Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Aktivistit maitotilalla  (Luettu 31686 kertaa)

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
tomiva navetta ei ratkaise yskilän ongelmaa.

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Aktivistit maitotilalla
en tahto lopettaa lihansyönti tai tuotanto vaan tahton että on parempiolla eläimellä.

Ota se pääs pois pensaasta. ookko joskus kysynyt millä eläimellä on hyvä olla ja millä huono. Kerro esim. noista kuvista millä eläimellä on paha olla. Jollain eläimellä on vaan tapana esim .heiluttaa häntäänsä maatessaan ja jos se häntä sattuu olemaan lantakourussa se sotkee sillä paskalla takapäänsä eikä kukaan tiedä onko sen paha olla vai ei. Ja olen varma siitä että eläinten hoitaja joka käyttää esim. lehmien kanssa useita tunteja päivässä erottaa sen huonosti voivan paremmin kuin ne jotka käyvät yöllä navetassa kuvaamassa. toisilla on kosketuspintaa asiaan vaan enemmän kuin toisella. Omistaako Köpi omia eläimiä, jos omistaa niin millaisia. kuinka on lajimukainen käyttäytyminen järjestetty ja onko eläin onnellinen, sinun vai eläimen mielestä. Ja ripuloivasta vasikasta, luitko kirjanpidon oliko vasikalle jo annettu ripulilääke vai oliko ripuli juuri alkanut. onko itselläsi ripuli joskus alkanut yllättäen vai oletko tiennyt sen tulevan ja lääkinnyt ennaltaehkäisevästi. Eläinten hoito on siitä haastavaa että sinä lääkäriin mennessä voit sanoa mistä kolottaa, eläimen omistajan on tehtävä hoitopäätökset ja hoidot sekä arvailut mikä eläintä vaivaa ihan kokemusten ja oireiden perusteella.

minula on lampaita, kanoja, possuja ja lehmiä.

pidetäänkö kaikki samassa rakennuksessa. oletko tietoinen että lampaita ja nautoja ja kanoja ei saa pitää samassa rakennuksessa.

ei vaan nil eon yskittäisiä rakennuksia. painotan vielä puhtautta.

Voisitko liittää liitteeksi muutaman kuvan kaikista omista karjatalousrakennuksista niin me tietäisimme mitä te haette koska tässähän taitaa olla epätietoisuutta tuottajaväestön ja aktivistien välillä mikä on hyvä tuotantotapa. Siis kuva kanalasta, sikalasta, lampolasta ja navetasta. Ja nostan kyllä sulle hattua, ittellä on joskus ongelmia hallita pelkästään yks tuotantosuunta, sä hanskaat kaikki neljä, hyvä niin.

valitetavasti en halua kuvata omia rakenuksiani. jos aihetta on nin asiansa osavat tahot hoitavat kuvaksen. haluan kuitenkin säilytää yksityisyden suoja. vanon että on asian mukaiset tilat ja elämet voivat hyvin.

nimeä asiansa osaava taho

valuvasu liike tai muu kamera mies jolla on hyvän laatuinen kamera.

Niin me kaikki täälä vannomme että on asianmukaiset tilat ja eläimet voivat hyvin, pyytäisin nyt niitä kuvia koska eikähän joku sun tuttu omista hyvälaatuisen kameran. Kerrankin vois kuvata päivällä ku sais tuttujen paikkoja kuvata

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
miski lemmu syytää minua?

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Vs: Aktivistit maitotilalla
Katsoin nuo maitotila videot ja kuvat eläintehtaat.fi sivulta.

Heräsi kyllä aito ihmettely, että mikä noissa oloissa oli nyt se esiinnostettavaksi tarkoitettu asia. Etenkin vasikoiden tilat oli esimerkillisen näköiset.

Onkos tässä nyt lähinnä kysymys erilaisista näkökulmista, ja siitä että suomessa on mahdolista tyystin irtaantua maatalouden todellisuudesta?

Pötsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Aktivistit maitotilalla
Ei toi Köpi oo mikään aktivisti, toi on joku agronetin pelle joka on tekeytyny aktivistiksi. Ei tommosta tekstiä pysty tuottamaan kukaan joka on vasta opettelemassa suomea, vaan tuommonen teksti pitää kyllä tekemällä tehdä "tomiva navetta ei ratkaise yskilän ongelmaa", "miski lemmu syytää minua?". :D

miemsl

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
Vs: Aktivistit maitotilalla
miski lemmu syytää minua?

Niin ja nimimerkille Köpi, ei tässä asiassa ole kukaan sinusta trollina / henkilökohtaisesti millään tasolla kiinnostunut, ymmärtääkseni  tämän keskustelun ydin on aika lailla isompi asia kuin sinun teeskennelty merkittävyys-fantasiasi ja epävarmuus-illuusiosi. Kasvaisitpa ihmisenä, kuka sitten oletkin. Peace and respect!

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
Ei toi Köpi oo mikään aktivisti, toi on joku agronetin pelle joka on tekeytyny aktivistiksi. Ei tommosta tekstiä pysty tuottamaan kukaan joka on vasta opettelemassa suomea, vaan tuommonen teksti pitää kyllä tekemällä tehdä "tomiva navetta ei ratkaise yskilän ongelmaa", "miski lemmu syytää minua?". :D

enne kirjautumitsa seurasin kuinka nimimerki juhana n sai kokea miten lukihäiriö kotsautuu täälä. minusta on hyvin paheksutavaa ilveilä ja syytellä jos on lukihäiriö.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Aktivistit maitotilalla
Mun puolesta voi laittaa bannin köpille :-X

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
Katsoin nuo maitotila videot ja kuvat eläintehtaat.fi sivulta.

Heräsi kyllä aito ihmettely, että mikä noissa oloissa oli nyt se esiinnostettavaksi tarkoitettu asia. Etenkin vasikoiden tilat oli esimerkillisen näköiset.

Onkos tässä nyt lähinnä kysymys erilaisista näkökulmista, ja siitä että suomessa on mahdolista tyystin irtaantua maatalouden todellisuudesta?

vieläkin korotsan sitä eläimen yskilöllisyytä. kun eläimiä on liikaa kellossa olevalle tunnille mitatuna on mahdotonta seurata yskilöitä.

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
Mun puolesta voi laittaa bannin köpille :-X

minulla ei tietääskeni ole mitän pahaa ajatusta.

antti-x

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
Ei toi Köpi oo mikään aktivisti, toi on joku agronetin pelle joka on tekeytyny aktivistiksi. Ei tommosta tekstiä pysty tuottamaan kukaan joka on vasta opettelemassa suomea, vaan tuommonen teksti pitää kyllä tekemällä tehdä "tomiva navetta ei ratkaise yskilän ongelmaa", "miski lemmu syytää minua?". :D

enne kirjautumitsa seurasin kuinka nimimerki juhana n sai kokea miten lukihäiriö kotsautuu täälä. minusta on hyvin paheksutavaa ilveilä ja syytellä jos on lukihäiriö.

Oli pakko antaa omistautuneesta ja moniulotteisesta trollauksesta plussa. :)

Köpi

  • Vieras
Vs: Aktivistit maitotilalla
Ei toi Köpi oo mikään aktivisti, toi on joku agronetin pelle joka on tekeytyny aktivistiksi. Ei tommosta tekstiä pysty tuottamaan kukaan joka on vasta opettelemassa suomea, vaan tuommonen teksti pitää kyllä tekemällä tehdä "tomiva navetta ei ratkaise yskilän ongelmaa", "miski lemmu syytää minua?". :D

enne kirjautumitsa seurasin kuinka nimimerki juhana n sai kokea miten lukihäiriö kotsautuu täälä. minusta on hyvin paheksutavaa ilveilä ja syytellä jos on lukihäiriö.



Oli pakko antaa omistautuneesta ja moniulotteisesta trollauksesta plussa. :)

mitä tarkoitat?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Aktivistit maitotilalla
Olen jo vuosia moittinut sitä että kuralillinkinavettoja rakennetaan yhä,tosin nyt niihin on saatavilla clean systeemejä .
Ritilää lantakäytäville ei pitäisi enään sallia vaan matot ja automaatti kolaus.
Juhana ja köpi ovat sama tyyppi sitä vaan ei äkkinäinen hoksaa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Aktivistit maitotilalla
Olen jo vuosia moittinut sitä että kuralillinkinavettoja rakennetaan yhä,tosin nyt niihin on saatavilla clean systeemejä .
Ritilää lantakäytäville ei pitäisi enään sallia vaan matot ja automaatti kolaus.
Juhana ja köpi ovat sama tyyppi sitä vaan ei äkkinäinen hoksaa. ;D

Mitä meinaat clean systeemillä?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Aktivistit maitotilalla
Clean =automaattiraappa delaval esim.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !