Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiehon totuttaminen lypsäväksi.  (Luettu 3875 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: Hiehon totuttaminen lypsäväksi.
Pääasia on kai, että ovat hiehot kesyjä? Meillä hiehot tulevat kuivikepohjahieholasta poikimakarsinaan, josta sitten poikimisen jälkeen hetimmiten robotille. Yleensä parissa päivässä oppivat siellä itse käymään.  :-X

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Hiehon totuttaminen lypsäväksi.
Niijn siis ongelma ei meillä ole se että niitä ei saa robolle vaan se että mun käsityksen mukaan en saa niitä syömään tarpeeksi että jaksaisivat tosissaan lypsää.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Hiehon totuttaminen lypsäväksi.
Niijn siis ongelma ei meillä ole se että niitä ei saa robolle vaan se että mun käsityksen mukaan en saa niitä syömään tarpeeksi että jaksaisivat tosissaan lypsää.
Oletko harkinnut ettet yritäkkään lypsättää vaan keskityt hyvään tiinehtyvyyteen.Viime vuosi oli huono hiehoille etenkin,ei keskenkasvuinen elukka huonoilla pitoisuuksilla varustetulla rehulla jaksa lypsää.

mah

  • Vieras
Vs: Hiehon totuttaminen lypsäväksi.
Niijn siis ongelma ei meillä ole se että niitä ei saa robolle vaan se että mun käsityksen mukaan en saa niitä syömään tarpeeksi että jaksaisivat tosissaan lypsää.
Oletko harkinnut ettet yritäkkään lypsättää vaan keskityt hyvään tiinehtyvyyteen.Viime vuosi oli huono hiehoille etenkin,ei keskenkasvuinen elukka huonoilla pitoisuuksilla varustetulla rehulla jaksa lypsää.
Vai ovatko vielä "keskenkasvuisia" poikiessaan? Itse en edelleenkään ymmärrä tätä nykysanomaa hiehon saamisesta lypsyyn 23 kk:n iässä, kun kasvatus on kallista. Pari kuukautta lisää alkukasvatusaikaa ei mielestäni ole sen kalliimpi vaihtoehto, jos ensikkokausi ei mene koon kasvuun maitotuotoksen kustannuksella? :-X