Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jumalan sana on ikuinen...  (Luettu 6267 kertaa)

simmo

  • Vieras
Jumalan sana on ikuinen...
..ja muuttumaton,sanokoon liberaalit mitä tahansa.Kirkko kaivaa itse oman hautansa :(


Audio: Maallikkosaarnaaja Teuvo Eskelinen
Audio
Maallikkosaarnaaja Teuvo Eskelinen ei peittele pettymystään kirkkoon, joka hänen mielestään toimii Raamatun muuttumattomia sääntöjä vastaan. Kuuntele Eskelisen haastattelu klikkaamalla kuvaa. Haastattelun on toimittanut Eero Mäntymaa.
Lappeenrannan Lauritsalaan on kokoontunut köyhää väkeä. Luukkaan pysäkiksi kutsutun kristillisen yhteisön torstaiseura on alkamassa. Maallikkosaarnaaja Teuvo Eskelinen alkaa puhua väelle.

Heidän pitäisi olla mieluummin vaikka metsätöissä tai ojahommissa, koska he puhuvat niin törkeästi Raamattua vastaan.
- Teuvo Eskelinen
-  Uskon, että joskus meistä kaikista ihmisistä tuntuu siltä, että kukaan ei ole meistä kiinnostunut pätkän vertaa.

Kahdeksan ja puoli vuotta sitten Teuvo Eskelisen elämä tuli käännekohtaan. Vauhdikasta elämää viettänyt toimitusjohtaja ja muusikko tuli uskoon.

- Lupasin taivaan isälle, että nyt loppuu tansseissa soittaminen ja alkaa virren veisuu.

Eskelinen alkoi jälleen kerran käydä kirkossa. Mutta papin saarnojen sisältö oli muuttunut täysin lapsuusaikojen maallikkosaarnojen viesteistä.

- Sieltä puuttui kirkas laki ja evankeliumi. Ei uskota enää Raamattuun Jumalan sanana. Ei puhuta avioliiton pyhyydestä, esiaviollisen liiton haureellisuudesta, ei puhuta kristillisen kasvatuksen merkityksestä, vanhempien kunnioituksesta, tekopyhyydestä, väärän rauhan vaarasta, vääristyneestä seksuaalisuudesta, luettelee Eskelinen.

Uskoon tullut pettyi kirkkoonsa

Kesäkuussa Imatran Tainionkosken kirkossa oli pitkästä aikaa tarjolla Eskelisen kaipaamaa kirkasta lakia. Seurakunnan pastori Eero Jaakkola soimasi saarnassaan Imatran syntisiä seurakuntalaisia, ja tuomitsi muun muassa naispappeuden ja abortin.

Itsekin maallikkosaarnaajana toimiva Eskelinen piti saarnaa jyrkkäsanaisena, mutta allekirjoittaa sanoman sisällön.

- Jos minä olisin pitänyt vastaavan saarnan, niin muutamia kohtia olisin lieventänyt. Mutta sen pääsisältö oli Raamatun mukainen ja oikea.

Mikkelin tuomiokapitulin Piispa Seppo Häkkisen mielestä julistus ei täyttänyt hyvän saarnan tuntomerkkejä. Lopulta Jaakkola erotettiin, vaikka syynä kiellettiin olevan kohua herättänyt saarna.

Eskelisen mielestä näin toimiessaan kirkko toimii Raamatun muuttumattomia sääntöjä vastaan.

- Olen pettynyt siihen, että kirkko käsittelee saarnaa niin yksipuolisesti. Itse asiassa se jopa hävettää.

Liberaali pappi ei voi olla pappi

Eskelinen itse tuomitsee muun muassa abortin, homoavioliitot ja naispapit. Ei ihme, että hän on tyytymätön yhä vapaamielisemmäksi muuttuvaan valtionkirkkoon. Esimerkiksi abortin ja homoliitot hyväksyvän pappien ei pitäisi Eskelisen mielestä edes olla pappeja.

- Heidän pitäisi olla mieluummin vaikka metsätöissä tai ojahommissa, koska he puhuvat niin törkeästi Raamattua vastaan.

Eskelisen kaltaisia konservatiiveja kritisoidaan usein siitä, että he kehottavat noudattamaan osia Raamatun opeista kirjaimellisesti, mutta jättävät jotkut opit huomioimatta. Esimerkiksi Vanha testamentti sallii orjuuden ja kieltää useista erilaisista langoista kudottujen vaatteiden käyttämisen.

Viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.
- Teuvo Eskelinen
Eskelinen itse vetää rajan Vanhaan ja Uuteen testamenttiin.

- Pappien tulisi selittää mitkä asiat ovat muuttuneet uuden liiton tullessa voimaan, eli silloin kun Jeesus tuli maailmaan ja sovitti syntimme. Mitä merkitystä erilaisilla nauhoilla vaatteissa on tänä päivänä? Minun mielestäni ei mitään.

"Kirkko on muuttumaton"

Liberaalien ja konservatiivien mielipide-erot synnyttävät kiistoja evankelis-luterilaisen kirkon sisällä. Eskelinen uskoo, että kirkko jakaantuu tätä menoa kahteen osaan.

-  Tätä jakautumista on jo tapahtunut. On syntynyt uusia hengellisiä liikkkeitä, myös sellaisia jotka haluavat tiukasti kiinni Raamatusta.

Itse hän tietenkin toivoo, että kirkko kehittyisi konservatiivisempaan suuntaan ja vapaamielisemmät ihmiset lähtisivät kirkosta.

Eskeliselle ja monelle muulle konservatiiville kirkko ja Raamatun opit ovat muuttumattomia. Niiden ei pitäisi muuttua, vaikka yhteiskunnan arvot muuttuisivatkin.

- Jumala on asettanut tietyt rajat mitä ihminen saa tehdä ja rajat eivät muutu. Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton, niin tulisi kirkonkin olla.

Eskelinen ei itse lähde jakamaan tuomioita, tai kommentoimaan sitä miten vääräuskoisille käy.

- Viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Jaa jaa Koskas simmo lopettaa "valitun kansan" palvomisen eikös kymmenessä käskyssä sanota älä pidä muita jumalia.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Köntys

  • Vieras
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Jaa jaa Koskas simmo lopettaa "valitun kansan" palvomisen eikös kymmenessä käskyssä sanota älä pidä muita jumalia.

Ai joka käskyssäkö  :D ;D ;D

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Eskelisen kaltaisia konservatiiveja kritisoidaan usein siitä, että he kehottavat noudattamaan osia Raamatun opeista kirjaimellisesti, mutta jättävät jotkut opit huomioimatta. Esimerkiksi Vanha testamentti sallii orjuuden ja kieltää useista erilaisista langoista kudottujen vaatteiden käyttämisen.

Viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.
- Teuvo Eskelinen
Eskelinen itse vetää rajan Vanhaan ja Uuteen testamenttiin.

- Pappien tulisi selittää mitkä asiat ovat muuttuneet uuden liiton tullessa voimaan, eli silloin kun Jeesus tuli maailmaan ja sovitti syntimme. Mitä merkitystä erilaisilla nauhoilla vaatteissa on tänä päivänä? Minun mielestäni ei mitään.


Minun mielestäni ja minun mielestäni... Mikäköhän ero sitten on naispappeuteen tai homoavioliittoihin. Mun mielestäni nimittäin niillä ei ole mitään erityistä merkitystä tänä päivänä, jonka vuoksi ne pitäisi kieltää  ???

Ja viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.... Aika tyypillistä mentaliteettia, joita olen näiltä "konservatiiveilta" tottunutkin kuulemaan. Vähissä on Jessen opetukset lähimmäisenrakkaudesta yms.

Jurmu Pintamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 593
  • Akronetin kehitysrymän kenraalivääpeli
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
Teälläkö saarnataan muutahi ku politiikkaa?!?
"Siis en voi tehdä mitään sellaista mitä pitäisi pyytää anteeksi."

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Eskelisen kaltaisia konservatiiveja kritisoidaan usein siitä, että he kehottavat noudattamaan osia Raamatun opeista kirjaimellisesti, mutta jättävät jotkut opit huomioimatta. Esimerkiksi Vanha testamentti sallii orjuuden ja kieltää useista erilaisista langoista kudottujen vaatteiden käyttämisen.

Viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.
- Teuvo Eskelinen
Eskelinen itse vetää rajan Vanhaan ja Uuteen testamenttiin.

- Pappien tulisi selittää mitkä asiat ovat muuttuneet uuden liiton tullessa voimaan, eli silloin kun Jeesus tuli maailmaan ja sovitti syntimme. Mitä merkitystä erilaisilla nauhoilla vaatteissa on tänä päivänä? Minun mielestäni ei mitään.


Minun mielestäni ja minun mielestäni... Mikäköhän ero sitten on naispappeuteen tai homoavioliittoihin. Mun mielestäni nimittäin niillä ei ole mitään erityistä merkitystä tänä päivänä, jonka vuoksi ne pitäisi kieltää  ???

Ja viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.... Aika tyypillistä mentaliteettia, joita olen näiltä "konservatiiveilta" tottunutkin kuulemaan. Vähissä on Jessen opetukset lähimmäisenrakkaudesta yms.

Paskat kyllä teuvo on oikeassa.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
Minun mielestäni ja minun mielestäni... Mikäköhän ero sitten on naispappeuteen tai homoavioliittoihin. Mun mielestäni nimittäin niillä ei ole mitään erityistä merkitystä tänä päivänä, jonka vuoksi ne pitäisi kieltää  ???

Ja viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.... Aika tyypillistä mentaliteettia, joita olen näiltä "konservatiiveilta" tottunutkin kuulemaan. Vähissä on Jessen opetukset lähimmäisenrakkaudesta yms.
[/quote]
Ihmiselle on annettu täydellinen vapaus toteuttaa itseään. Sen toteutumisen näkee kyllä. On myös annettu mahdollisuus pelastua kadotukselta, johon turmiollinen elämä vääjäämättä vie, mitä monikaan ei ota todesta.
Raamatussa on annettu ohjeet pelastumiseen ja elämään yleensä.
Naispappeus ja homoavioliitot ovat vasten raamatun ohjeita.
Itse ajattelen, että esimerkiksi joku voi ollakin mieltymyksiltään taipuvainen samaan sukupuoleen jo syntymästään lähtien, mutta jos hän haluaa olla kuuliainen jumalan sanalle, hänen täytyy yrittää pidättäytyä tästä mielihalustaan.


Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
Ihmiselle on annettu täydellinen vapaus toteuttaa itseään. Sen toteutumisen näkee kyllä. On myös annettu mahdollisuus pelastua kadotukselta, johon turmiollinen elämä vääjäämättä vie, mitä monikaan ei ota todesta.
Raamatussa on annettu ohjeet pelastumiseen ja elämään yleensä.
Naispappeus ja homoavioliitot ovat vasten raamatun ohjeita.
Itse ajattelen, että esimerkiksi joku voi ollakin mieltymyksiltään taipuvainen samaan sukupuoleen jo syntymästään lähtien, mutta jos hän haluaa olla kuuliainen jumalan sanalle, hänen täytyy yrittää pidättäytyä tästä mielihalustaan.

Mikä järki tässä nyt on? Kai se netto-onnellisuus on "lopussa" suurempi, jos on saanut rakastaa  :o :o : Ihan sama mulle sinänsä, jos jotkut haluavat valikoivasti siirtää kahden vuosituhannen takaisen lähi-idän oppeja omaan elämäänsä, mutta niin kauan kuin yhteisöveron tuotot kansankirkolle (jota sinänsä pidä oikein mainiona instituutiona) maistuvat, niin enemmistö ja ympäröivän yhteiskunnan muutos määrätköön tahdin.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

natikkamies

  • Vieras
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
miksi tuollaiset saarnaajat ovat "entisessä" elämässä olleet juoppoja huorintekijöitä murhaajia lapsen hyväksikäyttäjiä ym ym.Ihmettelen tätä lahkolaisporukkaa sinnekö kun liittyy on taas puhdas kuin pulmunen.Muistan erään tapauksen tällaisesta;eräs juoppo isäntämies tappoi naapurinsa kylmäverisesti,Vankeutta tuli useita vuosia,mies tuli ns"uskoon" ja pääsi ehdonalaiseen kun puolet vankeusajasta oli sovitettu:Hän alkoi sitten kiertää näissä lahkon kokouksissa puhumassa ja soittamassa.Kun sitten ehdonalaisuus aika loppui.mies aloittii uuden elämän,heitti vaimon ja lapset mäkeen ja alkoi ryyppään ja reuhuaan entiseen malliin,kunnes sitten sattui niin että ajoi humalassa kolarin jossa kuoli useampi henkilö kuin myös tämä isäntämies.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
miksi tuollaiset saarnaajat ovat "entisessä" elämässä olleet juoppoja huorintekijöitä murhaajia lapsen hyväksikäyttäjiä ym ym.Ihmettelen tätä lahkolaisporukkaa sinnekö kun liittyy on taas puhdas kuin pulmunen.Muistan erään tapauksen tällaisesta;eräs juoppo isäntämies tappoi naapurinsa kylmäverisesti,Vankeutta tuli useita vuosia,mies tuli ns"uskoon" ja pääsi ehdonalaiseen kun puolet vankeusajasta oli sovitettu:Hän alkoi sitten kiertää näissä lahkon kokouksissa puhumassa ja soittamassa.Kun sitten ehdonalaisuus aika loppui.mies aloittii uuden elämän,heitti vaimon ja lapset mäkeen ja alkoi ryyppään ja reuhuaan entiseen malliin,kunnes sitten sattui niin että ajoi humalassa kolarin jossa kuoli useampi henkilö kuin myös tämä isäntämies.
Ikävä tarina. Edellä kuvatussa näemme, mitä alkoholi pahimmillaan voi aiheuttaa. Mies kyllä yritti, mutta lopulta alkoholi vei voiton. Niin, voi vain kysyä miksi?  Ihminen elää monesti erilaisten mielihalujensa vallassa etsien tyydytystä, sen sijaan, että yrittäisi pidättäytyä ja luopua niistä.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Minun mielestäni ja minun mielestäni... Mikäköhän ero sitten on naispappeuteen tai homoavioliittoihin. Mun mielestäni nimittäin niillä ei ole mitään erityistä merkitystä tänä päivänä, jonka vuoksi ne pitäisi kieltää  ???

Ja viimeisenä päivänä sitten mitataan kuka on ylittänyt rajat.... Aika tyypillistä mentaliteettia, joita olen näiltä "konservatiiveilta" tottunutkin kuulemaan. Vähissä on Jessen opetukset lähimmäisenrakkaudesta yms.

Juuri noin.

Tuo kiistely uskonasioissa tarkoittaa vaan sitä, että eräillä tahoilla on tärkeä olla suvaitsematon ja anteeksiantamaton.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Jumalan sana on ikuinen...

Juuri noin.

Tuo kiistely uskonasioissa tarkoittaa vaan sitä, että eräillä tahoilla on tärkeä olla suvaitsematon ja anteeksiantamaton.
Tästä on viime kädessä kyse. Raamatussa sanotaan mm. että aviorikkojan kivittämiseen pitää koko kylän osallistua. Eipä ole kyläsonneja konservatiivien johdolla kokoonnuttu kivittämään.....

Esimerkin tapaus on todella surullinen: ensin on pää täynnä viinaa ja vauhtia, sitten jeesusta ja suvaitsemattomuutta. Päässä naksahtaa ja aletaan neuvoa muita siinä, millä tavalla kahden tuhannen vuoden ikäisestä satukirjasta valitaan teesejä tähän päivään. Lähimmäisen rakkaus ja anteeksianto ei ole päällimmäisenä, kun nämä itsensäylentäneet rakentavat tuomiotaan ;D Viimeisenä päivänä sitten mitataan ja jos tekopyhyys ja rakkaudettomuus on pääkriteerinä, niin meen mielummin alakertaan kuin eskelisen ja muiden mulkkujen kanssa vintille.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

simmo

  • Vieras
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
--kirjailija Antti Nylen on uskoon tultuaan liittynyt katoliseen kirkkoon kolmekymppisenä.

Hän  pohti helsingin kirjamessujen haastattelussa 25.lokakuuta näin:Konservatiivien ja liberaalien vastakkainasettelu on näennäinen ja vahingollinen. Ikään kuin toiset edustaisivat vanhan varjelua ja toiset vapautta.

Minulle on täysin käsittämätöntä,miten nämä asiat voisivat olla vastakkaisia ja miksi tämmöiset porukat ovat keskenään sodassa.
On ilmiselvää,että sekä vapaus,että vanhan säilyttäminen ovat tärkeitä.


Antti Nylen on palkittu esseisti ja 1800 luvun ranskalaiseen kirjallisuuteen erikoistunut suomentaja.Hänen teoksensa Tunnustuskirja on ehdolla vuoden kristilliseksi kirjaksi.

Nylen eli lapsuutensa erossa kirkosta,mutta alkoi kolmekymppisenä etsiä Kristusta ja löysi katolisen kirkon maailmanlaajuisen Kristus-instituution.

Vaikka luterilainen kirkko syntyi uskonpuhdistuksesta,niin sen evankeliumi on muuttunut vuosien saatossa.
Miten sellainen kirkko voi olla uskottava,joka muuttaa mielipiteitään jatkuvasti eikä usko Raamatun koko totuutta.?

Viimeksi muokattu: 06.11.13 - klo:11:20 kirjoittanut simmo

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Jumalan sana on ikuinen...
--kirjailija Antti Nylen on uskoon tultuaan liittynyt katoliseen kirkkoon kolmekymppisenä.

Hän  pohti helsingin kirjamessujen haastattelussa 25.lokakuuta näin:Konservatiivien ja liberaalien vastakkainasettelu on näennäinen ja vahingollinen. Ikään kuin toiset edustaisivat vanhan varjelua ja toiset vapautta.

Minulle on täysin käsittämätöntä,miten nämä asiat voisivat olla vastakkaisia ja miksi tämmöiset porukat ovat keskenään sodassa.
On ilmiselvää,että sekä vapaus,että vanhan säilyttäminen ovat tärkeitä.

Antti Nylen on palkittu esseisti ja 1800 luvun ranskalaiseen kirjallisuuteen erikoistunut suomentaja.Hänen teoksensa Tunnustuskirja on ehdolla vuoden kristilliseksi kirjaksi.

Nylen eli lapsuutensa erossa kirkosta,mutta alkoi kolmekymppisenä etsiä Kristusta ja löysi katolisen kirkon maailmanlaajuisen Kristus-instituution.

Vaikka luterilainen kirkko syntyi uskonpuhdistuksesta,niin sen evankeliumi on muuttunut vuosien saatossa.
Miten sellainen kirkko voi olla uskottava,joka muuttaa mielipiteitään jatkuvasti eikä usko Raamatun koko totuutta.
?
  Luterilainen kirkko joutuu pitämään kiinni verorahoista. Tästähän on kysymys.