Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Glyforuiskutukset 2013  (Luettu 18036 kertaa)

+250

  • Vieras
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Joskus tehoo ja joskus ei. Semmoistakin voi kokeilla, että laittaa 8l/ha.

Aikansa kun tappelee paskaruohojen kanssa, niin on valmis tekemään aivan mitä tahansa.....
Tolla annoksella ei ainakaan juolavehnä kuole, maan pinnalla oleva osa kuolee liian nopeaan eikä ehdi vetää aineita juurakkoon.
Oliskohan 450llä samaa ongelmaa :-\

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Enkö mää sanonut, että voi kokeilla  ;D
Aivan oikein, ethän siä väittänytkään, että se kuolee.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Aloitetaas jo tällainenkin ketju. 

Niin, glyforuiskutukset alkoivat jo viime toukokuussa. ;)

 

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Miksei siihen asti 4 litraan voi lisätä kiinnikettä? Niin mä ainakin tein tänä syksynä kun 360 sai halvalla

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Miksei siihen asti 4 litraan voi lisätä kiinnikettä? Niin mä ainakin tein tänä syksynä kun 360 sai halvalla
Aikoinaan Farmoksen miehet sanoivat kiinnittyvän liian hyvin, ei imeydy. En tiedä, onko neljännesvuossadassa tullut uutta tietoa. Kiinnite ainakin lisää vaahtoamista.
Mystinen kesälaatumies

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Miksei siihen asti 4 litraan voi lisätä kiinnikettä? Niin mä ainakin tein tänä syksynä kun 360 sai halvalla
Aikoinaan Farmoksen miehet sanoivat kiinnittyvän liian hyvin, ei imeydy.

Täh...  :o  Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä, että kiinnike ainoastaan pienentää veden pintajännitystä, jolloin pisarat leviävät paremmin lehdelle eivätkä vieri pois.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Glyforuiskutukset 2013
on ollu aika lämmintä. kuin kauan vartootte puinnin jälkeen jos ajettu melko pitkään sänkeen. ja kuin kauan ruiskutuksen jälkeen enneku muokkailee?

Puimaan parin viikon päästä, ruiskuttaan ennen lokakuuta ja muokkaus keväällä :P

Näillä keleillä viikossa parissa elpyy ruiskutuskuntoon. Nimimerkillä ruiskun täytin nyt illalla, viime viikon alussa puitua kurittamaan, salaojitusta ja muotoilua tulossa.
Ilman noita toimia ei olisi kiirusta. Tosin, ojan varsien heinikot kellastuu syyskuussa jos odottelee liian kauan ruiskutuksia, ja sieltä leviää ensi kesänä uutta ja verevää kasvustoa. Rounduppia nyt ja niittokoneella reunat siistiksi viikon parin päästä :-X

Naapuri näytti tänäaamuna vetelevän vajaa viikko sitten puituja ruiskun kanssa. Tarpeen kyllä oli, mutta olis  varmaan voinut odotella hieman. Tulevalla viikolla pitää itsekin hätyytellä urakoitsijaa, vaikka ei kai tässä nyt vielä mikään hätä ole. Laitumet näyttäis pukkaavan vielä vihreää, sääli noita vielä on lopettaa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Miksei siihen asti 4 litraan voi lisätä kiinnikettä? Niin mä ainakin tein tänä syksynä kun 360 sai halvalla
Aikoinaan Farmoksen miehet sanoivat kiinnittyvän liian hyvin, ei imeydy.

Täh...  :o  Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä, että kiinnike ainoastaan pienentää veden pintajännitystä, jolloin pisarat leviävät paremmin lehdelle eivätkä vieri pois.

Kuin myös. Kaikkihan on nähnyt sen kuvan isosta piskosta kun ei oo kiinnikestä ja pikku pisaroita lehdellä kun kiinnite lisätty. Hyvin on ainakin tehonnu viikon aikana. Vaahdonpoistoaineen nuo halvat litkut tarttee joka tapaukses

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Viikkositte sumutetut rupee vaikuttaan jo. Näyttää siltä että ranger 360:llä aineella ajettu koeala muuttaa väriään nopeemmin ku envisionilla ajetut pellot. :o
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

köyhän naapuri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
  • sertiä sen olla pitää
Vs: Glyforuiskutukset 2013
4l 360:stä hehtaarille+ kiinnite+ 1l/ha mcpa:ta varuuksi jos on pientareella pajua.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Eikös mcpa tapa lehdet liian nopeasti, ei glyfo kerkee imeytyä ??? Tuossa rangerissa sama homma, ei varmaan imeydy aivan yhtä hyvin juuristoon kuin nämä uudet ja tuhdimmat aineet. Toimii toki sekin varmasti ainakin juolalla.

köyhän naapuri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 47
  • sertiä sen olla pitää
Vs: Glyforuiskutukset 2013
aeka näyttää kuinka käy, meinaan 1 tankkiin laittaa mcpa:ta pajujen takia, lämmintä keliä on luvattu, että eiköhän se rikkojen "elintoiminnot" ole muutenkin vilkkaat ja siirrä glyfon juurien ravinnoksi

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Tuolla jo totesinkin et nyt on muoti-ilmiö toi glyfotus. Monessa talossa on reppuruisku ilmestyny ku usva paskasta syysiltaan ja aamuun. Juolaa saatanasti, lähes kaikilla.


Märkä syksy ja lämmin kesä joka jaaaaaatkuuuuuuuuuuuuuu vai mikä siinä on että sitä paskista on aivan helvetisti tänä vuonna??? Luomujen salajuoni?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Suunnittelija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Olettekos käyttäneet ammoniumsulfaattia tai X-Changea veden pehmentämiseen ja ionien sitomiseen?

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Glyforuiskutukset 2013
Olettekos käyttäneet ammoniumsulfaattia tai X-Changea veden pehmentämiseen ja ionien sitomiseen?

Kyllä olen!  8) 
Ja aion jatkossakin käyttää!  ;)

Tuosta kiinnikkeestä: Rangerin käyttöohjeessakin on ensisijaisesti 4l/ha ja toissijaisesti 3l+kiinnike. Kertoisiko se jotakin?