Adamihan tuossa sanoikin asian ulkomainen tavara kallistuu suhteessa koptimaiseen vastaavaan! Eli FERGUN hinta nousee suhteessa VALTRAAN! Tuoko on valtiontalouden kannalta huono asia?
****** Ja minä sanon että mieti ja katso kuinka paljon erilaiset kulutushyödykkeet ovat kotimaista tekoa? Vaatteet, kodinkoneet, elektroniikka, polttoaineet ym. jopa elintarvikkeista koko ajan kasvava osa on tuontia. Ei eletä enää -90 lukua. Koeta hyvä mies herärä todellisuuteen!
***** HYVÄÄ PÄIVÄÄ! AY-politrukki haluaa että työpaikat häviää Suomesta! Kyllä siinä RÖÖRIN-RASSAAJAN hymy hyytyy kun huomaakin lakkoa aloitaessaan että eilen olikin irtisanomis päivä!
****** Mitäs lakkoa minä olen ollut aloittamassa?
Niin mistäs se johtuu ettei Suomessa enää tehdä kohta mitään? Yksinkertaisesti siitä ettei täällä enää kannata tehdä mitään! Mikään ei täällä jousta. Valuutta, palkat, työaika, ei yksinkertaisesti mikään.
Jos meillä olisi oma valuutta, niin sen arvo määräytyisi niin kuin osakkeet. Eli jos hommat on hoidettu perseeleen(niin kuin nyt) niin valuutan arvo laskee niin kauan kun oikea arvo löytyy ja taas jos hommat on hoidettu hyvin, niin valuutan arvo nousee ja ostovoima samalla.
Tuolla adamin systeemillä tässä vain käy niin että 10% palkanleikaukilla homma on sama kuin kusisi pakkasella housuun! Lämmittää vähän aikaa ja sitten paleltaa entistä enemmän. Sama sillä 10% porukan vähentämisellä jos ei tule uusia vienti yrityksiä. Alkaa eurot jossain vaiheessa loppumaan jos Saksasta ostetaan kaikki tarvittavat ja täällä myydään lihiksiä ja nakkeja kiekkaan.