Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakaura  (Luettu 36302 kertaa)

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Hukkakaura
Tunnistus apuja:
http://www.evira.fi/portal/fi/kasvit/viljely+ja+tuotanto/hukkakaura/tuntomerkit/

No voi *****, ei ollut tuostakaan mitään hyötyä.

Pitääkö tommoset kerätä pois,  ja itääkö ne siämenet vuosikausia.

Mulla nyt ei ole kauraa kierrossa, mutta jos jollakin muilla on, niin ei levittelisi noita flavonoideja mun puolelle, KIITOS  :-\

Jos semmoisen hukkakauran löytää, niin kyllä sen löytäessään tunnistaa, vaikkei haluaisikaan. Vatsassa kiertää ja polvia heikottaa. Veri pakenee nenänpäästä ja ottalle tulee kylmä hiki.

-SS-

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Tunnistus apuja:
http://www.evira.fi/portal/fi/kasvit/viljely+ja+tuotanto/hukkakaura/tuntomerkit/

No voi *****, ei ollut tuostakaan mitään hyötyä.

Pitääkö tommoset kerätä pois,  ja itääkö ne siämenet vuosikausia.

Mulla nyt ei ole kauraa kierrossa, mutta jos jollakin muilla on, niin ei levittelisi noita flavonoideja mun puolelle, KIITOS  :-\

Sanovat että 7-vuotta itämiskelposia maanpovessa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ensimmäinen kierros tehty. Saalis 3kpl ja nekin sellaisia ohran tähkän tasossa lepäileviä :( Onko mulla joku hukkiksen lyhytkorsi versio vaivana :( Pianhan niitä pyörtänöltä kiikarois, jos ne olis sellaisia "oppikirja" yksilöjä. Nyt niihin pitää kävellä päin ja pengastaa kuin mansikka puskaa :o

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Sekator ja muutamat muut hukkista hiukan vioittavat aineet on yksi syy
Jatkuva pitkien yksilöiden poispoimintavalinta on toinen syy

Evoluutio jatkuu hukkiksellakin.

-SS-

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
BTW....

Kävin tuolla suomen tyhmimmässä kaupungissa eli Turussa, ja kattelin siinä matkalla niitä laihoja... onko teilälpäin ollu vedestä puutetta? On paikotellen harvoja kun huolimattoman hampaat... ???

Olihan tuosta sun Turunreissusta lehdessäkin, en vain heti osannut yhdistää uutista  ;D

http://www.hs.fi/kotimaa/a1372814304157

Juu toi oli ennen Mehiläisessä käyntiä. Multa otettiin syylä kyrvänvarresta pois.  ;D

Kumpiko antoi tekohengitystä, tuo neitonen vai rannalla odotellut Api?  :P

Miksi se syylä poistettiin, olisit käskenyt istuttaa lisää, kun Api kummiskin tykkää nystyröistä?  :-\

voihan siihen yrpään istuttaa kätevästi tarpeenmukaisesti vaikka punkkeja ::)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Punkit
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sekator ja muutamat muut hukkista hiukan vioittavat aineet on yksi syy
Jatkuva pitkien yksilöiden poispoimintavalinta on toinen syy

Evoluutio jatkuu hukkiksellakin.

-SS-

Kukahan noita mun hukkiksia oikein on jalostanut, sillä itte törmäsin kasviin viime vuonna. Ja itte en tähän vuoteen asti oo ruiskutellu oikeastaan kun MCPA, expres ja Roundup valmisteita. Nykki teki mieli sanoa että kylvörivis kasvoi (serti), mutta aarin alalla, joten olipa siinä tainnut olla joku jo ennemminkin :(

Varjo79

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Paska kasvi mutta nurmella olevilta lohkoilta poistuu kuin itsestään. ::) kunhan niitto tapahtuu ajoissa ettei se paskakasvi lisäänny. >:( Vaatii pari moittia kesässä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Viljelykierto ja suorakylvö. Nuo jelppaa aika paljon.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Paska kasvi mutta nurmella olevilta lohkoilta poistuu kuin itsestään. ::) kunhan niitto tapahtuu ajoissa ettei se paskakasvi lisäänny. >:( Vaatii pari moittia kesässä.

Viimme vuonna "saastuneeksi" havaitut lohkot olen kaikki laittanut muuhun käyttöön kuin viljalle. Nurmi jo juuressa, viherlannoitusnurmi- keväällä kylvetty nyt kerran niitetty sekä sänkikesanto - ruiskutus - kyntö - äjestys ja myöhemmin vielä kylvö heinälle. tämän vuoden löytökin nurmen suojaviljassa :(

Temge

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei paljon Puma auttanu tai sit olin liian ajoissa rusikuttamas. Yhdellä ongelma lohkolla aika paljo hukkista ja ne on semmosii just ohran tähkän korkeudelle tulevia tai matalempia. Hemmetin vaikee löytää, tekis mieli polttaa koko pelto..

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on yks vuokra tilkku, jossa hukkakauraa on paljon. Leviää naapuripellosta, jossa sitä kasvatetaan kai tarkoituksella satokasvina. Pari vuotta pidin viherlannoitusnurmena, niittäen pari kertaa kesässä. Sitten syysruis suorakylvönä. Tänä vuonna keväällä ohraa. Muutamia hukkiksia löyty vanhojen rykelmien kohdilta, mutta tosi vähän muuten.

No, ojan toisella puolelta sitä sitten taas leviää. Helvetti kun kunnan maajussiasiamieskään ei saa sitä naapurin mulkkua aisoihin. Tuntuu vähän turhauttavalta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ei paljon Puma auttanu tai sit olin liian ajoissa rusikuttamas. Yhdellä ongelma lohkolla aika paljo hukkista ja ne on semmosii just ohran tähkän korkeudelle tulevia tai matalempia. Hemmetin vaikee löytää, tekis mieli polttaa koko pelto..

Miksi leikkiä puman kans kun axial on keksitty? Et oo ensimmäinen etkä varmasti viimeinen joka epäonnistuu sen kans. Tosi tarkka ruiskutusajankohdasta. Axialin voi ajaa ohralle tautiaineen ja korrensääteen kera vaikka lippulehdelle. Ja toimii...

Temge

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Miksi leikkiä puman kans kun axial on keksitty? Et oo ensimmäinen etkä varmasti viimeinen joka epäonnistuu sen kans. Tosi tarkka ruiskutusajankohdasta. Axialin voi ajaa ohralle tautiaineen ja korrensääteen kera vaikka lippulehdelle. Ja toimii...

Joo, kyllä aine vaihtuu ensi vuodeks! Onkos Axial kuinka kallista? Käykö vehnälle?

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Joo, kyllä aine vaihtuu ensi vuodeks! Onkos Axial kuinka kallista? Käykö vehnälle?

Käy vehnälle eikä muistaakseni oo juuri sen kalliimpaa kun muutkaan. Noin 25€/ha alv0%

Köntys

• Vieras
Mulla on yks vuokra tilkku, jossa hukkakauraa on paljon. Leviää naapuripellosta, jossa sitä kasvatetaan kai tarkoituksella satokasvina. Pari vuotta pidin viherlannoitusnurmena, niittäen pari kertaa kesässä. Sitten syysruis suorakylvönä. Tänä vuonna keväällä ohraa. Muutamia hukkiksia löyty vanhojen rykelmien kohdilta, mutta tosi vähän muuten.

No, ojan toisella puolelta sitä sitten taas leviää. Helvetti kun kunnan maajussiasiamieskään ei saa sitä naapurin mulkkua aisoihin. Tuntuu vähän turhauttavalta.

Soitto ET-keskukseen saa vipinää naapuriin niittokoneineen ;D