Tulin katsoneeksi kiekkoammattilaisten mielipiteitä SM- liigasta ja yhdestä pelaajasta joka dominoi koko liigaa.
Tässä asiaa jutusta ja lopuksi aasinsilta a-nettiin.
http://www.iltasanomat.fi/videot/liigakanava/vid-1288612427712.html"Jarkko Ruudun toiminta on ajanut koko liigan sekaisin"
Tuomioistuimessa käsitellään tällä viikolla, yllätys yllätys, Jarkko Ruudun ja Trevor Gilliesin yhteenottoa viime lauantain HIFK-Jokerit-ottelussa.
Taustalla on monimutkainen asetelma ja konnia tarinassa useita, mutta kahdesta asiasta studiossa ollaan yksimielisiä:
1. Jokereiden Jarkko Ruutu on kohun avainhenkilöitä.
2. Trevor Gilliesin toiminnalla oli HIFK:n valmennusjohdon ja joukkueen siunaus.
- Se on ihan selvää, mistä tämä juontaa juurensa. Sanktioita olisi pitänyt jakaa myös valmentajalle, sanoo HIFK:ssakin liigauransa aikana pelannut Toni Häppölä.
- Ja Ruudun olisi pitänyt tapella. Sitähän se kerjää koko ajan. Ja jos niin teet, sun on pakko vastata huutoon. Vain siten saa rispektin kaukalossa, Häppölä jatkaa.
Hänen lisäkseen studiossa asiaa puivat Jussi Paasi ja Vesa Rantanen, jonka mitta alkaa olla täysi pääkaupungin joukkueiden päämäärätöntä nahistelua.
Jonkun pitäisi panna nämä kaksi lapsellista organisaatiota kuriin ja lopettaa tämä pelleily.
-----------------------------------------------------------------
Ruudun takaa
http://ylioppilaslehti.fi/2011/11/ruudun-takaa/”Rangaistuksia ajassa 59,17: Jokerit, kaksikymmentäviisi, Jarkko Ruutu. Viisi minuuttia ryntäyksestä ja pelirangaistus käytöksestä.”
Entisen HIFK-hyökkääjän odotettu paluu Nordenskiöldinkadulle narripaidassa päättyy suihkuun. Viimeistä penkkiä myöten täynnä oleva Helsingin jäähalli hurraa.
Hetkeä aikaisemmin Ruutu on taklannut kultakypäräisen Mikael Granlundin jäähän. HIFK:n Ville Peltonen hyppää Ruudun päälle ja mylläkkä on valmis. Kolme erotuomaria repii korstoja irti toisistaan.
Hänen pelityyliään on analysoitu Helsingin Sanomien pääkirjoitussivua myöten. ”Jarkko Ruutu on jääkiekon Jussi Halla-aho”, kirjoitti Lauri Malkavaara.
Ruutu ruokkii mediaa myös itse. Hän kertoi valokuvan kera Twitterissä muutamaa päivää ennen HIFK–Jokerit-peliä, että fani oli spreijannut hänen rappukäytäväänsä tekstin ”Judas kuole”. Valvontakameralle tallentunut uhkaus enemmänkin huvitti kuin pelotti.
”Ajattelin, että ohhoh, nyt on kovaa settiä, mutta olisi nyt kirjoittanut Juudaksen oikein.”
Alle nelikymppisenä Ruutu on tilanteessa, jossa hänen ei tarvitsisi tehdä enää mitään elättääkseen itsensä.
”Mutta henkisesti se ei olisi mahdollista.”
”Mitä sitten alankin tehdä, haluan menestyä. Minulla on kova draivi joka juttuun. Se on sisäänrakennettua.”
isosetä Martti Ruutu oli kasvatustieteen professori Helsingin yliopistossa. Hän on yksi 1960-luvulla kehitetyn erikoislukio-idean esi-isistä. Sellaiseen Ruutukin pääsi vuosia myöhemmin yli ysin keskiarvolla.
”Mulle ei kasi riittänyt.”
Tuli tuossa mieleen a-netin kirjoittajissa on myös niitä jotka manipuloivat ja ärsyttävät kanssa kirjoittajiaan tavalla jos toisella, jopa niin että manipuloitava ei sitä itse huomaa – onneksi on keksitty tämä karma systeemi jolla ärsyttäjää voi kepittää. Ruutu siis ärsyttää työkseen jotta oma joukkue voittaisi – osa on sitä mieltä että väärin voitettu – mitenkä a-netin kirjoittajat? onko päämäärä tärkeämpi kuin tapa jolla sinne päästään?
Itse en moiseen manipulointiin syyllisty, korkeintaan joskus apea kusetan.
Mies joka kuuntelee Metallicaa ei voi olla läpeensä paha
Kanadalainen artisti Heavy Erik kirjoitti kappaleen nimeltä ”Ruutu, Ruutu!”
Ps video sisältää kiekkoväkivaltaa, joten a-netin pienimmät hus, hus.
http://www.youtube.com/watch?v=WCfZEW1olpw