Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön  (Luettu 71973 kertaa)

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Kääntyvä istuin pitää olla traktorissa niin sitten se selkäkin pysyy kunnossa ja polvet.

Kyllä ja kahvoille ei oo mitään muuta paikkaa kuin kyynärnojat ettei rintalihakset ja hartiat rasitu. Eihän se tuloksen teko ollu päällimmäinen murhe

Marko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Keslan hinnat alkaen malli unohdettu.
Farman 5,3 CT 9 tonnin kärryllä nyt vahvoilla.
Kääntyvä istuin pitää olla traktorissa niin sitten se selkäkin pysyy kunnossa ja polvet.

Kyllä ja kahvoille ei oo mitään muuta paikkaa kuin kyynärnojat ettei rintalihakset ja hartiat rasitu. Eihän se tuloksen teko ollu päällimmäinen murhe
Jostain se on tingittävä 8)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Nuo pikkuryssän tekeleet on siitä hauskoja ,kun ja jos joudut sitä eteenpäin kauppaamaan niin ovat romuraudan hinnoissa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Nuo pikkuryssän tekeleet on siitä hauskoja ,kun ja jos joudut sitä eteenpäin kauppaamaan niin ovat romuraudan hinnoissa.
Seuraavallehan omistajallehan se vain on eduksi  ;)  Toisinkuin näissä yliarvostetuissa kotimaisissa tuotteissa...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Yksityiskäyttöön ja polttopuuhommiin kun tulee ei ole alveilla ja muilla veroasioillakaan väliä. Ja harrastustoimintaan kuluneita eurojahan ei kannata laskea muutenkaan.

....Saas nähdä miten verottaja kiristää metsätalouden kaluston vähennysoikeuksia taas ensi vuonna. Pian saa moottorisahastakin vähentää vain käyttötunnit "ajopäiväkirjan" mukaan. :o :( ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Marko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Nuo pikkuryssän tekeleet on siitä hauskoja ,kun ja jos joudut sitä eteenpäin kauppaamaan niin ovat romuraudan hinnoissa.
Eipä tuota varmaan olla heti myymässä ja jos myydään,niin minä en sitä ole näkemässä :(
Ja harrastustoimintaan kuluneita eurojahan ei kannata laskea muutenkaan.
Joo,ei todellakaan kannata laskea.
Omalla kohdallani voin kuitenkin ajatella,että voisi nää harrastukset olla paljon huonompiakin 8)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Miksi pikkurysille euroja antaa kun kotimaistakin löytyy samaan hintaan .
http://www.nettikone.com/evi/-kuormain-ja-karrypaketit/1002016

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Tulevat jyväskylään ja pärjäävät hinnoissa.

http://oniar.eu/

***vieläkö noita myydään joutsa ja kire nimellä?
Urakointiuutisissa oli hinnat ,on aikamoinen siivu mennyt kuismalle.
Hyvä näin, ettei välistävetäjät hyödy.

kawatus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
olet näkemyksissäsi oikeilla linjoilla,ja toisekseen jos ja KUN hankit sen perävanu kuormain yhdistelmän oli se nyt sitte mikä hyvänsä.se pelaa kyllä tuollaisessa kotitarvekäytössä likipitäen niin kauan kun viittit sitä nurkissas kattella.Kokemusta on kuormaimesta jonka hankin joskun -1988 ja aivan hyvin sillä nuo polttopuut on liikkunut.jonkn verran hankintaakin kasattu 300 m3 joinain talvina toisinaan ei ollenkaan.Tosin hiukan tarvinnut jo vetää 3,25 puikkoo isompiin rakoihin,lähinnä nuo tukijalat remppaantuu kuormatesa ja jos kones sattuu liikkuun rinteessä.Mut aina on puut tuotu metästä mikä on tarvinnutkin.Kones on muuten Kronos.liekkö niitä myynnissäkään enää

Mikäs kronos kyseessä ? Itse hankin juuri kronos 250:sen ja 6t vaunun tuon ikäsen. Oli niin siisti paketti ja ainoastaan ensimmäinen nivel korjattu nosturista. Polttopuun ajoon ihan toimiva kampe.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26102
  • vastustan
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Miksi pikkurysille euroja antaa kun kotimaistakin löytyy samaan hintaan .
http://www.nettikone.com/evi/-kuormain-ja-karrypaketit/1002016
no mutta 15 000e  ja ei oo ku kärry ja kuormain  :-\ :-\ :-\ :-\

jos otat 1500 euroo kahenkympin seteleinä ja heilutat sitä tuppoo tuon evi-paketin omaavan naapurin silmien alla ja kysyt ajatko tällä setelinipulla parin vuoden polttopuut ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Mä olen löytänyt oikein hyviä ammattiluokan käytettyjä kuormaimia hyvinkin edullisesti - ei niitä löydä jos juuri tänään iltapäivällä sellaisen haluaa, mutta ajan kanssa on vastaan tullut. Ei ole korjata tarvinnut, kertaakaan ei ole hitsattu tms,  voimat, ulottuvuudet ja tukevuus ovat ihan muuta kuin nämä 'hinnat alkaen' pikkupilkit. Kokemusta on neljästä, Hakki 29 alkaen.

Molemmat pro-raudat ovat peräisin pienestä metsäkoneesta joka on joko palanut tai muista syistä myyty osina. Logmerin alkuperäinen alustakone oli otettu metsäkäytöstä tuottavampaan käyttöön, jossa ei nosturia enää kaivattu.

Venttiilistöä tai kouraa/kääntäjää ei yleensä ole mukana, mutta sitten pääseekin valitsemaan mieleisensä.
Miinuksena on että pitää pystyä rakentelemaan ja ideoimaan, ja ihan pieneen kärryyn/koneeseen ei oikein voi laittaa ettei häntä ala liikuttaa koiraa. Ja tukijalat pitää tehdä jämerät, mulla tuli lievää vakavampaa alimitoitusta ensin....

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Mä olen löytänyt oikein hyviä ammattiluokan käytettyjä kuormaimia hyvinkin edullisesti. Venttiilistöä tai kouraa/kääntäjää ei yleensä ole mukana, mutta sitten pääseekin valitsemaan mieleisensä.

Kuinka paljon on tullut lopulta maksamaan? Jos käytettyä venttiilistöä ja koura+kääntäjää ei löydä, kokonaishinta taitaa nousta ikävän suureksi polttopuuharrastelukäyttöön. Tämän lisäksi sitten vielä tarpeeksi suuri kärry tai ainakin vahvaksi rakennettu kärry ellei kuormainta kiinnitä traktoriin. Tietysti näin hankittu kuormain on kooltaan riittävä moneen muuhunkin käyttöön.

Marko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Farma 6,3:lla pilkillä ja 9 t kärryllä tilattu 8)
Eipä tarvi rakennella mitään palapeliä ;)
Hinnassa ei esim. tuo Evi pysty mitenkään kilpailemaan ja lisäksi tuon Farman myyjä tuossa lähellä.
Siinä säästyy jo 500 euron rahdilta,kun tuon itse hakee.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Farma 6,3:lla pilkillä ja 9 t kärryllä tilattu 8)
Eipä tarvi rakennella mitään palapeliä ;)
Hinnassa ei esim. tuo Evi pysty mitenkään kilpailemaan ja lisäksi tuon Farman myyjä tuossa lähellä.
Siinä säästyy jo 500 euron rahdilta,kun tuon itse hakee.

Samaa yhdistelmää katselin alkuvuodesta, mutta päädyin FarmiForestin 4067 + 9t kärry. Hinta oli lähes sama, muutaman satasen kalliimpi.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Metsäperävaunu kuormaimella pikkukäyttöön
Mä olen löytänyt oikein hyviä ammattiluokan käytettyjä kuormaimia hyvinkin edullisesti. Venttiilistöä tai kouraa/kääntäjää ei yleensä ole mukana, mutta sitten pääseekin valitsemaan mieleisensä.

Kuinka paljon on tullut lopulta maksamaan? Jos käytettyä venttiilistöä ja koura+kääntäjää ei löydä, kokonaishinta taitaa nousta ikävän suureksi polttopuuharrastelukäyttöön. Tämän lisäksi sitten vielä tarpeeksi suuri kärry tai ainakin vahvaksi rakennettu kärry ellei kuormainta kiinnitä traktoriin. Tietysti näin hankittu kuormain on kooltaan riittävä moneen muuhunkin käyttöön.

Ehkä tällainen vaihtoehto ei aivan pelkkään kevyeen polttopuupuuhasteluun ole viisas, luin ehkä alkuperäisen otsikon vähän huonosti..
Silloin se on järkevä jos haluaa oikeasti kunnon kuormaimen mutta uuteen ei ole varaa.

Pikkuisen hankala sanoa hinnasta kun osa rojuista on ollut nurkissa, ja toisaalta on valittu komponentteja jotka ovat parempia tai erilaisia kuin näissä maatilapaketeissa. Mm 8-karainen closed-center ls-pöytä valituilla karoilla,  ja järeämpi kääntäjä..
Jos tyytyy samaan perus 50 litran italiaano-vipupöytään mitä paketeissa on niin sellainen lienee max noin tonni. Parkerin iQan-pöytään taitaisi mennä vähintään 8000 e...
Mutta itse kuormaimen hinta on ollut siinä 3500-4000 e paikkeilla. Toisaalta esim tuota Logmer 787:aa näkyi joku myyvän yli 7000 eurolla nettikoneessa. Noista mun ostoksista on aikaa jo monta monta vuotta, ehkä hintataso on karannut, en ole seuraillut kun ei ole ollut tarvetta. Kestävät mulla varmasti sen ajan mitä käyttäjäkin.

Näitä näkee myös niin loppuun rääkättynä, että sellaiseen ei pidä koskea tikullakaan. Kävin paria katsomassa, en ymmärrä miten ne oli saatu niin kappaleiksi ja turailtu joka puolelta. Molemmat raadot olivat metsäkoneita myyvissä firmoissa. Omissani (ostettu yksityisiltä) ei ole yhtäkään hitsauskorjausta ja nivelet ovat yhä välyksettömät.

Tuossa kuva yhdestä 'korjatusta'. En ole varma onko tuo kuva minun ottamani, mutta samaa luokkaa ne näkemäni kyllä olivat :-|
http://littlepenquin.no-ip.info/tmp/korjattu.jpg

Molemmat noista löydöistä ovat kuitenkin ilman pöytää, kouraa ja kääntäjää maksaneet uutena pitkälti yli 20 000, ja samat ominaisuudet niillä on yhä, ja ominaisuuksissa ja  kestävyydessä löytyy. Mutta valmis paketti tämmöinen ei tietenkään ole, ja jälleenmyyntiarvokin on kysymysmerkki.
Mä ostin nuo käyttöä varten, en myyntiin :-)