Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe IP viljely  (Luettu 9500 kertaa)

Taral

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
IP viljely
Kertokaas nyt mulle mikä ihme on toi ensivuodesta alkaen oleva ip viljely. Ilmeisesti pitäis alkaa tilastoida kaikkia helkkarin punkkia viljojen ja rypsien joukoista. Lisäksi ilmeisesti tautiaineiden käyttö pitää olla perusteltua ohralla ??? Kyllähän se vaan on niin että ilman tautiaiden käyttöä ei kelvollista ohraa pellosta saada....

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: IP viljely
Kertokaas nyt mulle mikä ihme on toi ensivuodesta alkaen oleva ip viljely. Ilmeisesti pitäis alkaa tilastoida kaikkia helkkarin punkkia viljojen ja rypsien joukoista. Lisäksi ilmeisesti tautiaineiden käyttö pitää olla perusteltua ohralla ??? Kyllähän se vaan on niin että ilman tautiaiden käyttöä ei kelvollista ohraa pellosta saada....


Se on vähän kun nivelsärkyä hoitasit. Vältät kaikkee mikä voi sitä ärsyttää kuten kylmyyttä ja jotain liikkeitä jotka rasittaa niveltä. Sitten JOS kipu välttelystä huolimatta yltyy, sitä hoidetaan saunalla, tervalla, kaurapussilla ja hunajalla. Kun nekään ei auta, sitten vasta otetaan kolmiolääkepurkista apuja...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Keijo von Kullenberg

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 150
Vs: IP viljely
Kyllähän se vaan on niin että ilman tautiaiden käyttöä ei kelvollista ohraa pellosta saada....
No siinähän sitä perustetta jo oli, lisäksi keksit vielä jonkun hienon sääselityksen ja merkitset ne viljelykirjanpitoon.
Aren't You A Little Short For A Stormtrooper?

UusiNimiMerkki

  • Vieras
Vs: IP viljely
Torjunta- aineiden käyttöähän tuo IP viljely vaan lisää, koska se perustuu todettuun tarpeeseen ja se tarvehan on aina suuri, rikat ne tuntuu vaan lisääntyvän, kuten tauditkin.

Järjen Valo

  • Vieras
Vs: IP viljely
Torjunta- aineiden käyttöähän tuo IP viljely vaan lisää, koska se perustuu todettuun tarpeeseen ja se tarvehan on aina suuri, rikat ne tuntuu vaan lisääntyvän, kuten tauditkin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: IP viljely
Elikkä mitään toimenpidettä ei saa tehdä rutiinin omaisesti.

Jonain keväänä tarttis peitata siemenet ja joskus jättää peittaamatta?

jne jne
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: IP viljely
Elikkä mitään toimenpidettä ei saa tehdä rutiinin omaisesti.
Eli ei tuu taas yhtään mistään mitään.
Kaikkiin lohkokortteihin merkittävä, että tautia oli havaittavissa, pakko suorittaa torjunta. Millä muuten tämmöisen pykälän aikoo valvoa? Vaikea osoittaa, että viljelijä olisi ollut väärässä?

Firebomber

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 129
Vs: IP viljely
Kuka peitatusta kauransiemenestä hyötyy? - ymmärrä mä en!

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: IP viljely
Kuka peitatusta kauransiemenestä hyötyy? - ymmärrä mä en!

Peittaaja. Oletko yksinkertainen? :o

Perustellaan ja ollaan herroille mieliks russakan laskijoita. 8)
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: IP viljely
Elikkä mitään toimenpidettä ei saa tehdä rutiinin omaisesti.
Eli ei tuu taas yhtään mistään mitään.
Kaikkiin lohkokortteihin merkittävä, että tautia oli havaittavissa, pakko suorittaa torjunta. Millä muuten tämmöisen pykälän aikoo valvoa? Vaikea osoittaa, että viljelijä olisi ollut väärässä?

Mut miten sää jo nyt ennakoit esim peittaustarpeen ?
Kui mää ain olen paras?

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: IP viljely
Pitää muistaa edellisenä vuonna havainnoida siitä kasvustosta josta siemenet otti vaikka lentonokea tai jotain muuta...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: IP viljely
Elikkä mitään toimenpidettä ei saa tehdä rutiinin omaisesti.
Eli ei tuu taas yhtään mistään mitään.
Kaikkiin lohkokortteihin merkittävä, että tautia oli havaittavissa, pakko suorittaa torjunta. Millä muuten tämmöisen pykälän aikoo valvoa? Vaikea osoittaa, että viljelijä olisi ollut väärässä?

Mut miten sää jo nyt ennakoit esim peittaustarpeen ?
No sillä peittauksella torjutaan siemenlevintäisiä tauteja tai itävyyttää alentavia homeita ja niitä saadaan määritettyä siitä siemenestä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: IP viljely
Mut miten se ennakoidaan että niitä ei siemenes ole mutta mahdollisesti tulevalla kasvukaudella niitä tauteja vois ensimmäistä kertaa olla tulossa?
Perusteluna vois olla että joku on ennustanut että ensi kesä tulee olemaan sateinen?
Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: IP viljely
Mut miten se ennakoidaan että niitä ei siemenes ole mutta mahdollisesti tulevalla kasvukaudella niitä tauteja vois ensimmäistä kertaa olla tulossa?
Perusteluna vois olla että joku on ennustanut että ensi kesä tulee olemaan sateinen?
Tulostat vaan SAS:sin kesän ennusteen viljelykirjanpidon liitteeksi.  ;D

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: IP viljely
Sivumennen sanoen, joku tolkku pitäisi saada näihin lohkokirjanpidon vaateisiinkin:
Reilut seitsemänkymmentä kasvulohkoa jos laputtaisin vimosen päälle, niin siihen se kesä menisikin. Parhaimmillaan kuitenkin saman pellon kylvön aloituskierroksella kerkeän kuudelle peruslohkolle, ennen kuin ympyrä sulkeutuu..

..Siinä kaikki ylimääräinen paperisulkeinen jo syljettää..

..Olen toki rationailsoinut lomakkeen täytön tänne loppuvuoteen, mutta onhan mokoma nyt tolkun miehelle turhauttavaa...  >:(
Slippin 'n sliding