Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)  (Luettu 37965 kertaa)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Omissani on erilainen hallinta, eli siihen en osa paremmin kommentoida. Mutta jos puhelut saa siirrettyä luuriin, niin sitten sinne saa kaiken muunkin. Ei siinä pitäisi olla mitään estettä.

Jos sulla on kuuleva kuulosuojain, niin varmista että mikki on pienellä ja kupin kaiuttimen ääni kovalla. Mulla tulee ääni "surround volume" ja "music volume" joka kertoo kumman tasoa ollaan säätämässä.

Kuuluuko musiikki puhelimen kaiuttimista?

Lataa kännykkään netistä pari mp3 tiedostoa ja kokeile ensin niillä, jätä juutuuba myöhempään. Youtubessa ei ole bluetooth toimintoa, se on sun kännykässäsi.

Jotain mp3sta just koetin ja musa tulee vain kännykästä.

Tämä Peltor on siitä kummallinen kun siinä ei ole virtanappia. Paristot täytyy ottaa pois jos meinaa virrat pois ottaa.

Voiskohan siihen pienen virtakytkimen lisätä...
Äänenvoimakkuus hantaakissa on, ainakin mulla ::)

Kyl se jää vilkuttamaan vihreätä valoa vaikka naksauttaa ne kaks nuppia nollaan, radion ja mikrofonit siis.
samoin mulla bl jää päälle pitää aina ottaa patterit pois.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Omissani on erilainen hallinta, eli siihen en osa paremmin kommentoida. Mutta jos puhelut saa siirrettyä luuriin, niin sitten sinne saa kaiken muunkin. Ei siinä pitäisi olla mitään estettä.

Jos sulla on kuuleva kuulosuojain, niin varmista että mikki on pienellä ja kupin kaiuttimen ääni kovalla. Mulla tulee ääni "surround volume" ja "music volume" joka kertoo kumman tasoa ollaan säätämässä.

Kuuluuko musiikki puhelimen kaiuttimista?

Lataa kännykkään netistä pari mp3 tiedostoa ja kokeile ensin niillä, jätä juutuuba myöhempään. Youtubessa ei ole bluetooth toimintoa, se on sun kännykässäsi.

Jotain mp3sta just koetin ja musa tulee vain kännykästä.

Tämä Peltor on siitä kummallinen kun siinä ei ole virtanappia. Paristot täytyy ottaa pois jos meinaa virrat pois ottaa.

Voiskohan siihen pienen virtakytkimen lisätä...
Äänenvoimakkuus hantaakissa on, ainakin mulla ::)

Kyl se jää vilkuttamaan vihreätä valoa vaikka naksauttaa ne kaks nuppia nollaan, radion ja mikrofonit siis.
samoin mulla bl jää päälle pitää aina ottaa patterit pois.
Mulla muistaakseni mitään valoja ole, bt sammuu kun sitä painaa samasta napista mistä ne on paritettukin.
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Omissani on erilainen hallinta, eli siihen en osa paremmin kommentoida. Mutta jos puhelut saa siirrettyä luuriin, niin sitten sinne saa kaiken muunkin. Ei siinä pitäisi olla mitään estettä.

Jos sulla on kuuleva kuulosuojain, niin varmista että mikki on pienellä ja kupin kaiuttimen ääni kovalla. Mulla tulee ääni "surround volume" ja "music volume" joka kertoo kumman tasoa ollaan säätämässä.

Kuuluuko musiikki puhelimen kaiuttimista?

Lataa kännykkään netistä pari mp3 tiedostoa ja kokeile ensin niillä, jätä juutuuba myöhempään. Youtubessa ei ole bluetooth toimintoa, se on sun kännykässäsi.

Jotain mp3sta just koetin ja musa tulee vain kännykästä.

Tämä Peltor on siitä kummallinen kun siinä ei ole virtanappia. Paristot täytyy ottaa pois jos meinaa virrat pois ottaa.

Voiskohan siihen pienen virtakytkimen lisätä...
Äänenvoimakkuus hantaakissa on, ainakin mulla ::)

Kyl se jää vilkuttamaan vihreätä valoa vaikka naksauttaa ne kaks nuppia nollaan, radion ja mikrofonit siis.
samoin mulla bl jää päälle pitää aina ottaa patterit pois.

Teillä joku karvalakkimalli ilmeisest ts. ei "kuuleva" mallii?

Omissa peltoreissa puhelun kytkentä/pois vasemmassa kuvussa, muista tapahtuuko muutakin. Oikeasssa volymenapit ylös/alas (näillä valitaan myös radiokanavat), välissä virtanappi, neljäs nappi oikeassa kuvussa valintanappi josta valitaan mitä säädetään ts. äänenvoimakkuutta radiossa, puhelun äänenvoimakkuus, valitaanko kanavaa vai haetaanko esivalittua kanavaa, lisätään muistiin kanavat ja kai muutakin mitä ei tule mieleen. Täti siellä kuvun sisällä neuvoo mitä tapahtuu :) On kyllä ollut hyvä hankinta, äänentoisto loistava kuulosuojaimiksi ja on toiminut kuin junan vessa. Pattereita meni alkuun melkoinen määrä, kunnes hommasin ladattavat patterit ::)

Viimeksi muokattu: 11.02.14 - klo:23:01 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Mulla punaisten Peltor -kuulosuojainheadsetin bluetooth katkeaa samalla tavalla kuin kytkeytyykin. Eli vasemmalla yksinään olevaa nuppia pitkään painamalla. Kytkeytyessä kuuluu nouseva tilulilu ja katkaistaessa laskeva.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Mulla punaisten Peltor -kuulosuojainheadsetin bluetooth katkeaa samalla tavalla kuin kytkeytyykin. Eli vasemmalla yksinään olevaa nuppia pitkään painamalla. Kytkeytyessä kuuluu nouseva tilulilu ja katkaistaessa laskeva.
Jep, mulla samanlaiset, on ns kuuleva malli.
pessimisti ei pety!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Mulla punaisten Peltor -kuulosuojainheadsetin bluetooth katkeaa samalla tavalla kuin kytkeytyykin. Eli vasemmalla yksinään olevaa nuppia pitkään painamalla. Kytkeytyessä kuuluu nouseva tilulilu ja katkaistaessa laskeva.
[/quote
Tuo täytyy kokeilla. Ja sun luurissa ei sit jää vihreä valo vilkkumaan ?
Kui mää ain olen paras?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Mulla punaisten Peltor -kuulosuojainheadsetin bluetooth katkeaa samalla tavalla kuin kytkeytyykin. Eli vasemmalla yksinään olevaa nuppia pitkään painamalla. Kytkeytyessä kuuluu nouseva tilulilu ja katkaistaessa laskeva.
[/quote
Tuo täytyy kokeilla. Ja sun luurissa ei sit jää vihreä valo vilkkumaan ?
Ei jää, muistaakseni punaisen väjähdyksen kautta sammahtaa. Mutta tulee sitä lediä harvemmin vilkuiltua, yleensä kuuntelen noi heiheitilulilut ja samalla piippaa puhelinkin btyhteyden katkeamisen merkiksi.

Ja niinku TT totesi, kuuleva malli. Toisella puolella radion voimakkuussäätö sekä ympäristön äänien voimakkuuden säätö ja radion viritys. Radiona aika surkea ts. viritys vaikeaa eli yleensä kuunneltava sitä mikä kuuluu. Joskus puidessa toiseen suuntaan ajaessa kuului tarkoitettu YleX ja palatessa kuului Yleyksi tai joku klassinen :)

Mutta puhelimen mikrofonin erottelukyky ja suodatus aivan mahtava. Vaikka tuulisuojakin lentänyt aikaa sitten hemmettiin. Kopittomalla puimurilla oon puhunu pitkäänkin, että vastapuoli on jossain vaiheessa kysynyt, että mitä puuhailen, kun ei meteliä kuulu. Sama pilkekoneen kanssa tai yleensäkin missä van hommassa. Käytän AA NiMh -akkuja ja vaihtopari taskussa. Nyt talvella käyttö vähäisempää kun isoon päähän ei mahdu suojain karvalakin kanssa (eli käytän tarvittaessa korvatulppia, joita käytän usein myös Maxxumin kopissa pitkäaikaisissa peltohommissa)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Mulla punaisten Peltor -kuulosuojainheadsetin bluetooth katkeaa samalla tavalla kuin kytkeytyykin. Eli vasemmalla yksinään olevaa nuppia pitkään painamalla. Kytkeytyessä kuuluu nouseva tilulilu ja katkaistaessa laskeva.
[/quote
Tuo täytyy kokeilla. Ja sun luurissa ei sit jää vihreä valo vilkkumaan ?
Ei jää, muistaakseni punaisen väjähdyksen kautta sammahtaa. Mutta tulee sitä lediä harvemmin vilkuiltua, yleensä kuuntelen noi heiheitilulilut ja samalla piippaa puhelinkin btyhteyden katkeamisen merkiksi.

Ja niinku TT totesi, kuuleva malli. Toisella puolella radion voimakkuussäätö sekä ympäristön äänien voimakkuuden säätö ja radion viritys. Radiona aika surkea ts. viritys vaikeaa eli yleensä kuunneltava sitä mikä kuuluu. Joskus puidessa toiseen suuntaan ajaessa kuului tarkoitettu YleX ja palatessa kuului Yleyksi tai joku klassinen :)

Mutta puhelimen mikrofonin erottelukyky ja suodatus aivan mahtava. Vaikka tuulisuojakin lentänyt aikaa sitten hemmettiin. Kopittomalla puimurilla oon puhunu pitkäänkin, että vastapuoli on jossain vaiheessa kysynyt, että mitä puuhailen, kun ei meteliä kuulu. Sama pilkekoneen kanssa tai yleensäkin missä van hommassa. Käytän AA NiMh -akkuja ja vaihtopari taskussa. Nyt talvella käyttö vähäisempää kun isoon päähän ei mahdu suojain karvalakin kanssa (eli käytän tarvittaessa korvatulppia, joita käytän usein myös Maxxumin kopissa pitkäaikaisissa peltohommissa)

No niin. Kokeiltu ja tosiaan vasemman kupin nupista menee päälle ja kännykkä löytää luurin. Ja kun painaa sitä samaa nappia tosi kauan niin luurista lähtee virrat ja ei vilkuta valoa.
Ei mulla ole näihin mitään käyttöohjetta ikinä ollut.
Mut musiikkia en onnistu kännykästä luuriin siirtämään :-(
Kui mää ain olen paras?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Koitas Timppa jollain toisella puhelimella. Asiaa etäisesti sivuten, Lumia 920ssa on hyvä mikrofoni suodattamaan häiriö ääniä pois, pystyy puidessa puhumaan vastapuolen tietämättä ja tämä siis 2000 sarjan Sampossa.
pessimisti ei pety!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Koitas Timppa jollain toisella puhelimella. Asiaa etäisesti sivuten, Lumia 920ssa on hyvä mikrofoni suodattamaan häiriö ääniä pois, pystyy puidessa puhumaan vastapuolen tietämättä ja tämä siis 2000 sarjan Sampossa.

Mää olen muuten tyytyväinen tähän Xperia Z1een niin ei auta.

Täytyy hankkia joku muun merkkinen luuri että toimii.
Kui mää ain olen paras?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Koitas Timppa jollain toisella puhelimella. Asiaa etäisesti sivuten, Lumia 920ssa on hyvä mikrofoni suodattamaan häiriö ääniä pois, pystyy puidessa puhumaan vastapuolen tietämättä ja tämä siis 2000 sarjan Sampossa.

Mää olen muuten tyytyväinen tähän Xperia Z1een niin ei auta.

Täytyy hankkia joku muun merkkinen luuri että toimii.
Tarkista kuulokkeiden ja kännykän Bluetooth standardit, en keksi mitään muuta syytä miksei musiikki ui luureihin.
Nothing is Something Worth Doing

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Koitas Timppa jollain toisella puhelimella. Asiaa etäisesti sivuten, Lumia 920ssa on hyvä mikrofoni suodattamaan häiriö ääniä pois, pystyy puidessa puhumaan vastapuolen tietämättä ja tämä siis 2000 sarjan Sampossa.

Mää olen muuten tyytyväinen tähän Xperia Z1een niin ei auta.

Täytyy hankkia joku muun merkkinen luuri että toimii.
Kuuntele radioo  ;D
pessimisti ei pety!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Tyydyn radioon.  ;D

Kai tuon Peltorin bt standardi on ihan sirppi ja vasara aikakudelta.
Kui mää ain olen paras?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Jotkut on päivityttäneet Peltorien Bluetoothia maahantuojalla, loppuu kuulemma puhelujen katkeilu niin liekö sitten auttaisi myös musiikkia kuuluville?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuulosuojaimet(Bluetooth+radio)
Tyydyn radioon.  ;D

Kai tuon Peltorin bt standardi on ihan sirppi ja vasara aikakudelta.
Mutta jos puhelin kuuluu? Ei silloin pitäisi olla mahdotonta siirtää muutakin puhelimessa tapahtuvaa.
Nothing is Something Worth Doing