmillaan noin 15-16 lehmällä, mutta joskus niitä on 23  yleensä kuitenkin 21. Tosin pitkäaikaisia umppareita voi olla naapurissa samalla. Keskilehmäluku on n.21. Niin ja siitä naapurin navetasta ei oikein oo mitään sopimusta, omistajakin vaihtunut välillä. Siitä käytössä pinta-alasta n 1/3 mutta kannattaako sinne tehdä remonttia, kun ei oo sitä vuokrasopimustakaan ? ;D