Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hirvet ja peurat  (Luettu 10601 kertaa)

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Hirvet ja peurat
Puhuuko hiluhi nyt hirvistä vai peuroista? Ei täälläkään hirviä ole.

Molemmista.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Hirvet ja peurat
Kuka niitä laskee. Mun porukan alueelta ammutaan vuodessa n. 130 2500 hehtaarin alueelta. Ja pari jää.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hirvet ja peurat
Kuka niitä laskee. Mun porukan alueelta ammutaan vuodessa n. 130 2500 hehtaarin alueelta. Ja pari jää.

Eli niitä ei edes lasketa?? :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ana111

  • Vieras
Vs: Hirvet ja peurat
Kuka niitä laskee. Mun porukan alueelta ammutaan vuodessa n. 130 2500 hehtaarin alueelta. Ja pari jää.

Eli niitä ei edes lasketa?? :o
Ei muuta kun liityt peuraporukkaan ja alat räiskimään niin tulen saatanasti 8)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Hirvet ja peurat
Ei muuta kun liityt peuraporukkaan ja alat räiskimään niin tulen saatanasti 8)
[/quote]Ei kun kaivat iiison montun ja ostat pyssyn äänenvaimentimella ja joka ilta tinttaat yhden hautaan. Täällä ne päivystää tuossa ikkunan alla päivätkin, eikä pelkää ihmistä yhtään...
Nothing is Something Worth Doing

ana111

  • Vieras
Vs: Hirvet ja peurat
Samal vaival ne riipasee kitusiinsa kera punaviinin :)

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Hirvet ja peurat
Ei miut haittaa jos valkohännikkäät ammuttais vaik kokonaan helvettiin tältä niemeltä, mutta noin yleisesti sorkkariistaa, erityisesti hirviä on Suomessa aivan liian vähän. Niiden kanssa pärjää hyvin, kunhan tekee metsissään oikeita liikkeitä, oikeeseen aikaan. Se on metsäomistajan osaamisesta kiinni tuleeko talvilaidunalueelle taimikkoa vai ei. Ruotsissa ja Virossa on sorkkaeläimiä suomeen verrattuna ainakii viisinkertanen määrä. Ja ne syö yli 5 prossaa sadoista, ja silti niitä siedetään. Jopa niin paljon että halutaan leikata petokantoja reilusti vastoin eu määräyksiä, jotta sorkkaeläinten kannat saadaan  turvattua.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Hirvet ja peurat
Missä agron punapipoiset  riistapoliisit?

Hep, täällä yksi. Peuraa en ole koskaan luonnossa nähnyt, yhden kauriin olen nähnyt, sen ampunut ja syönyt. Olisi todella kiva ampua peura  8) Peurapaistia olen 20 vuotta sitten syönyt ja hyvää oli.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

ana111

  • Vieras
Vs: Hirvet ja peurat
Missä agron punapipoiset  riistapoliisit?

Hep, täällä yksi. Peuraa en ole koskaan luonnossa nähnyt, yhden kauriin olen nähnyt, sen ampunut ja syönyt. Olisi todella kiva ampua peura  8) Peurapaistia olen 20 vuotta sitten syönyt ja hyvää oli.
Eiks ne oo nykyään kaikki kauriita,kun valkohäntäpeuran nimi vaihetettiin valkohäntäkauriiksi

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Hirvet ja peurat
Ei miut haittaa jos valkohännikkäät ammuttais vaik kokonaan helvettiin tältä niemeltä, mutta noin yleisesti sorkkariistaa, erityisesti hirviä on Suomessa aivan liian vähän. Niiden kanssa pärjää hyvin, kunhan tekee metsissään oikeita liikkeitä, oikeeseen aikaan. Se on metsäomistajan osaamisesta kiinni tuleeko talvilaidunalueelle taimikkoa vai ei. Ruotsissa ja Virossa on sorkkaeläimiä suomeen verrattuna ainakii viisinkertanen määrä. Ja ne syö yli 5 prossaa sadoista, ja silti niitä siedetään. Jopa niin paljon että halutaan leikata petokantoja reilusti vastoin eu määräyksiä, jotta sorkkaeläinten kannat saadaan  turvattua.

EU ei sinänsä määrää petokantoja kunhan kannan säätelystä on so***** liittymissopimuksessa. Viron EU-liittymissopimusta ei ollut sorvaamassa Satu Hässi joten siellä susikantaa saadaan hoitaa ilman unionin holhousta.  ;D
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Hirvet ja peurat
Missä agron punapipoiset  riistapoliisit?

Hep, täällä yksi. Peuraa en ole koskaan luonnossa nähnyt, yhden kauriin olen nähnyt, sen ampunut ja syönyt. Olisi todella kiva ampua peura  8) Peurapaistia olen 20 vuotta sitten syönyt ja hyvää oli.
Eiks ne oo nykyään kaikki kauriita,kun valkohäntäpeuran nimi vaihetettiin valkohäntäkauriiksi

Tuostakin minulla on eriävä näkemys. Tuolta kun avaat pdf:n niin kyllä siellä lukee valkohäntäpeura.

http://riista.fi/metsastys/metsastysajat/
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hirvet ja peurat
Ei muuta kun liityt peuraporukkaan ja alat räiskimään niin tulen saatanasti 8)
Ei kun kaivat iiison montun ja ostat pyssyn äänenvaimentimella ja joka ilta tinttaat yhden hautaan. Täällä ne päivystää tuossa ikkunan alla päivätkin, eikä pelkää ihmistä yhtään...
[/quote]

Tämä kuulostaa hyvältä. 8)

Toiset pelkää kun sudet kaivelee hampaitaan lampaan jalalla klasin alla, täällä pelätään kun peurat syö omenat ja porkkanat ja ampuu ripulipaskalla päin naamaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Hirvet ja peurat
Tuossa noita topiikkeja lukiessa jotka liittyy tuohon otsikon elukoihin, kysynkin metsästäjiltä että miks helvetissä niitä hirvikärpäspapereita pitää ruokkia? On omenaa,porkkanaa, perunaa, persiljaa, kaalia, kauraa, heinää ja ravinnepommikiveä.

*****ako te niitä paskahäntiä syötätte? Kaikki herkut menee suoraan tapin juuren ja nää ärsyttävät tuholaiset nussii itsensä kohta universumin johtajalajiksi. Riistapelto jossakin metsäisellä postimerkillä pitäs riittää. Ketä idiootti on Se joka kehitti talviruokinnan? Sitten kitistään naama  norsunvitulla kun näitä turhakkeita on liikaa ja taimikoita terrorisoidaan. Peltiä ruttaantuu ja tulee ruumiita.

Ja kun niitten luontaisia petojakaan ei sais olla. Ei talvituho mitään olis?
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Taannoin kritisoin talviruokintaa metsästysseuran puheenjohtalle. Perustelut sille oli, että kun niitä on jo koko syksy ruokittu kyttäyspaikkojen vierellä, niin on eettisesti väärin lopettaa ruokinta talven tullessa.

No okei. Mutta silti pitäisi löytyä joku ratkaisu sille, että kanta on aina vaan liian suuri. Lupamääriä ei vaan haluta kasvattaa, kun ei niitä niin paljon sitten kuitenkaan ole. Ne vaan kerääntyy yhteen siihen pellolle ja siellä voi olla se 27, mutta sitten niitä ei ole muualla. ::)

Ylikansoitus on aiheuttanut mm. sen, että eläimen luonnollinen käyttäytyminen on muuttunut. Meikäläinen lähtee aamulla töihin, niin peura lähtee myös, siitä rakennuksen nurkalta ::)

Kaikki mikä on syötäväksi kelpaavaa syödään. Sitten jokseenkin kyllästyttää se jatkuva, edestakainen pomppiminen tien yli ja pellolle ja taas toisinpäin. Koko ajan ollaan liikenteessä ja ajoneuvoja ei oikein viitsitä enää edes väistää.

Jne. jne. Ei ole kysymys enää mistään riistanhoidosta, koska sitä ei ole. Ei mikään muu ns. villieläin käyttäydy tuolla tavoin kuin peura. Minun mielestäni asialle ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kivääri.

Maanomistaja voi aina kieltää, tämmösen ruokinnan maillaan  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

ana111

  • Vieras
Vs: Hirvet ja peurat
Missä agron punapipoiset  riistapoliisit?

Hep, täällä yksi. Peuraa en ole koskaan luonnossa nähnyt, yhden kauriin olen nähnyt, sen ampunut ja syönyt. Olisi todella kiva ampua peura  8) Peurapaistia olen 20 vuotta sitten syönyt ja hyvää oli.
Eiks ne oo nykyään kaikki kauriita,kun valkohäntäpeuran nimi vaihetettiin valkohäntäkauriiksi

Tuostakin minulla on eriävä näkemys. Tuolta kun avaat pdf:n niin kyllä siellä lukee valkohäntäpeura.

http://riista.fi/metsastys/metsastysajat/
Voi olla näinkin

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hirvet ja peurat
Missä agron punapipoiset  riistapoliisit?

Hep, täällä yksi. Peuraa en ole koskaan luonnossa nähnyt, yhden kauriin olen nähnyt, sen ampunut ja syönyt. Olisi todella kiva ampua peura  8) Peurapaistia olen 20 vuotta sitten syönyt ja hyvää oli.

Sanos Josea viisaampana, miksi se kanta on täälläpäinTM (***** mut oi kuulostaa typerältä, TM...) räjähtäny käsille ku teinipojan aamuseisokki?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159