Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe apevaunukeskustelu??  (Luettu 3674 kertaa)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
apevaunukeskustelu??
Mittees pahhoo siinä oikein oli kun on kadonnut bittien avaruuteen???

Jos vaikkei aloittajan intressiä palvellutkaan miksi pit mennä ja poistaa, ois tuossa saattanut olla asiaa johon olis tulevaisuudessa voinut palata joku esim. googlen kautta...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: apevaunukeskustelu??
Etkö huomannut.... siinä mainittiin pari väärää merkkiä, eikä siinä kehuttu sitä mitä palstalla kuulu kehua  ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: apevaunukeskustelu??
Etkö huomannut.... siinä mainittiin pari väärää merkkiä, eikä siinä kehuttu sitä mitä palstalla kuulu kehua  ::)

Minnoon tuas laput silmillä kuin vanaha hevonen, en ymmällä aina näitten KAVERIEN tarpeiden päälle... no mulla kun ei vissiin oo sitten kavereita jotka olis niin huonoja netissä ett pitäs laittaa muita kyselemään niiden puolesta...  ::)

Laittakkeepa vaikka yv:nä tästä ympäriltä joitain paikkoja joissa tuo apehomma on toteutettu järkevästi (halavasti) jossa vois käydä kattomassa ja kuvaamassa appeen vatkausta... tubessa on aika kehnosti aitoja pätkiä, yleensä mainosvideoita tai muuten vaan leikelty nopiaksi... Mitä enemmän tähän aiheeseen perehtyy, sitä enemmän sekaisin menee... pytyllisen tekoon menee toisilla 5 min ja toisilla 90 min... voi voi vaikia aihe...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: apevaunukeskustelu??
Etkö huomannut.... siinä mainittiin pari väärää merkkiä, eikä siinä kehuttu sitä mitä palstalla kuulu kehua  ::)

Minnoon tuas laput silmillä kuin vanaha hevonen, en ymmällä aina näitten KAVERIEN tarpeiden päälle... no mulla kun ei vissiin oo sitten kavereita jotka olis niin huonoja netissä ett pitäs laittaa muita kyselemään niiden puolesta...  ::)

Laittakkeepa vaikka yv:nä tästä ympäriltä joitain paikkoja joissa tuo apehomma on toteutettu järkevästi (halavasti) jossa vois käydä kattomassa ja kuvaamassa appeen vatkausta... tubessa on aika kehnosti aitoja pätkiä, yleensä mainosvideoita tai muuten vaan leikelty nopiaksi... Mitä enemmän tähän aiheeseen perehtyy, sitä enemmän sekaisin menee... pytyllisen tekoon menee toisilla 5 min ja toisilla 90 min... voi voi vaikia aihe...

Mää nyt sanon sulle... kuten tuttu tutulle sanoo.... että emolehmille apetta ei tarvita. Ihan turhaa puljaamista... emolehmien ruoka säädetään kohdalleen korjuuajalla.

Jos sä haluat jakaa säilörehua apevaunulla, niin kallista tulee. Joskus tietysti pakko jakaa noin.

Soita joskus, niin keskustellaan asiasta  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: apevaunukeskustelu??
Etkö huomannut.... siinä mainittiin pari väärää merkkiä, eikä siinä kehuttu sitä mitä palstalla kuulu kehua  ::)

Minnoon tuas laput silmillä kuin vanaha hevonen, en ymmällä aina näitten KAVERIEN tarpeiden päälle... no mulla kun ei vissiin oo sitten kavereita jotka olis niin huonoja netissä ett pitäs laittaa muita kyselemään niiden puolesta...  ::)

Laittakkeepa vaikka yv:nä tästä ympäriltä joitain paikkoja joissa tuo apehomma on toteutettu järkevästi (halavasti) jossa vois käydä kattomassa ja kuvaamassa appeen vatkausta... tubessa on aika kehnosti aitoja pätkiä, yleensä mainosvideoita tai muuten vaan leikelty nopiaksi... Mitä enemmän tähän aiheeseen perehtyy, sitä enemmän sekaisin menee... pytyllisen tekoon menee toisilla 5 min ja toisilla 90 min... voi voi vaikia aihe...

Mää nyt sanon sulle... kuten tuttu tutulle sanoo.... että emolehmille apetta ei tarvita. Ihan turhaa puljaamista... emolehmien ruoka säädetään kohdalleen korjuuajalla.

Jos sä haluat jakaa säilörehua apevaunulla, niin kallista tulee. Joskus tietysti pakko jakaa noin.

Soita joskus, niin keskustellaan asiasta  ;D

Elä pelkää, en oo sentään tollai seonnut... ainakaan vielä. Edelleen haaveilen tuosta loppukasvattelun laajentamisesta. Siinä sit pointtina ois ruveta tekee säilis siiloon/aumaan ja viljaa olis aika hyvin tarjolla tuoreena joten sieltä vois saada hanketta ja työnsäästöö... nää ny on vaan näitä visioita, kunnes 2015 kaikki menee Vi*uiks kun lopulliset tukimuodot tulla tupsahtaa...

Paalit + toi http://www.youtube.com/watch?v=Wzj6D50lJI8 (ei muovinirrottajalla) jakaa eväät tehokkaimmin kun ei täysinä paaleina meillä onnistu...

Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:09:52 kirjoittanut mikko9b

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: apevaunukeskustelu??


Mitä olen katsonut noita jenkkien lihanautojen ruokkimista niin näkyy menevän paalit balebusterin ym läpi aivan kivutta verkkoineen ja naruineen tosin ilman käärin muovia :-X :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: apevaunukeskustelu??
Mä olen jakanut paalisilppurilla tarkkussilppurilla tehdyn aumasäilörehu, heinä-, säilörehu- ja sänkiheinäpaalit ja lisäksi kuivittanut olkipaaleilla ja turpeella. Nämä siis emolehmille.

Tarkoitus olis hiukan nostaa loppukasvatettavien määrää (pelkkiä hiehoja). Tähän saakka ja varmaan tästäkin eteenpäin väkirehut jaetaan suht manuaalisin metodein säilörehun päälle ja sekoitetaan hiukan manuaalisesti eli en näe ainakaan itselle järkeväksi hankkia ainakaan erillistä apevaunua, koska joutuisi kuivitukseen olemaan eri masina tai ostamaan tällaisen yhdistelmä vehkeen, joka maksaa aivan liikaa meikäläisen kokoluokan karjalle (120 poikivaa + n. 50 hiehoa). Väkirehumäärä kun hiehoilla (ainakin meidän systeemissä) on melko pieni.

Paalisilppurin merkkiä en viitsi mainita (ettei keskustelu karkaa vikaraiteelle), mutta siihen mahtuu irtosäilistä 6-7 kuutiota, riippuen painosta, 3 tonnia maksimi. Mä ajan sillä tällä hetkellä 5-6 kuormaa aumarehua joka toinen päivä plus paalit.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: apevaunukeskustelu??


Mitä olen katsonut noita jenkkien lihanautojen ruokkimista niin näkyy menevän paalit balebusterin ym läpi aivan kivutta verkkoineen ja naruineen tosin ilman käärin muovia :-X :o
Jos paalausnaruna on sisal, se saa mennäkin.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mah

  • Vieras
Vs: apevaunukeskustelu??


Mitä olen katsonut noita jenkkien lihanautojen ruokkimista niin näkyy menevän paalit balebusterin ym läpi aivan kivutta verkkoineen ja naruineen tosin ilman käärin muovia :-X :o
Jos paalausnaruna on sisal, se saa mennäkin.
Sisal hento valkoinen, mutta silloin se on joko muovi- tai paperinaru. :'(

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: apevaunukeskustelu??


Mitä olen katsonut noita jenkkien lihanautojen ruokkimista niin näkyy menevän paalit balebusterin ym läpi aivan kivutta verkkoineen ja naruineen tosin ilman käärin muovia :-X :o
Jos paalausnaruna on sisal, se saa mennäkin.
Sisal hento valkoinen, mutta silloin se on joko muovi- tai paperinaru. :'(
Sisalissa on tuholaiskarkoitetta bonusmateriaalina
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: apevaunukeskustelu??
Mä olen jakanut paalisilppurilla tarkkussilppurilla tehdyn aumasäilörehu, heinä-, säilörehu- ja sänkiheinäpaalit ja lisäksi kuivittanut olkipaaleilla ja turpeella. Nämä siis emolehmille.

Tarkoitus olis hiukan nostaa loppukasvatettavien määrää (pelkkiä hiehoja). Tähän saakka ja varmaan tästäkin eteenpäin väkirehut jaetaan suht manuaalisin metodein säilörehun päälle ja sekoitetaan hiukan manuaalisesti eli en näe ainakaan itselle järkeväksi hankkia ainakaan erillistä apevaunua, koska joutuisi kuivitukseen olemaan eri masina tai ostamaan tällaisen yhdistelmä vehkeen, joka maksaa aivan liikaa meikäläisen kokoluokan karjalle (120 poikivaa + n. 50 hiehoa). Väkirehumäärä kun hiehoilla (ainakin meidän systeemissä) on melko pieni.

Paalisilppurin merkkiä en viitsi mainita (ettei keskustelu karkaa vikaraiteelle), mutta siihen mahtuu irtosäilistä 6-7 kuutiota, riippuen painosta, 3 tonnia maksimi. Mä ajan sillä tällä hetkellä 5-6 kuormaa aumarehua joka toinen päivä plus paalit.

Mull kaikki kuivike paaleissa, joten ikuisesti perässä koliseva elho on ollut edullinen (ja hermoja raastava) kumppani kuivituksessa. Yhdistelmävaunut on kyllä vitsi minun mielestä, miten paalisilppuri+apevaunu  = enemmän kuin samat ostettuna erikseen... kauppiaat osaa hommansa... Tollanen silppuri mikä sulla on taitaa maksaa itte asiassa enemmän kuin tollanen yksruuvinen mistä mie ny oon höpötellyt...

Eli jatkossakin emoille tarkoitus ruokkia mammutilla paalit pöydälle halkoen. Mut pohdinnassa siis jos loppukasvatusta kasvattaa, kannattako sitä kasvattaa  :P ;D

eli pähkinä pelkistettynä:

säästöt:

aumarehu
murskevilja
tasaisempi kasvu (kun kaikki saa viljan "pakkosyöttönä")
mahd. työnsäästö

versus:
invesoinit tekniikkaan ja tuotantoon
käyttökulut
mitä muuta???



anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: apevaunukeskustelu??
Kohta kuusi vuotta vanha on meitin paalisilppuri ja maksoi 23 000€ paikkeilla verollisena niillä varusteilla, mitä siihen otettiin. Ajetaan kaikkinensa (ruokinta+kuivitus) 1000-1200 kuormaa sisäruokintakaudessa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: apevaunukeskustelu??


Mitä olen katsonut noita jenkkien lihanautojen ruokkimista niin näkyy menevän paalit balebusterin ym läpi aivan kivutta verkkoineen ja naruineen tosin ilman käärin muovia :-X :o
Jos paalausnaruna on sisal, se saa mennäkin.

Joo en maininnut mutta kun sisal ym verkkoa ei ole olemassa.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?