Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kostoretki koitui pelastukseksi  (Luettu 1713 kertaa)

simmo

• Vieras
Kostoretki koitui pelastukseksi
Tämä on Lappeenrantalaisen Marko Roihan tarina.

Markolle oli jaettu huonot kortit jo syntymästään.Oman perheen turvaa ei ollut.
Vastaanottokodissa isommat sortivat pienempiään. Koulun alkaessa Marko oli jo täynnä vihaa ja pahuutta,joten hänet otettiin huostaan ja laitettiin lastenkotiin.

Häiryyntynyt poika häiriköi muita ja viides ja kuudes luokka sujui tarkkiksessa.

Yläluokalla Markoa kiusattiin,mutta opettajat eivät uskaltaneet puuttua asiaan. Väkivallan kierre alkoi

Koulukodin jälkeen Marko muutti Lappeenrantaan,mistä alkoivat varsinaiset sekoilun vuodet.
Viina, huumeet, pillerit,kaikki kävi ja Marko liikkui sellaisissa piireissä,missä niitä oli saatavilla.

Kesäkuussa 2003 Marko oli täynnä vihaa ja päätti lähteä tappamaan kostoksi kaverin,joka oli yrittänyt vierittää tekosensa Markon syyksi.Hän otti pitkän veitsen poveensa ja lähti tappamaan.

Yhtäkkiä Marko kuitenkin päätti käväistä teetupa bussissa,josta hän aina joskus oli saanut syötävää.

Niin nytkin,porukka otti hänet ystävällisesti vastaan ja tarjosivat teetä ja syötävää.
Olihan Marko käynyt bussissa ennenkin nauttimassa jotain suuhunpantavaa.
Mutta heidän höpinöistään Marko ei juurikaan piitannut,kunhan jeesustelivat siinä keskenään.

Sitte teetuvan väki kysyi,että saavatko he rukoilla hänen puolestaan;samapa tuo,Marko ajatteli.

Sen verran rukous kosketti Markoa,että hän jätti veitsen,jolla oli aikonut tappaa,pöydälle.

Teetuvan väki säikähti veistä ja Marko aikoi jatkaa matkaansa. Teetupalaiset tarjosivat kuitenkin kyytiä ja Marko palasi kämpälleen. 
Jumalan huumorintajusta todistaa sekin,että mies,joka lähti veitsi povessa tappamaan,tulikin kotiin Jeesus-bussissa
Seuraavana päivänä Marko aikoi jatkaa juopottelua,mutta ihme ja kumma,viina ei mennyt päähän,ei myöskään huumeet.

Silloin Marko tajusi,että korkeampi voima oli ottanut hänet kiinni.

Sitten asiat järjestyivät ihan ihmeellisellä tavalla,Marko sai asiansa hoidettua,pääsi kouluun ja sai ammatin,kaksikin.

Elämä muuttui totaalisesti.Menneestä on jäljellä vain kroppa ja muistot.

Se mitä minulle tapahtui,oli niin yliluonnollista,ettei ihminen pysty siihen omin voimin.

Nykyään Marko on naimisissa ja yhden lapsen isä.monesti hän istuu perheensä kanssa teetupabussissa,valmiina auttamaan muita,elämästä pois poikenneita.

Hän asuu nykyään Vantaalla.
lähde:HS

.........." Sen,joka ei mitään ole,sen Jumala valitsee,saattaakseen häpeään ne,jotka jotakin ovat"...........(raamattu).

Viimeksi muokattu: 06.10.13 - klo:10:39 kirjoittanut simmo

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Kostoretki koitui pelastukseksi
Tsemppiä vaan Markolle  ;)
Usko on nostanut monta kaveria katuojasta, sen tiedän, mutta kuinka moni sinne on suistunut uskovaisten takia, siinäpä vasta kysmys  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Jurmu Pintamo

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Akronetin kehitysrymän kenraalivääpeli
Markolle oli jaettu huonot kortit jo syntymästään.
Ihime synnytyslaetos, ku jakavat kortit vastasyntyneilekki!!
"Siis en voi tehdä mitään sellaista mitä pitäisi pyytää anteeksi."

Heino Leino

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Ja Heino luuli että Marko on käyny Kostolla muikunpyynnissä... no, täällähä on markoesta peästy erroon jo tovista
Elämä on parasta kometiijjaa

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Tietääkö simmo, että osasiko Jeesus uida  ???

Tätä olen usein itse pohtinut
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mah

• Vieras
Kyllä Vantaa on ihmispoloisen pelastanut. Lappeenranta on kamala paikka. Siellä sekaantuu kemikaaleihin ja fysikaaleihin, vetyihin ja atomeihin. :'(

simmo

• Vieras
https://www.youtube.com/watch?v=37LMmGB0DUQ

Taivas ehjäksi rakastaa sopii hyvin tähän kertomukseen. :)

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Miks sen pitäs,sehän pystyy kävelemään vetten päällä...

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Miks sen pitäs,sehän pystyy kävelemään vetten päällä...
Siis pointtini on, se että osasiko  ??? Siis pääsikö upoksiin uidakseen
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.