Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valinta tehty  (Luettu 8926 kertaa)

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
valinta tehty
nyt oli apila jo 1 cm mittaista,kylvetty 2,5 viikkoa sitten.luomu kurssille ilmoittauduttu,kurssi alajärvellä.luomu neuvoja tulee keskiviikona.tuleekohan virtaa kintaisiin vai kapea ilmoitus maastulliin,hakijana pop.???????

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: valinta tehty
Onnea yritykseen. Paljonko on elukoita ja ha?  tuleeko nurmen lisäksi muuta kiertoon?  ja mistä valkuaiset meinaat hommata

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: valinta tehty
lisäys,siis tässä vaiheessa vain pellot lehmiä +35 peltoa 55.lehmät parsinavetassa

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: valinta tehty
nyt oli apila jo 1 cm mittaista,kylvetty 2,5 viikkoa sitten.luomu kurssille ilmoittauduttu,kurssi alajärvellä.luomu neuvoja tulee keskiviikona.tuleekohan virtaa kintaisiin vai kapea ilmoitus maastulliin,hakijana pop.???????

Pakkoluamua on ens suvena íhan riittämiin ympäri Suamen!
IP vois olla parempi vaihtoehto elukoiren kans, saattas riittää rehut huanompanaki vuanna!
Tosin luamutuki jää pois tulopualelta, vaikka mahretaanko ens suvena enää eres maksaa?
Tuloo valtiolle liian kalliiks sijottaa kaikki (V)JARAs tulot luamun tukemiseen!

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: valinta tehty
Ei luomu kalliiksi tuu kansalle 8) 8)




SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: valinta tehty
Ei luomu kalliiksi tuu kansalle 8) 8)





3
Ei tukka ku tuki poistetaan ens suvee vaste tukihaun jälkeen! Niinko tähänki saakka kaikki merkittävä tiato kulukee kolmekuukautta tukihaun jälkeen!
Mutta jatkosa luamu on halpaa ku just kellään ei ooo varantoja jokavuotiseen  Mäkikallin Ylläpitooon naraniassa!

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Vs: valinta tehty
Mun mielestäni luomuun siirtyminen on nykytilanteessa ihan järkevää. Ja jos maailma näytää viiden vuoden jälkeen toisenlaiselta niin on aika helppo siirtyä takaisin.

Meillä siirrettiin luomuun 1995 kun mentiin mukaan EU:hun, ja se oli silloin tilapäinen ratkaisu. Homma maistui kuitenkin niin hyvin että luomutuotanto jatkaa edelleen... :)

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: valinta tehty
millaisia peltoaloja luomulaisilla suhteessa eläinmäärään? Itseäkin luomu kiinnostaisi mutta rehun riittävyys arveluttaa...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: valinta tehty
Mun mielestäni luomuun siirtyminen on nykytilanteessa ihan järkevää. Ja jos maailma näytää viiden vuoden jälkeen toisenlaiselta niin on aika helppo siirtyä takaisin.

Meillä siirrettiin luomuun 1995 kun mentiin mukaan EU:hun, ja se oli silloin tilapäinen ratkaisu. Homma maistui kuitenkin niin hyvin että luomutuotanto jatkaa edelleen... :)

Sul on hyvät sivutulot kun pärjäät luomulla?
Kui mää ain olen paras?

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: valinta tehty
niin tai sitten osaa viljellä

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: valinta tehty
Mun mielestäni luomuun siirtyminen on nykytilanteessa ihan järkevää. Ja jos maailma näytää viiden vuoden jälkeen toisenlaiselta niin on aika helppo siirtyä takaisin.

Meillä siirrettiin luomuun 1995 kun mentiin mukaan EU:hun, ja se oli silloin tilapäinen ratkaisu. Homma maistui kuitenkin niin hyvin että luomutuotanto jatkaa edelleen... :)

Sul on hyvät sivutulot kun pärjäät luomulla?
Yhteistyökumppani joka luomuviljeliä osa todellakin viljellä koska  hänellä kylän isoin ja uusin massikka . Eihän muutoin vois olla varaa moiseen kustannuspesäkkeeseen. Aputraktorina 4  vanhempaa masikkaa ja puimurikin Sampotin.

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Vs: valinta tehty
Mun mielestäni luomuun siirtyminen on nykytilanteessa ihan järkevää. Ja jos maailma näytää viiden vuoden jälkeen toisenlaiselta niin on aika helppo siirtyä takaisin.

Meillä siirrettiin luomuun 1995 kun mentiin mukaan EU:hun, ja se oli silloin tilapäinen ratkaisu. Homma maistui kuitenkin niin hyvin että luomutuotanto jatkaa edelleen... :)

Sul on hyvät sivutulot kun pärjäät luomulla?

Ei sivutuloja ollenkaan, paitsi muutama sataa paalausurakoinnnista. Voisin sanoa päinvastoinkin;  sulla täytyy Timppa olla hyvät sivutulot jos pärjät näillä lannointehinnoilla. ;)

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Vs: valinta tehty
millaisia peltoaloja luomulaisilla suhteessa eläinmäärään? Itseäkin luomu kiinnostaisi mutta rehun riittävyys arveluttaa...

Mulla on noin 25 lehmää ja 50 ha peltoa. Rehun riittävyyden kannalta se on kyllä turhan pajon peltoa, riittäisi vähemmälläkin. Yksi asia joka on hyvä ottaa huomioon on että säiliörehusadon määrä vaihtelee (minun mielestäni) enemmän kuin tavanomaisessa viljelyssä. Minulla on keskimäärin 35 ha nurmea, mikä on keskimäärin vähän enemmän kun tarvitsen. Huonona vuosina korjaan kaikki mitä tulee tosta pinta-alasta, hyvinä vuosina jätän jälkikasvu korjaamatta niillä pelloilla jotka aion kyntää.

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: valinta tehty
Joo ei siinä luomussa ruoka lopu. Rehun laatu ei ole yhtä lypsättävää yleensä. Mutta poikkeuksia löytyy tietty että ei tartte heti itkeä.

Kertokaas härkäpäpukokemuksia tältä kesältä? 
Akana

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: valinta tehty
Luomussa pellot pysyy kunnossa . Jos äkeitä katselee niin näkee mitä tehossa maalle tapahtuu .  8)