Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe parsienkuivitus.  (Luettu 2390 kertaa)

mkp

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: parsienkuivitus.

Sokerirotta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: parsienkuivitus.
Suomalainen osaa tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkaisen... lisää tukia!  ::)
Ennen kaikki oli huonommin.

antti-x

  • Vieras
Vs: parsienkuivitus.
Ulkomaanmatkailu jäänyt aika vähälle, mutta jotenkin olen luullut että myös ulkomailla käytetään välillä parsipetejä eikä aina laatikoita joita täytetään milloin milläkin? Varsinkin jos makuupaikkana on jotain jo levitettäessä hiukan kostean näköistä heinäsilppua sisältävä laatikko, nopeasti luulisi että sen silpun lisääminen on se pienin logistinen ongelma. Hiekkaparret tietty ovat hyviä ja tuollainen puhallin on varmaan hyvä täyttökeino asemalypsyssä.

Demecan kuivitin on sinänsä ihan näppärä idea, eikä itse laite ole ole ylitsepääsemättömän kallis. Voi jopa olla että joku noista kauhoista on kalliimpi. Mutta itsellä se karahtasi kiville viimeistään kun ruvettaisiin liimakaarinavettaan jotenkin virittämään parisataa metriä i-palkkia kulkuväyläksi. Veikkaan että rahaa menee vähintään tuplat verrattuna itse laitteen hintaan.

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: parsienkuivitus.
vanhat spiraalit uusiokäytöön
http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij/Foto-Video/2012/11/Automatisch-zaagsel-strooien-naar-eigen-ontwerp-1113557W/

Olen tästä kirjottanut mutta itsellä ajatuksena saada kuivike parsien keskeen ruuvilla siten että pudotusputkia muuteman metrin väkein esim. 50cm maasta irti. Kun pudotusputki täysi siirtyy massan virtaus taas seuraavaan jne. Tosin kolaa tarvitaan kuivikkeen saamiseen parteen mutta kolataanhan niitä parsia muutenkin.

Tulevaisuudessa turvekuivitus kiinnostaa ja ajatellut valaa parret siten että pinta saadaan rikottua ja syvä peti ehkä joskus myöhemmin.

Demeca ymmärtää olla levittämättä lehmien selkään. Canadassa näin olkivaunun kulkevan samoin ja se ruikki kaikkiin parsiin ja lehmien päälle. Toimisi asema navetassa muttei robotilla.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: parsienkuivitus.
Paljonkohan mahtais kustantaa partta kohden jos tekisi kaukalon kulkemaan parsirivin päällä ja jokaisen parren kohdalle "silmän" joka katselisi partta ja kun parsi olisi tyhjä niin pohja aukeaisi parren kohdalla ja turve tippuisi parteen. Koko komeuden täyttäisi pienkuormaimen kuljetinkauhalla vaikka kerran päivässä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.