Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Atria aikoo laske hinnat siantuottajille maanantaina  (Luettu 30997 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Lampaanlihan hintaa nostettiin.. jaa en taida sanoakkaan minkä verran.   8)
En tiedä mikä on lampaan kilohinta, mutta jos laadun mukaan maksettaisiin niin sen pitäisi olla ainakin puolet halvempaa kuin sianliha.

Pitää myöntää että olen vilpittömästi samaa mieltä kanssasi
Antikulinaariset elintarvikkeen syöjät vastailevat. Ruokaa se pitää olla mitä syödään.   :D

Mä just olin mukana "kuristamassa ja halaamassa" lähes sataa uuhta  8)
Taidat olla muslimi. Armomurhasitko pojan syntymäjuhlan kunniaksi?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Lampaanlihan hintaa nostettiin.. jaa en taida sanoakkaan minkä verran.   8)
En tiedä mikä on lampaan kilohinta, mutta jos laadun mukaan maksettaisiin niin sen pitäisi olla ainakin puolet halvempaa kuin sianliha.

Pitää myöntää että olen vilpittömästi samaa mieltä kanssasi
Antikulinaariset elintarvikkeen syöjät vastailevat. Ruokaa se pitää olla mitä syödään.   :D

Mä just olin mukana "kuristamassa ja halaamassa" lähes sataa uuhta  8)
Taidat olla muslimi. Armomurhasitko pojan syntymäjuhlan kunniaksi?

Jotain tauteja kartoitettiin EU:n määräyksestä.. Verikokeita siis... Lammasta pitää kuristaa että saa näytteen, kuten tietysti nappihousumiehenä tiedätkin  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Lampaanlihan hintaa nostettiin.. jaa en taida sanoakkaan minkä verran.   8)
En tiedä mikä on lampaan kilohinta, mutta jos laadun mukaan maksettaisiin niin sen pitäisi olla ainakin puolet halvempaa kuin sianliha.

Pitää myöntää että olen vilpittömästi samaa mieltä kanssasi
Antikulinaariset elintarvikkeen syöjät vastailevat. Ruokaa se pitää olla mitä syödään.   :D

Mä just olin mukana "kuristamassa ja halaamassa" lähes sataa uuhta  8)
Taidat olla muslimi. Armomurhasitko pojan syntymäjuhlan kunniaksi?

Jotain tauteja kartoitettiin EU:n määräyksestä.. Verikokeita siis... Lammasta pitää kuristaa että saa näytteen, kuten tietysti nappihousumiehenä tiedätkin  :o
Ei tarvitse, kunhan tohtori osaa hommansa.

Apilas Jr.

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2282
Lampaanlihan hintaa nostettiin.. jaa en taida sanoakkaan minkä verran.   8)
En tiedä mikä on lampaan kilohinta, mutta jos laadun mukaan maksettaisiin niin sen pitäisi olla ainakin puolet halvempaa kuin sianliha.

Pitää myöntää että olen vilpittömästi samaa mieltä kanssasi
Antikulinaariset elintarvikkeen syöjät vastailevat. Ruokaa se pitää olla mitä syödään.   :D

Mä just olin mukana "kuristamassa ja halaamassa" lähes sataa uuhta  8)
Taidat olla muslimi. Armomurhasitko pojan syntymäjuhlan kunniaksi?

Jotain tauteja kartoitettiin EU:n määräyksestä.. Verikokeita siis... Lammasta pitää kuristaa että saa näytteen, kuten tietysti nappihousumiehenä tiedätkin  :o
Ei tarvitse, kunhan tohtori osaa hommansa.

Lande saa lampaalta ilman väkivaltaakin.
"How dare you godless bastards step on my land?
How dare you touch my daughters and sons?
This will be your last steps, unless you turn
Put your two-headed eagle in your arse and run!"

                                          -Ignea-

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Lampaanlihan hintaa nostettiin.. jaa en taida sanoakkaan minkä verran.   8)
En tiedä mikä on lampaan kilohinta, mutta jos laadun mukaan maksettaisiin niin sen pitäisi olla ainakin puolet halvempaa kuin sianliha.

Pitää myöntää että olen vilpittömästi samaa mieltä kanssasi
Antikulinaariset elintarvikkeen syöjät vastailevat. Ruokaa se pitää olla mitä syödään.   :D
No sitähän me just tarkotettiin ja Suomen kansahan on samaa mieltä sianlihaa syödään n.200milj.kg ja lammasta jotaan 2milj.kg.

koho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 97

Jos näin tulee käymään niin taitaa täs talos loppua porsastuotanto.. tai ainakin täytyy kysyä jos Snelmannilla olisi tilaa... Ei oikeen tunnu olevan näillä "tuottajien" yhtiöillä tilanne hallussa, Snelmanni tuntuu porskuttavan hyvin.




Täällä päin loput sikalat olivat jo Snellulla ja silti lopettivat kokonaan sikatalouden tukihaun jälkeen, että pysyivät kotieläintilana. Sikalat ovat hyvässä tai tyydyttävässä kunnossa, jotta ovat sanoneet ottavansa sikoja jos lihan hinta nousee reilusti. Kukaan ei kylläkään usko reiluun lihan hinnan nousuun, joten sikalat todennäköisesti jäävär rapistumaan ja ilman sikoja lopullisesti. Muuta käyttöä sikalalleen moni on jo kaavaillut. Emakkosikalaan ja yhdistelmään on vaikea ottaa lihasikoja kasvamaan ilman kunnon remppaa, joka myös maksaa.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Katos ny vähä sitä pohojanmaa tuotantosuunta jakaumaa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Matson^

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Eiks HK tipauttanu sian hintaa 6 senttii/kg pari viikkoo sitten heti Atrian jälkeen. Maksoi jo sitä ennen vähemmän, et hintaero ei tällähetkällä voi olla suuri. Täällä mesotaan kuiteskin enimmäkseen Atrian jutuist. 

Snellman on sit eri sarjaa. Reilu maksaja.
Jaa no voi ollakkin. Ittellä tarjoukset just päinvastoon.

Snellmannista samaa mieltä.

horsetail

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Atrian hinnanlasku ei ole enää aikomus, se on toteutunut. Mitähän se Atria seuraavaksi aikoo ? Laskea vielä hintaa ? Harventaa eläinten noutovälejä ? Lopuksi, milloin se lihantuonti sieltä ihannemaa Tanskasta alkaa ? Veikkaan että sekin tapahtuu, ennen kuin lahtivaja suljetaan.

duzzit

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Nyt sitten meni HK laskemaan hintaa 5centtiä. Alkaa tämä siankasvatus nostattaamaan pikkuhiljaa v-käyrää taas pahan kerran ylöspäin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Nyt sitten meni HK laskemaan hintaa 5centtiä. Alkaa tämä siankasvatus nostattaamaan pikkuhiljaa v-käyrää taas pahan kerran ylöspäin.

Sika on oikeasti oivaa evästä. Esim. mun grillillä vakiovieraana. Maksaisin mieluusti vaikka 50-100 senttiä enemmän/kilo jos tietäisin että siitä rahasta edes puolet päätyisivät sikaukkojen tilitykseen..

Täällä lähiseudulla ei ole sikaloita joten hommaa ei voi oikein tukea edes ns. harmaan talouden muodossa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

horsetail

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
http://www.hs.fi/talous/Ruokayhti%25C3%25B6t+salaavat+ulkomaisen+lihan+reitin+Suomeen/a1371620702725

Siinä teille rehellisiä suomalaisen lihantuottajan kumppaneita.  >:(

SNELLMAN kusettaja Pietarsaaresta ja tuontilaivat kulkee.
HK ja pidot paranee.... savolaisen lähiruokaa miljoonan tiehaaran takaa.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ans kattoon mitä se Hesari huomenna kirjoittaa, oottelen mielenkiinnolla - lupasivat juttua Brasilian lihantuotannosta.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
http://www.hs.fi/talous/Ruokayhti%25C3%25B6t+salaavat+ulkomaisen+lihan+reitin+Suomeen/a1371620702725

Siinä teille rehellisiä suomalaisen lihantuottajan kumppaneita.  >:(

SNELLMAN kusettaja Pietarsaaresta ja tuontilaivat kulkee.
HK ja pidot paranee.... savolaisen lähiruokaa miljoonan tiehaaran takaa.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ans kattoon mitä se Hesari huomenna kirjoittaa, oottelen mielenkiinnolla - lupasivat juttua Brasilian lihantuotannosta.

Toivottavasti paljastavat että Brasiliassa halvin valkuaislähde on kuivattu kananpaska  :-*
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Einari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Eipä tartte käyttää GMO soijaa. Sopi hyvin ainakin Snellmannille.