Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe painepesuri  (Luettu 16607 kertaa)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: painepesuri
Ihan tuollaisia vaahtopesuun tarkoitettuja aineita. Jonkin aikaa antaa vaikuttaa ja pesee pois. Ei tarvi hinkata lypsimiä tm. juttuja harjan kanssa. Ensin paloletkulla pesee aseman ja käytävät ja sitten vielä suihkuttelee ihan normaalilla pesupistoolilla lypsimet telineessä. Oli paljon vaikeampaa peseminen aikaa ennen vaahtopesua :-[

Shield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: painepesuri

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2524
  • Etelä-Karjala
Vs: painepesuri
Meillä on tommonen valovirtakärsseri kolmen äijän porukalla ollu vajaan vuoden. Ei ole sikalaa eikä navettaa pestävänä, lähinnä koneiden pesuun hommattiin. Painetta ja litratuottoa ei ole isojen malliin, mutta meidän käyttöön riittää. 60-70 asteisella vedellä lähtee kura ja rasva ihan toisella tapaa kun kylmällä vedellä.

Ai niin: tuo helppo siirreltävyys on suhteellista. Onhan se pystymallina ja isoilla pyörillä suht ok siirtää, mutta esim pakettiautoon laittaessa pitää olla 2 ukkoa tai hyvä ramppi. On siinä sen verran kokoa ja painoa. Prosyyrissä kyllä lukee komeasti että "kompakti" :o

Viimeksi muokattu: 19.12.13 - klo:09:09 kirjoittanut ht

-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: painepesuri
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/3733/karcher-hd-615-cx-plus-kylmavesikorkeapainepesuri-1150-650

Onko kokemuksia näistä uuskuorisista kärchereistä? Edellinen 650hd pätkii jo pahasti eikä kiinnostas vanhaa enää rempata, noita 650:siä on jo kaks raatona tallin perällä. Ollu kyllä hyvä kone, vuosia on ollu navetan ja koneiden pesussa. Tarttee olla pieni ja näppärä ku pesupaikat vaihtuu jatkuvasti. Ja valovirta vehe. Minkälainen kannattas hommata?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: painepesuri
Vettä vähintään 14-15l minuutissa, onko valovirtavehkeissä edes mahdollista? Paine ei niin tärkeä, litroja pitää olla.
pessimisti ei pety!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: painepesuri
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/3733/karcher-hd-615-cx-plus-kylmavesikorkeapainepesuri-1150-650

Onko kokemuksia näistä uuskuorisista kärchereistä? Edellinen 650hd pätkii jo pahasti eikä kiinnostas vanhaa enää rempata, noita 650:siä on jo kaks raatona tallin perällä. Ollu kyllä hyvä kone, vuosia on ollu navetan ja koneiden pesussa. Tarttee olla pieni ja näppärä ku pesupaikat vaihtuu jatkuvasti. Ja valovirta vehe. Minkälainen kannattas hommata?
Mulla on tuo hd 5/15 joka lienee aikalailla sama? Ainakin numeroiden perusteella.  Reilun pari vuotta se ainakin on toiminut moitteettomasti.  Toki vain koneita ja autoja pestään ja koko suku käy pesemässä mattonsa.  ::)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: painepesuri
Valovirta ei kuulu mihinkään kestävään sähkölaitteeseen!
Oon vaatimaton!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.

Älä kysele tyhmiä, mä oon sähkömies! (oikeesti) :)
No ei, yksivaiheiset työkalut on pääsääntöisesti hiiliharjoilla ja käynnistyskondensaattorilla varustettuja eivätkä kestä kovaa käyttöä pidempään. 3-vaihe laitteet pääsääntöisesti ilman näitä em. hilppeitä, pelkästään magneettikentässä pyörivä roottori. Voimaa ja kestävyyttä saadaan aivan eritavalla.
Oon vaatimaton!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.

Älä kysele tyhmiä, mä oon sähkömies! (oikeesti) :)
No ei, yksivaiheiset työkalut on pääsääntöisesti hiiliharjoilla ja käynnistyskondensaattorilla varustettuja eivätkä kestä kovaa käyttöä pidempään. 3-vaihe laitteet pääsääntöisesti ilman näitä em. hilppeitä, pelkästään magneettikentässä pyörivä roottori. Voimaa ja kestävyyttä saadaan aivan eritavalla.
No,  jos joutuu siirtelemään paljon pesuria, ei ole paljon vaihtoehtoja?
Olihan ne kiertovesipumputkin joskus voimavirralla mutta ei enää. ...silti kestävät ainakin yhtä kauan

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.
Eihän se mikään tykki ole mutta ihan riittävää perus puhdistuksiin.
Ei sillä kyllä paljon ole kerennyt vielä touhuamaan.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.

Älä kysele tyhmiä, mä oon sähkömies! (oikeesti) :)
No ei, yksivaiheiset työkalut on pääsääntöisesti hiiliharjoilla ja käynnistyskondensaattorilla varustettuja eivätkä kestä kovaa käyttöä pidempään. 3-vaihe laitteet pääsääntöisesti ilman näitä em. hilppeitä, pelkästään magneettikentässä pyörivä roottori. Voimaa ja kestävyyttä saadaan aivan eritavalla.
Ei niissä välttämättä ole hiiliharjoja, mutta kolmivaiheisia nekin oikeasti on, ne vaan "viritetään" yksvaiheisiksi ;D
Käynnistys momentti on huono jne.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: painepesuri
Jaa niin miksei valovirta?

Kaverilta sain lainaa tuommosen nilfisk alto poseidon2 pesurin. Onko kokemuksia? Ainaki paskakärry puhistu kyselemättä, on varustettu jollain turbosuuttimella.

Älä kysele tyhmiä, mä oon sähkömies! (oikeesti) :)
No ei, yksivaiheiset työkalut on pääsääntöisesti hiiliharjoilla ja käynnistyskondensaattorilla varustettuja eivätkä kestä kovaa käyttöä pidempään. 3-vaihe laitteet pääsääntöisesti ilman näitä em. hilppeitä, pelkästään magneettikentässä pyörivä roottori. Voimaa ja kestävyyttä saadaan aivan eritavalla.
No,  jos joutuu siirtelemään paljon pesuria, ei ole paljon vaihtoehtoja?
Olihan ne kiertovesipumputkin joskus voimavirralla mutta ei enää. ...silti kestävät ainakin yhtä kauan
Samantehoinen kone on varmasti kolmivaiheisena kevyempi ;D
pessimisti ei pety!

Hammaslukko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: painepesuri
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/3733/karcher-hd-615-cx-plus-kylmavesikorkeapainepesuri-1150-650

Onko kokemuksia näistä uuskuorisista kärchereistä? Edellinen 650hd pätkii jo pahasti eikä kiinnostas vanhaa enää rempata, noita 650:siä on jo kaks raatona tallin perällä. Ollu kyllä hyvä kone, vuosia on ollu navetan ja koneiden pesussa. Tarttee olla pieni ja näppärä ku pesupaikat vaihtuu jatkuvasti. Ja valovirta vehe. Minkälainen kannattas hommata?
Mulla on tuo hd 5/15 joka lienee aikalailla sama? Ainakin numeroiden perusteella.  Reilun pari vuotta se ainakin on toiminut moitteettomasti.  Toki vain koneita ja autoja pestään ja koko suku käy pesemässä mattonsa.  ::)

Pari viikkoa sitten tuli kans ostettua tuollainen hd 5/15 c. Ei ole vielä tullut otettua käyttöön. Vanha hd 820 s palveli yli 20 vuotta, mutta alku kesästä ei antanut enää painetta. Täytyy perehtyä tuohon jollain aikaa, jos sen vaikka kohtuurahalla saisikin kuntoon. Lisäksi löytyy vielä Skil:in kastelukannun kokoinen pikkupesuri, mikä ei sitten teholtaan juuri kastelukannua kummallisempi olekkaan.  ;D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: painepesuri
http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/3733/karcher-hd-615-cx-plus-kylmavesikorkeapainepesuri-1150-650

Onko kokemuksia näistä uuskuorisista kärchereistä? Edellinen 650hd pätkii jo pahasti eikä kiinnostas vanhaa enää rempata, noita 650:siä on jo kaks raatona tallin perällä. Ollu kyllä hyvä kone, vuosia on ollu navetan ja koneiden pesussa. Tarttee olla pieni ja näppärä ku pesupaikat vaihtuu jatkuvasti. Ja valovirta vehe. Minkälainen kannattas hommata?
Mulla on tuo hd 5/15 joka lienee aikalailla sama? Ainakin numeroiden perusteella.  Reilun pari vuotta se ainakin on toiminut moitteettomasti.  Toki vain koneita ja autoja pestään ja koko suku käy pesemässä mattonsa.  ::)

Pari viikkoa sitten tuli kans ostettua tuollainen hd 5/15 c. Ei ole vielä tullut otettua käyttöön. Vanha hd 820 s palveli yli 20 vuotta, mutta alku kesästä ei antanut enää painetta. Täytyy perehtyä tuohon jollain aikaa, jos sen vaikka kohtuurahalla saisikin kuntoon. Lisäksi löytyy vielä Skil:in kastelukannun kokoinen pikkupesuri, mikä ei sitten teholtaan juuri kastelukannua kummallisempi olekkaan.  ;D
Eli huonompaan vaihdoit, tai sanotaan pienempään jos vanha ei toiminu ;D Joku siellä muistaakseni jumii, ei välttämättä mitään rikki.
pessimisti ei pety!