Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin  (Luettu 10724 kertaa)

TumppiW

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin
Eikös tuossa siis käytännössä saataisi kaikki kuivurin hukkalämpö uudelleen käyttöön ja kuivurin hyöty-suhdetta parannettua...kuinkahan kuivaamon ilman kosteusprosentti vaan...?

Ei sitä kuivaamon poistoilmaa mihinkään ohjata, kun se on kuivauskykynsä jo menettänyt (lähes 100 % kosteus, jos säädöt kohdallaan). Katon välistä vedetään ihan uutta ilmaa, mutta annetaan Aurinkoisen esilämmittää se.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin
Varasto tai kylmä-ilma kuivuri oli kova sana -80 luvulla. Kotopaikassa sellainen oli pienen lämminilmakuivurin jatkeena . Auringonlämpöä voi tehostaa monin eri tavoin . Kattokaapa jenkkien tähtiensota vehjettä . n.1000 kertaa pienempi versio vois olla kova sana . Jos vakavasti puhutaan niin muut energiat viljan kuivatuksessa vois olla käyttökelpoinen juttu . Olin eilen vuokratyötä tekemässä puimurinpukilla .Kaffe tauolla muisteltiin et huonoja syksyjä on enemmän mitä hyviä .

maurij

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
Vs: Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin
Joo-o. Ihan sama minkälaisen aurinkopyyvyksen kötöstelee, kun ei kerran paista. Huomena laitan vanhan saunankiukaan asialle, tuuppaan sillä lämpöä tuhti -peräkärrykuivuriin, on sopiva peltiröörikin valmiina, savupiippu vielä katselussa. Kyseessä ei ole sähkökiuas  :D. Pökköä täytyynee lisätä jonkun kerran, viis hehtaaria ois vielä kuivattavia, ja entisetki kuivaamatta.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin
Olen joskus kuullut et riihikuivauksessa jos puunsauhu menee viljan läpi olis laatua parantavaa vaikutusta .  ???

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Lisälämpöä kylmäilmakuivuriin
Joo eikä tartte peitata siementä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.