Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe papereiden säilytys  (Luettu 5457 kertaa)

paalipoika

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
papereiden säilytys
Kuinka pitkään kannattaa/pitää säilyttää EU tukiin liittyviä papereita. Nautaeläinluettelossa lukee, mutta kuinka pitkään erilaisia hakemuksia ja maksatuspäätöksiä? On meinaan tota paperia kertynyt kaikki paikat täyteen ja nyt on sitten siivouksen aika.

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: papereiden säilytys
Semmonen kymmenen vuotta, noinniinku aluksi  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Ketku

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Maksatuspäätökset on menny pesään hetipian, mut tärkeen näköset lippuset, 3-5 vuotta ollu ja sit mapin sisältö pesään ja uutta sisään.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Mä en ole ikinä tehnyt mitään mappeja, kaikki on tietokoneella, ikuisesti, ja sieltä saa tulostettua kaiken mitä tahtoo.
Nothing is Something Worth Doing

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä en ole ikinä tehnyt mitään mappeja, kaikki on tietokoneella, ikuisesti, ja sieltä saa tulostettua kaiken mitä tahtoo.

Aikas pitkään mäkin ajattelin noin, kunnes tietsikka ei päättänytkään  muutama viikko sitten enää käynnistyä :( Sisällä lohkokirjanpito ja vuoden kuitit siihen asti tallennettuna. No muistinhan mää että otin joskus kopioitakin tosin alkukesästä. Oikleastaan tuo alkukesä vaan näyttikin olevan huhtikuun alku  :( Hiukka meinas soijaa pukata viikonlopun yli, mutta kone huoltoon ja tiedot talteen ??? Kovalevy teki ns. temput takuuaikana ::)

Wejjo

• Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aikas pitkään mäkin ajattelin noin, kunnes tietsikka ei päättänytkään  muutama viikko sitten enää käynnistyä :( Sisällä lohkokirjanpito ja vuoden kuitit siihen asti tallennettuna. No muistinhan mää että otin joskus kopioitakin tosin alkukesästä. Oikleastaan tuo alkukesä vaan näyttikin olevan huhtikuun alku  :( Hiukka meinas soijaa pukata viikonlopun yli, mutta kone huoltoon ja tiedot talteen ??? Kovalevy teki ns. temput takuuaikana ::)

Näin se on. Ja ne varmistukset jää aina tekemättä. Ja jos tehdäänkin niin siinähän ne  tikut ja levyt on samassa toimistossa joka sitten palaa.

Itse siirtynyt ja kovasti suositellut asiakkaillekin pilvipalveluja, jotka tekee automaattisesti taustalla synkronoinnin. Muutaman minuutin sisään aina varmistus tehty ja palautus käy näppärästi. Itse käytän dropbox.com nimistä.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die

Näin se on. Ja ne varmistukset jää aina tekemättä. Ja jos tehdäänkin niin siinähän ne  tikut ja levyt on samassa toimistossa joka sitten palaa.

Itse siirtynyt ja kovasti suositellut asiakkaillekin pilvipalveluja, jotka tekee automaattisesti taustalla synkronoinnin. Muutaman minuutin sisään aina varmistus tehty ja palautus käy näppärästi. Itse käytän dropbox.com nimistä.
Varmistaminen on perusjuttuja ja tapoja siihen on monia. Nykyistä tietomäärää ei pysty hallitsemaan muistitikuilla ja kovalevy palaa ihan yhtä hyvin kuin paperinenkin arkistomateriaali.

Jotenkaan mua ei kiinnosta viiden vuoden wusun jäljennökset pilvipalvelussa jos torppa sattuu palamaan.

Mulla on kaikki pilvessä, tiedot, pää ja mieli...
Nothing is Something Worth Doing

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
6 vuotta riittää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Taavettimies

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Meitil yks anto hyvä neuvo. Laita tukipaperit lämminvesivaraajan alle ja ku tarkastaja tuloo nii laske veet papereitten päälle. Tai sitte vintille ja kauraryynei välii nii rotat tuloo. Sitte ku tarkastaja kyselee nii sanoo vaa jot tarkastaja on hyvä  ja lukoo, jos saa selvän  ;D
Kerra David Brown, aina David Brown