Järkyttävän vääristävä ja leimaava ja YLEISTÄVÄ otsikko tämän päivän Iltalehdessä !!! Oikein pistelee vihaksi !!! Varmaan tällaista jossain, joskus on tapahtunut, mutta ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET KUVITELKO; ETTÄ TÄLLAINEN ON ARKIPÄIVÄÄ LESTADIOLAISPERHEISSÄ.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201310170022028_uu.shtml
Tiedän, mistä puhun. Olen itse elänyt lestadiolais-elämän kaikkinen kirjoineen...tunnen tuhansia lestadioloaisperheitä.
En ole törmännyt , kuin kahteen tämäntyyppiseen tapaukseen. Varmasti niitä on enemmän, mutta se ei missään tapauksessa ole heidän normaalia elämäänsä, vaan erittäin harvoja poikkeuksia.
Lestadiolaislapset vaikuttavat ihan tavallisilta lapsilta. Ongelmaperheitä tässäkin yhteisössä on, mutta niin niitä on muuallakin. Sairautta yms...
Menkääpäs katsomaan, esim. suviseuroihin, miten runnellun ja kärsineen näköisiä lapsia siellä juoksentelee ja muutenkin, miten kurjan ja totisen näköistä porukkaa !
Aika moni ei ymmärrä sitä, minkä kokoinen yhteisö lestadiolaiset on. Kauhistellaan, että on se hirveä porukka, kun joka vuosi löytyy joku hyväksikäyttötapaus ja joka vuosi on monella naisella ankeaa ja lapsikin itkee.
Isketäänpä harpin kärki Vantaan Tikkurilaan ja pyöräytetään rinki, jonka sisään jää 100 000 asukasta. Mitä luulette, paljonko vähemmän tältä alueelta löytyy pahoinpitelyjä, henkistä väkivaltaa ja lasten hyväksikäyttöä kuin Suomen Lestadiolais-yhteisöstä. Itse veikkaan, että vastaus on miinusmerkkinen.