Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vesijohto napsahti  (Luettu 19526 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Vesijohto napsahti
Miten mahtaa olla? Jankkuroidessani yhtä peltolohkoa napsahti runkovesilinja poikki. 
Ilmeni sitten, että putki on keskimäärin vain reilun 30cm syvyydessä. Elikä kelle kuuluu korjauksen maksu? Minun mielestäni maksu kuuluu putkenomistajalle, joka tässä tapauksessa on muutaman naapurin porukka, koska putke ei ole asennettu riittävän syvään. Ja eiköhän putken pitäisi muutenkin olla vähintään metrin syvyydessä. Putken omistajan mielestä maksu kuuluu tietenkin minulle, koska putki hajosi minun toimestani.

Osaako siis joku kertoa mitä sanoo laki asiasta.

Ei kai tässä mitään lakia tarvita.

Onko kirjallinen sopimus putken sijoittamisesta, missä so***** kaivusyvyys?
Jos ei ja menee poikki normimaataistelutoiminnassa (jankkurointi tosin hiukan extremeä) korjaa ja maksaa se, kenen putki on. Ei parane toisten putkia mennä omin luvin korjailemaan.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Vesijohto napsahti
kans tuli välttiihin kaapelinauhaa, kaapeli on kuulemma oikias syvyydes :o

yhdellä nevalla vetivät pumppaamolle kaapelia auraamalla, kuski kehu että on se ainaki syvällä kun piti auralla ottaa tukia ja pökkiä liikkeelle kunoli pehemoostaki paikoon, viä kunolis ehejäki ;D

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Jätkä

  • Vieras
Vs: Vesijohto napsahti
Olen siis korjauttanut putken jo. Mutta lasku lähetettiin putkenomistajalle, joka ei ole suostuvainen sitä maksamaan. Enkä itse ihan vapaaehtoisesti maksa tota reilua 800 eeroo.
Millä perusteella minun pitäisi maksaa väärin asennetusta putkesta johtuva rikkoontuminen?

Tuossa yritin etsiä muuta vuosi sitten jossain lehdessä ollutta juttua, jossa Euralainen isäntä oli kyntänyt valokaapelit paskaksi. Tuossa tapauksessa ainakin maksaja oli valokaapelit asentanut urakoitsija.

 Eikös tuo ole ennemmin tuon putkenkorjaajan ongelma kelle laskun lähettää. Sinuna laittaisin laskun sille vesiosuuskunnalle menetetystä työajasta, kun olet osallistunut "pelastustoimeen" suurempien vahikojen estämisen vuoksi ja kutsunut putkijullin paikalle.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Vesijohto napsahti
Olen siis korjauttanut putken jo. Mutta lasku lähetettiin putkenomistajalle, joka ei ole suostuvainen sitä maksamaan. Enkä itse ihan vapaaehtoisesti maksa tota reilua 800 eeroo.
Millä perusteella minun pitäisi maksaa väärin asennetusta putkesta johtuva rikkoontuminen?

Tuossa yritin etsiä muuta vuosi sitten jossain lehdessä ollutta juttua, jossa Euralainen isäntä oli kyntänyt valokaapelit paskaksi. Tuossa tapauksessa ainakin maksaja oli valokaapelit asentanut urakoitsija.

 Eikös tuo ole ennemmin tuon putkenkorjaajan ongelma kelle laskun lähettää. Sinuna laittaisin laskun sille vesiosuuskunnalle menetetystä työajasta, kun olet osallistunut "pelastustoimeen" suurempien vahikojen estämisen vuoksi ja kutsunut putkijullin paikalle.

Itse asiassa putkimies pystyy perimään laskun sinulta, koska olet tilannut työn. Näyttää vahvasti siltä, että sinulla on takautumisoikeus, mikä vaatii hieman kirjelmöintiä ja kenties käräjöintiä. Voit sanoa naapurille, että tämä hoidetaan helposti tai vaikeasti - valitse itse. Jälkimmäisessä lakimiehen tuntipalkka on 248 €. Laske itse, mikä on halvinta. Anna sitten naapurille miettimisaikaa, josko tuo kypsyisi. Naapurihan voi hakea taas saatavaansa putken vetäneeltä urakoitsijalta ja vaatia putken vetämistä turvalliseen syvyyteen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Vesijohto napsahti
Olen siis korjauttanut putken jo. Mutta lasku lähetettiin putkenomistajalle, joka ei ole suostuvainen sitä maksamaan. Enkä itse ihan vapaaehtoisesti maksa tota reilua 800 eeroo.
Millä perusteella minun pitäisi maksaa väärin asennetusta putkesta johtuva rikkoontuminen?

Tuossa yritin etsiä muuta vuosi sitten jossain lehdessä ollutta juttua, jossa Euralainen isäntä oli kyntänyt valokaapelit paskaksi. Tuossa tapauksessa ainakin maksaja oli valokaapelit asentanut urakoitsija.

 Eikös tuo ole ennemmin tuon putkenkorjaajan ongelma kelle laskun lähettää. Sinuna laittaisin laskun sille vesiosuuskunnalle menetetystä työajasta, kun olet osallistunut "pelastustoimeen" suurempien vahikojen estämisen vuoksi ja kutsunut putkijullin paikalle.

Itse asiassa putkimies pystyy perimään laskun sinulta, koska olet tilannut työn. Näyttää vahvasti siltä, että sinulla on takautumisoikeus, mikä vaatii hieman kirjelmöintiä ja kenties käräjöintiä. Voit sanoa naapurille, että tämä hoidetaan helposti tai vaikeasti - valitse itse. Jälkimmäisessä lakimiehen tuntipalkka on 248 €. Laske itse, mikä on halvinta. Anna sitten naapurille miettimisaikaa, josko tuo kypsyisi. Naapurihan voi hakea taas saatavaansa putken vetäneeltä urakoitsijalta ja vaatia putken vetämistä turvalliseen syvyyteen.

Ei kukaan urakoitsia nykyään suostu hautaamaan putkea nuin matalaan ja ei se taitasi yky koneilla oikein onnistuakkaan. Tainneet itse urakoida vetämällä vältilla kahteen suuntaan viilut ja laitaneet putken siihen pohjalle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Vesijohto napsahti
Kannatan ensi talvena putken linjan aurausta muutama kerta, toivotaan sopivaa pakkasta, että talvitie savotalle jäätyy kunnolla. Ei varmaan löydy mitään asetusta mikä kieltäisi omalla maallaan kulkemaan haluamassaan kohdassa.

Ihan liikaa pompotellaan maanomistajia erilaisilla velvoitteilla. Pidetään porukalla kiinni siitä, että edes vähimmäis-ohjeita noudatetaan vaikkapa ko. putkien asennuksissa.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

virallinenviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Vesijohto napsahti
Oliko kysees suurikin vesijohto kun korjaus kustannus nuonki suuri? noita 63 pienempiä putkia tuloo itekki katkottua kaivurilla välillä vahingos ja joskus puoli tarkootuksella kun putken tarkkaa paikkaa ei tieros ja korjaus tarvikkeet valmiina niin ei ajallisesti kannata kauaa konstailla sen ettimisen kans ja varsinki suurempaa vesijohto/paineviemäri linjaa tehres helppoo purottaa putket monttoon ja korjata pikku pilli sen jälkee.
Putki tais olla kolme tuuman paikkeilla. Putkivirma hoiti homman kokonaisuudessaan. Eli hommas kaivurin ja teki työt ja kyseessä viikonloppu.

virallinenviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Agronetissä voimaa
Olen siis korjauttanut putken jo. Mutta lasku lähetettiin putkenomistajalle, joka ei ole suostuvainen sitä maksamaan. Enkä itse ihan vapaaehtoisesti maksa tota reilua 800 eeroo.
Millä perusteella minun pitäisi maksaa väärin asennetusta putkesta johtuva rikkoontuminen?

Tuossa yritin etsiä muuta vuosi sitten jossain lehdessä ollutta juttua, jossa Euralainen isäntä oli kyntänyt valokaapelit paskaksi. Tuossa tapauksessa ainakin maksaja oli valokaapelit asentanut urakoitsija.

 Eikös tuo ole ennemmin tuon putkenkorjaajan ongelma kelle laskun lähettää. Sinuna laittaisin laskun sille vesiosuuskunnalle menetetystä työajasta, kun olet osallistunut "pelastustoimeen" suurempien vahikojen estämisen vuoksi ja kutsunut putkijullin paikalle.

Putki ei kuulu vesiosuuskunnalle vaan se on kahden talon oma runko osuuskunnan runkolinjasta.

Myöskin suuri kiitos agronetin voimalle ja väelle. Toisen isännän poika oli lukenut tätä palstaa ja tunnistanut kyseisen tapahtuman. Putken omistajat lupasivat sitten maksaa laskun mukisematta. Myöskin sovittiin että jos putki menee uudestaan jostain kohtaa poikki normi muokkauksessa, niin he vedättävät meidän peltojen kohdalle putken syvemmälle meidän kanssa sovittavana ajankohtana :)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Vesijohto napsahti
Hyvä homma. :)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Vesijohto napsahti
On se hyvä, että jokin asia menee tässä valtakunnassa niin kuin sen pitääkin mennä. ;)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Vesijohto napsahti
Hyvä että homma selvisi.

Mua vaan ihmetyttää minkä vuoksi se putki on noin matalaan laitettu.
Kulkeeko se jotenkin lohkon poikki ja vedetty sellaiseen syvyyteen ettei rikota salojia?

virallinenviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Vesijohto napsahti
Hyvä että homma selvisi.

Mua vaan ihmetyttää minkä vuoksi se putki on noin matalaan laitettu.
Kulkeeko se jotenkin lohkon poikki ja vedetty sellaiseen syvyyteen ettei rikota salojia?

Putki menee pitkittäin kahden lohkon läpitte ja salaojia on alitettu seitsemän. Ei osannut asiassa puuhamiehenä ollut isäntä kertoa miksi putki on niin pinnassa, kun putken oli asentanut urakoitsija, eikä hän ollut vielä saanut urakan tehnyttä kaveria kiinni.
Eikä vielä ole sen paremmin tutkittu onko putki kaikkialta niin lähellä pintaa, ja puhehan oli että jos vielä jostain putki napsahtaa poikki, niin he vetävät koko putken meidän peltojen osalta uusiksi.

mah

  • Vieras
Vs: Vesijohto napsahti
Kuinka pinnassa salaojat ovat, jos 30 cm syvyyteen vedetyllä vesiputkella ne on alitettu seitsemästä kohtaa.... :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vesijohto napsahti
Ehkä tou putki onkin oikeasti kiinalaisten vesiputki, joka on asennettu vahingossa liian syvään  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
Vs: Vesijohto napsahti
Millaiset lie olleet kaivukelit silloin. tyhjän vesiputken asentamisessa märkään/ liejuiseen maahan on viheliästä hommaa. Tahtoo pullahtaa sieltä täältä pintaan jos ei ole tarkkana.