Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivuriehto  (Luettu 16626 kertaa)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Kuivuriehto
>kuivuriehto on siirtynyt historiaan ainakin Teboilin osalta.

Ilmeisesti ei sitten ole tarkoituskaan myydä polttoöljyä.Meinaan jää aika monelta tilaamatta.

>sitä tulonmuodostusta/kulutusta

VMP

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuivuriehto
Kannattaisko se ehkä käydä ennemmin sitä tulonmuodostusta/kulutusta ennen läpi ku harmitella tollasta asiaa?
Hah, maksuaika on minulle tuote siinä missä itse polttoöljykin ja tarvittaessa olen valmis maksamaan siitä tuotteesta, eikä se hetkauta mun vuoden tulostani mihinkään suuntaan ostanko löpöt kuivuriehdolla vai käteisellä. Se että mulla ei olisi löpöä, olisikin jo hitusen kinkkisempi juttu...

Nothing is Something Worth Doing

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kuivuriehto
Aivan oikein, täysin turha ehto. Maksaa pöön kun lasku tulee ja sillä siisti. Talous pysyy hallinnassa kun ei siirtele laskuja hamaan tulevaisuuteen.

isotkin firmat pyörittää talouttaan maksuajalla. Ostetaan pitkällä maksuajalla tavaraa sisään ja varmistetaan ettei maksuajan korko ole kova ja myydään tavara voitolla lyhyellä maksuajalla eteen päin ja varmistetaan että maksuajan korko on kova.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Kuivuriehto
Kannattaisko se ehkä käydä ennemmin sitä tulonmuodostusta/kulutusta ennen läpi ku harmitella tollasta asiaa?
Hah, maksuaika on minulle tuote siinä missä itse polttoöljykin ja tarvittaessa olen valmis maksamaan siitä tuotteesta, eikä se hetkauta mun vuoden tulostani mihinkään suuntaan ostanko löpöt kuivuriehdolla vai käteisellä. Se että mulla ei olisi löpöä, olisikin jo hitusen kinkkisempi juttu...

Vuodessa prosessin läpi kulkee pahimmoillaan yli 20.000 litraa löpöä, nykyhinnoilla sama euroina. Valtaosa kuluu toukokuun alun ja lokakuun lopun välissä. Rahaa tilille alkaa kasvitiloilla tunnetuista syistä valua reilummasti vasta tuolla käyttökauden viime metreillä.

Jos esim. viime viikolla hankkimassani 5000 litran erässä hinta oli kuivuriehdolla reilun 1 % kovempi kuin käteiskaupassa, maksan erästä 4 % vuotuista korkoa kolmen kuukauden ajalta. Kuivuriehdon toinen nimi voisikin olla "halpaa käyttöpääomaa." Pankinjohtajalta ostettuna moinen "lyhyt raha"  hyppäisi todennäköisesti kokonaiskustannuksineen lähes tuplasti kalliimmaksi. Vaihtoehtohan olisi pitää jatkuvasti 10.000 - 20.000 tilillä löpö-käyttöpääomana. Se vasta hintoihinsa tulisi!  :o

Öljy-yhtiöilläkin on kuivuriehdon kanssa oma lehmä ojassa: hiljaisella kesä- ja lomakaudella kysyntä on vähäistä, mutta kulut juoksevat. Viisasta on ojentaa kättä yhdelle käyttäjäsegmentille, jotta kysyntää ja toimituksia saadaan tasattua.








Slippin 'n sliding

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kuivuriehto
Kannattaisko se ehkä käydä ennemmin sitä tulonmuodostusta/kulutusta ennen läpi ku harmitella tollasta asiaa?
Hah, maksuaika on minulle tuote siinä missä itse polttoöljykin ja tarvittaessa olen valmis maksamaan siitä tuotteesta, eikä se hetkauta mun vuoden tulostani mihinkään suuntaan ostanko löpöt kuivuriehdolla vai käteisellä. Se että mulla ei olisi löpöä, olisikin jo hitusen kinkkisempi juttu...

Vuodessa prosessin läpi kulkee pahimmoillaan yli 20.000 litraa löpöä, nykyhinnoilla sama euroina. Valtaosa kuluu toukokuun alun ja lokakuun lopun välissä. Rahaa tilille alkaa kasvitiloilla tunnetuista syistä valua reilummasti vasta tuolla käyttökauden viime metreillä.

Jos esim. viime viikolla hankkimassani 5000 litran erässä hinta oli kuivuriehdolla reilun 1 % kovempi kuin käteiskaupassa, maksan erästä 4 % vuotuista korkoa kolmen kuukauden ajalta. Kuivuriehdon toinen nimi voisikin olla "halpaa käyttöpääomaa." Pankinjohtajalta ostettuna moinen "lyhyt raha"  hyppäisi todennäköisesti kokonaiskustannuksineen lähes tuplasti kalliimmaksi. Vaihtoehtohan olisi pitää jatkuvasti 10.000 - 20.000 tilillä löpö-käyttöpääomana. Se vasta hintoihinsa tulisi!  :o

Öljy-yhtiöilläkin on kuivuriehdon kanssa oma lehmä ojassa: hiljaisella kesä- ja lomakaudella kysyntä on vähäistä, mutta kulut juoksevat. Viisasta on ojentaa kättä yhdelle käyttäjäsegmentille, jotta kysyntää ja toimituksia saadaan tasattua.

Tässä onkin ideana vain ja ainoastaan jakelukapasiteetin paremmasta hyödyntämisestä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuivuriehto
>kuivuriehto on siirtynyt historiaan ainakin Teboilin osalta.

Ilmeisesti ei sitten ole tarkoituskaan myydä polttoöljyä.Meinaan jää aika monelta tilaamatta.

>sitä tulonmuodostusta/kulutusta

VMP

Tänään tilasin kuivuriehdolla Yrmasta. Tavaran toimittaja on nykyään Neste. Tämän päivän hinta oli 1,006. Agrista olisi saanut vähän alle euron mutta niillä ei ole kuivuriehtoa.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
It ain't over till the fat lady sings

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)

Kai niitä muitakin syitä voi olla.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)

Kai niitä muitakin syitä voi olla.

EI voi! Tämä on karu totuus! :-X
It ain't over till the fat lady sings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?
Nothing is Something Worth Doing

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?

Sää olet massimies, sää nostelet luomutukia, eikä sul mene löpöä esim. kuivaukseen!
It ain't over till the fat lady sings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?

Sää olet massimies, sää nostelet luomutukia, eikä sul mene löpöä esim. kuivaukseen!
Taas ihan pöhkö päätelmä...  :o
Nothing is Something Worth Doing

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?

Sää olet massimies, sää nostelet luomutukia, eikä sul mene löpöä esim. kuivaukseen!
Taas ihan pöhkö päätelmä...  :o

Mihin sää hassaat  muka ne luomumiljoonasi? Eiks luomumiehet ryve rahassa, kun niillei ole sadonkorjuu, markkinointi, kuivaus, lannoitus, kasvinsuojelu yms. menoja?
It ain't over till the fat lady sings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?

Sää olet massimies, sää nostelet luomutukia, eikä sul mene löpöä esim. kuivaukseen!
Taas ihan pöhkö päätelmä...  :o

Mihin sää hassaat  muka ne luomumiljoonasi? Eiks luomumiehet ryve rahassa, kun niillei ole sadonkorjuu, markkinointi, kuivaus, lannoitus, kasvinsuojelu yms. menoja?
En mä vain tiedä, mutta toistaiseksi olen kuitenkin joutunut sadon korjaamaan, kuivaamaan, lannoittamaan (VL seos 110 e/säkki, riittoisuus about hehtaari), rikkaäkeellä saa pöhöttää samoin kuin naapurit Hardilla ja kaiken kukkuraksi satoa tulee vähemmän. On tää luomu kurjaa...  ::) Pöhkö!   ;D
Nothing is Something Worth Doing

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivuriehto
Kuivuriehto on kauppiaiden ja öljyfirmojen keino selvittää asiakkaiden maksukyky. Persaukiset tilaa velax, massimiehet silloin kun tavaraa tarvitsevat.  8)
Ihan pöhkö päätelmä, mä tilaan velax silloin kun tavaraa tarvitsen. Villi veikkaus, olenko massimies vai perseaukinen?

Sää olet massimies, sää nostelet luomutukia, eikä sul mene löpöä esim. kuivaukseen!
Taas ihan pöhkö päätelmä...  :o

Mihin sää hassaat  muka ne luomumiljoonasi? Eiks luomumiehet ryve rahassa, kun niillei ole sadonkorjuu, markkinointi, kuivaus, lannoitus, kasvinsuojelu yms. menoja?
En mä vain tiedä, mutta toistaiseksi olen kuitenkin joutunut sadon korjaamaan, kuivaamaan, lannoittamaan (VL seos 110 e/säkki, riittoisuus about hehtaari), rikkaäkeellä saa pöhöttää samoin kuin naapurit Hardilla ja kaiken kukkuraksi satoa tulee vähemmän. On tää luomu kurjaa...  ::) Pöhkö!   ;D

Sää et vaan osaa... sun kannattais antaa peltos jollekkin ammattitaitoiselle, kuten SKN:lle. 8)
It ain't over till the fat lady sings