Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Överum vs. Kverneland  (Luettu 32220 kertaa)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Överum vs. Kverneland
AD 85 Kvernet ja Överummin tumman punaiset löytyy hydraulisilla laukaisimilla,eroa on kuin yöllä ja päivällä..Överummin eduksi.Nelisiipisiä molemmat ja iso yllätys tuli eteen,piti laittaa Kverneihin viides siipi.Ei käy,överummeihin täytyy laittaa,ei tartte kun ruuvata kiinni.


"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Överum vs. Kverneland
Kuskilla jäykkä niska ja peilit paskaset/ paskana jos jälki ei tasaista. On säädettävissä.

Ne voi säätää jopa väärin.... :-)

En saa minäkään multamaalla aivan nättiä kun rengas ja vako muodostavat saman epäyhtälön kuin
mn/c>wc

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Överum vs. Kverneland

Kuhn vaikutti varsin vakuuttavan oloiselta kapineelta kun koneagriassa vilkuilin. Ei paljoa agruluxeja tee mieli..  :P lähinnä kysymys on siitä onko nykyiset överumit paljonkaan paremmat kuin agroluxit?  ???
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Överum vs. Kverneland
Agroluxit vaikuttavat aika hempuloilta. Tuossa yhtä 4-teräistä MRT:tä olen seuraillut, tarkkaa tyyppiä en muista. Hitsattu ja vahvistettu, pultit löystyy jatkuvasti ja katkeilee jne.

Eikä noilla ole mitään raivioita tongittu ja kiviäkin on todella vähän. Ihan asiallista kyntöä vaan, kovia savikoita kylläkin.
Kääntö- ja vetopää ovat hennon näköisiäkin. Kevyet ne varmaan ovat.

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Överum vs. Kverneland
Plutakoitakin olen rypenyt, noilla hinattavilla pääsen pahemmasta paikasta, jostain syystä.
Tähän veikkaisin syyksi nostolaiteaurojen puutteellista rengastusta. Etes lisävarusteena kun ei yleensä saa riittävän isoa rengasta. Omaan ES:ään laitoin 400/60-15.5 kärrynpyörän, ja alako kulukemaan pehemosessaki. Pehemiällä yleensä rattori uppoaa, jos nostolaitteella yrittää keventää auroja. On tullu kokeiltua. Mutta kun tukipyörä kantaa pehemiälläki, riittää, kun pitää vauhdin tasasena, pidentää työntövartta ja vähä nostaa nostolaitteella, ettei eka siipi uppoa liian syvään. Vetovastus ei tällöin kasva, eikä rattorin takapyörät sukella ylettömän painon alla.

Näin siis käy, kun pehemiällä yrittää nostattaa kaikkia siipiä http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14929

Tässä vertailua kumien kesken http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=46095

Ei *****, oikeesti... ;D ;D ;D



Tiiääkkö laulun jossa lauletaan, "Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin..."


Noissa sun kuvissa kulminoituu se "Moommala mielessäin, Moommala mielessäin..."

 ;D ;D ;D ;D

Viisteräinen Överum ja sama vakio rengas kun kvernessä niin syvällä ollaan jos nostaa ilmaan pehmeessä. Kuivalla ja savella menee täysin ettei tietäskään paremmasta, mutta sitte kun pehmeille pelloille mennään niin suuriin osa auran painosta tulee rattorille. Kuvia ois kun viittis laittaa mutta kerran vedettiin yhistelmää irti, motolla ja kolmella rattorilla kun auraa ei saanu irroitettua perästä. Etelässä on kynnötkin helpompia..  ;D
Tästä tähän.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Överum vs. Kverneland
Plutakoitakin olen rypenyt, noilla hinattavilla pääsen pahemmasta paikasta, jostain syystä.
Tähän veikkaisin syyksi nostolaiteaurojen puutteellista rengastusta. Etes lisävarusteena kun ei yleensä saa riittävän isoa rengasta. Omaan ES:ään laitoin 400/60-15.5 kärrynpyörän, ja alako kulukemaan pehemosessaki. Pehemiällä yleensä rattori uppoaa, jos nostolaitteella yrittää keventää auroja. On tullu kokeiltua. Mutta kun tukipyörä kantaa pehemiälläki, riittää, kun pitää vauhdin tasasena, pidentää työntövartta ja vähä nostaa nostolaitteella, ettei eka siipi uppoa liian syvään. Vetovastus ei tällöin kasva, eikä rattorin takapyörät sukella ylettömän painon alla.

Näin siis käy, kun pehemiällä yrittää nostattaa kaikkia siipiä http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14929

Tässä vertailua kumien kesken http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=46095

Ei *****, oikeesti... ;D ;D ;D



Tiiääkkö laulun jossa lauletaan, "Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin..."


Noissa sun kuvissa kulminoituu se "Moommala mielessäin, Moommala mielessäin..."

 ;D ;D ;D ;D

Viisteräinen Överum ja sama vakio rengas kun kvernessä niin syvällä ollaan jos nostaa ilmaan pehmeessä. Kuivalla ja savella menee täysin ettei tietäskään paremmasta, mutta sitte kun pehmeille pelloille mennään niin suuriin osa auran painosta tulee rattorille. Kuvia ois kun viittis laittaa mutta kerran vedettiin yhistelmää irti, motolla ja kolmella rattorilla kun auraa ei saanu irroitettua perästä. Etelässä on kynnötkin helpompia..  ;D
Hillaa kun laitat ei tartte yhtämittaa kyntää :P
pessimisti ei pety!

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Överum vs. Kverneland
Plutakoitakin olen rypenyt, noilla hinattavilla pääsen pahemmasta paikasta, jostain syystä.
Tähän veikkaisin syyksi nostolaiteaurojen puutteellista rengastusta. Etes lisävarusteena kun ei yleensä saa riittävän isoa rengasta. Omaan ES:ään laitoin 400/60-15.5 kärrynpyörän, ja alako kulukemaan pehemosessaki. Pehemiällä yleensä rattori uppoaa, jos nostolaitteella yrittää keventää auroja. On tullu kokeiltua. Mutta kun tukipyörä kantaa pehemiälläki, riittää, kun pitää vauhdin tasasena, pidentää työntövartta ja vähä nostaa nostolaitteella, ettei eka siipi uppoa liian syvään. Vetovastus ei tällöin kasva, eikä rattorin takapyörät sukella ylettömän painon alla.

Näin siis käy, kun pehemiällä yrittää nostattaa kaikkia siipiä http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=14929

Tässä vertailua kumien kesken http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=46095

Ei *****, oikeesti... ;D ;D ;D



Tiiääkkö laulun jossa lauletaan, "Mäntsälä mielessäin, Mäntsälä mielessäin..."


Noissa sun kuvissa kulminoituu se "Moommala mielessäin, Moommala mielessäin..."

 ;D ;D ;D ;D

Viisteräinen Överum ja sama vakio rengas kun kvernessä niin syvällä ollaan jos nostaa ilmaan pehmeessä. Kuivalla ja savella menee täysin ettei tietäskään paremmasta, mutta sitte kun pehmeille pelloille mennään niin suuriin osa auran painosta tulee rattorille. Kuvia ois kun viittis laittaa mutta kerran vedettiin yhistelmää irti, motolla ja kolmella rattorilla kun auraa ei saanu irroitettua perästä. Etelässä on kynnötkin helpompia..  ;D
Hillaa kun laitat ei tartte yhtämittaa kyntää :P

Juu, hyvä vinkki.  8) Omilla pelloilla ei oo juuri noita ongelmia.. Enemmänkin urakoitavilla pelloilla, onneks niistäkin pääsee parin vuoden päästä kokonaan erilleen.  ;D
Tästä tähän.