Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nuoren viljelijän aloitustuki  (Luettu 12733 kertaa)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Nuoren viljelijän aloitustuki
Saako tuon nuoren viljelijän aloitustuen vielä nykyäänkin tilan vuokraamisen kautta? Ja lasketaanko yrittäjätulo ennen vai jälkeen vuokranmaksun? Ei varmaan alle 50 hehtaarista kannata haaveilla edes sivutoimisena?

Köntys

  • Vieras
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Yrittäjätulo lasketaan siten, että toimintaylijäämään (liikevoittoon) lisätään saadut omaisuustulot (korot, osingot, suorien ulkomaisten sijoitusten kotiuttamattomat voitot yms.) ja vähennetään omaisuusmenoista korkomenot ja maanvuokrat. Tuo sinun pinta-ala ei ole ongelma, vaan se millä saat sen tuottamaan kunnon voittoa.

Itse olen juuri ostamassa 25h pelto-alan omaavaa viljanviljelyyn suuntautunutta rappiotilaa hintaan 200 000€. Ei metsää eikä asuinrakennusta. Olen nuori viljelijä joten tarkoitus on saada täydet tuet että pääsen alkuun. Suunnitelmat ja haaveet taas ovat sillä tasolla että niistä on parempi olla hiljaa...

Kyllä täällä voi kaikki kertoa...

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Yrittäjätulo lasketaan siten, että toimintaylijäämään (liikevoittoon) lisätään saadut omaisuustulot (korot, osingot, suorien ulkomaisten sijoitusten kotiuttamattomat voitot yms.) ja vähennetään omaisuusmenoista korkomenot ja maanvuokrat. Tuo sinun pinta-ala ei ole ongelma, vaan se millä saat sen tuottamaan kunnon voittoa.

Itse olen juuri ostamassa 25h pelto-alan omaavaa viljanviljelyyn suuntautunutta rappiotilaa hintaan 200 000€. Ei metsää eikä asuinrakennusta. Olen nuori viljelijä joten tarkoitus on saada täydet tuet että pääsen alkuun. Suunnitelmat ja haaveet taas ovat sillä tasolla että niistä on parempi olla hiljaa...

Kyllä täällä voi kaikki kertoa...

Kuis me voidaan edes *****illa, jos ei tiedetä yksityiskohtia? :o
It ain't over till the fat lady sings

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Onk tä koko homma joku impotenssi jutu? Meina ku kyses o nuoretuki? Kaupast sa vanha tuki ja nuore tuki. Ku aisa ol löysäs ni ei siit mittä tu ku perkeleit.

 :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Yrittäjätulo lasketaan siten, että toimintaylijäämään (liikevoittoon) lisätään saadut omaisuustulot (korot, osingot, suorien ulkomaisten sijoitusten kotiuttamattomat voitot yms.) ja vähennetään omaisuusmenoista korkomenot ja maanvuokrat. Tuo sinun pinta-ala ei ole ongelma, vaan se millä saat sen tuottamaan kunnon voittoa.

Itse olen juuri ostamassa 25h pelto-alan omaavaa viljanviljelyyn suuntautunutta rappiotilaa hintaan 200 000€. Ei metsää eikä asuinrakennusta. Olen nuori viljelijä joten tarkoitus on saada täydet tuet että pääsen alkuun. Suunnitelmat ja haaveet taas ovat sillä tasolla että niistä on parempi olla hiljaa...
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"
ei tota saa paperila mitenkään laskettua jotta näyttäs ees sinnepäin..
voi jopa pankista rahan saaminen olla ongelma ilman asetta ??? .
ja mikäli joku pankki rahat antaa marginaali hipoo lamavuosien korkotasoo todnäk 16%-ylöspäin.

tupapässi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Onk tä koko homma joku impotenssi jutu? Meina ku kyses o nuoretuki? Kaupast sa vanha tuki ja nuore tuki. Ku aisa ol löysäs ni ei siit mittä tu ku perkeleit.

 :o
Perkeleit ku sul ain tuo navaanalus kyses. Ku ei vaan oistoi imppojutui.  :-[

Wikipedia: Tietyt lisäpiirteet voivat kieliä seksiriippuvuudesta. Henkilöstä itsestään tai hänen lähipiiristään voi tuntua, että seksuaaliset halut valtaavat henkilön mielen jopa pakkomielteisesti tai henkilö kokee voimakasta vetoa seksuaaliseen kanssakäymiseen ollessaan stressaantunut, ahdistunut, jännittynyt tai masentunut. Pakonomaisten kokemusten jälkeinen mielihyvä kestää vain lyhyen ajan, ja henkilö kokee tarpeen toistaa teon. Myös seksuaalikokemuksista seuraavat vakavat ongelmat voivat olla oireita seksiriippuvuudesta.[1]

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.

Nimimerkki Pallienpyöritteliä opastaa sut tukiviljelyn ja pellonhaalinnan saloihin.
It ain't over till the fat lady sings

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.

Nimimerkki Pallienpyöritteliä opastaa sut tukiviljelyn ja pellonhaalinnan saloihin.

Sillä sitä on, ja on muuten aivan p-e-r-k-e-l-e-e-s-t-i. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+250

  • Vieras
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.
Nimimerkki SKN sai 600tonnia 30ha viljelyksiltä :o Ainaki omien juttujensa mukaan ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.
Nimimerkki SKN sai 600tonnia 30ha viljelyksiltä :o Ainaki omien juttujensa mukaan ;D

Ihan "piis of keik".  ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.
MIKÄ HEL..TIN TUKI VILJELY!??
Oma tavoitteeni on alle 40-vuotiaana 1000 suurimman listalle ja tuoreet koneet. Tulisi vain paha mieli jos alkaisi miettimään kannattavuuksia.
Elämiseen saan rahat tilan ulkopuolisista töistä ja vaimolta

MUL ON TAAS TAVOTE NUSSII SUN VAIMOO 40 VUOTTA JA SE VIEL MAKSAA SIITÄ  ;D ;D
SE LAHJOTTAA MULLE 50% 25HA RAPPIOTILASTA KUULEMMA ;D
kai se likvi on ees paperil oltava ku aijjot alotustukia hakea vai ooks jotenkin "erikoistapaus" eli handicap? >:(
ps;en paljasta harastanko vaimosi kanssa pyllyseksiä :o

Se ämmä on 40 vuoden päästä ainakin 6-kymppinen . Mieti ny tarkkaan! :o
It ain't over till the fat lady sings

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Lainaus
kukkahattu ;D,ilman jotain spesiali viljelyy ei tuu tolla pintaalalla täysiä "tukia"

Anteeksi, olin hieman epätarkka ilmaisuni suhteen ja puhuin vain mukana siirtyvistä maista, en vuokrapelloista. Luultavammin tukiviljelyyn erikoistunut tila tarvitsee noin 80h alan pitkillä vuokrasopimuksilla jotta saa täydet tuet. En paljasta hehtaarejani mutta tavoitteenani on 500 tonnin viljasato 2014.
MIKÄ HEL..TIN TUKI VILJELY!??
Oma tavoitteeni on alle 40-vuotiaana 1000 suurimman listalle ja tuoreet koneet. Tulisi vain paha mieli jos alkaisi miettimään kannattavuuksia.
Elämiseen saan rahat tilan ulkopuolisista töistä ja vaimolta

MUL ON TAAS TAVOTE NUSSII SUN VAIMOO 40 VUOTTA JA SE VIEL MAKSAA SIITÄ  ;D ;D
SE LAHJOTTAA MULLE 50% 25HA RAPPIOTILASTA KUULEMMA ;D
kai se likvi on ees paperil oltava ku aijjot alotustukia hakea vai ooks jotenkin "erikoistapaus" eli handicap? >:(
ps;en paljasta harastanko vaimosi kanssa pyllyseksiä :o

Se ämmä on 40 vuoden päästä ainakin 6-kymppinen . Mieti ny tarkkaan! :o
täytyy harkita uudemmankerran ::) 20vuotta ja kahdesti kakkosee vois tasata aikajanan :)

4viljanpuuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
//MUL ON TAAS TAVOTE NUSSII SUN VAIMOO 40 VUOTTA JA SE VIEL MAKSAA SIITÄ  ;D ;D
//SE LAHJOTTAA MULLE 50% 25HA RAPPIOTILASTA KUULEMMA ;D
//kai se likvi on ees paperil oltava ku aijjot alotustukia hakea vai ooks jotenkin "erikoistapaus" eli handicap? >:(
//ps;en paljasta harastanko vaimosi kanssa pyllyseksiä :o
//Se ämmä on 40 vuoden päästä ainakin 6-kymppinen . Mieti ny tarkkaan! :o
//täytyy harkita uudemmankerran ::) 20vuotta ja kahdesti kakkosee vois tasata aikajanan :)

Asiatonta ja henkilökohtaisuuksiin menevää ulosantia  :-[ Ei välttämättä kauhean kiva alkaa lukea näitä 24-vuotias viljelystä innostunut vaimo sylissä. Arvostan kyllä älykkään *****ilun taidon hyvinkin korkealle mutta ilmiselvästi nyt ei ole kyse siitä lajista.

Poistin kirjoittamani viestit ja koitan viettää aikani jatkossa paremmin.
Faija aina hoki et "tuosta meidän pojasta ei tuu kyllä ikinä yhtään mitään...." Nyt jälkeenpäin ajateltuna, hän saattoi olla aivan oikeassa.

pera

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 535
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
//MUL ON TAAS TAVOTE NUSSII SUN VAIMOO 40 VUOTTA JA SE VIEL MAKSAA SIITÄ  ;D ;D
//SE LAHJOTTAA MULLE 50% 25HA RAPPIOTILASTA KUULEMMA ;D
//kai se likvi on ees paperil oltava ku aijjot alotustukia hakea vai ooks jotenkin "erikoistapaus" eli handicap? >:(
//ps;en paljasta harastanko vaimosi kanssa pyllyseksiä :o
//Se ämmä on 40 vuoden päästä ainakin 6-kymppinen . Mieti ny tarkkaan! :o
//täytyy harkita uudemmankerran ::) 20vuotta ja kahdesti kakkosee vois tasata aikajanan :)

Asiatonta ja henkilökohtaisuuksiin menevää ulosantia  :-[ Ei välttämättä kauhean kiva alkaa lukea näitä 24-vuotias viljelystä innostunut vaimo sylissä. Arvostan kyllä älykkään *****ilun taidon hyvinkin korkealle mutta ilmiselvästi nyt ei ole kyse siitä lajista.

Poistin kirjoittamani viestit ja koitan viettää aikani jatkossa paremmin.
voi kuinka mukavaa,ku on innokas vaimo sylissä viljelemässä.

krest yanin

  • Vieras
Vs: Nuoren viljelijän aloitustuki
Miksi yleensä edes maksetaan tuota aloitustukea? Eikös tilat yleensä siirry täydessä toiminnassa ollessaan seuraavalle omistajalle?  :o