Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruokaosuuskunta  (Luettu 2593 kertaa)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Ruokaosuuskunta
Tämäkö uutinen piti linkittää klo 2,32 :o :o :o

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ruokaosuuskunta
Tämäkö uutinen piti linkittää klo 2,32 :o :o :o

-Omat oraat niin syötävän hyvän näköisiä aamuauringossa ;)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
Vs: Ruokaosuuskunta
Hauskoja sanoja sujutettu jutun sekaan: TEHOTUOTETTU,  KUN RUOKA ON LIIAN HALPAA. No, Sanoma-yhtymän sidokset näkyy kauas.

Miksi kaupunkilaiset eivät itse pyri tuottamaan halpaa ruokaa ilman välikäsiä ? Jos pelkkä osuuskunnan liittymismaksu on 300 € ja päälle tulee muille maksettavia palkkoja, mukana on jo ylimääräisiä kuluja. Sen hehtaarin läntin voi vaikka ostaa itselle noilla rahoilla. Maan muokkaus pari x vuodessa ei kauheita kustanna. Kylvöt tehdään itse. Mutta tällainen kuvio ei olekaan yhtä fantastinen.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8496
Vs: Ruokaosuuskunta
Onhan tuo kiva harrastus. Jos tulee huono vuosi ja satoa ei tulekaan tarpeeksi, niin onneksi se lähikoosmarketti on kulman takana jossa sitä ruokaa on.

Maajusseilumittakaavoissa jos tulee huono vuosi ja satoa ei tulekaan tarpeeksi, niin ihmisiä kuolee nälkään yhä enemmän.

Luomuun siirryttäessä saadaan samalla tuo maailman väkilukukin putoamaan rajusti. Linkolan Pena kiittää.

Mutta talviaikainen kasvipeitteisyysvaatimus. Siitä ei neuvotella. Pääasia, että Itämeri pelastuu.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Ruokaosuuskunta
Miksi kaupunkilaiset eivät itse pyri tuottamaan halpaa ruokaa ilman välikäsiä ? Jos pelkkä osuuskunnan liittymismaksu on 300 € ja päälle tulee muille maksettavia palkkoja, mukana on jo ylimääräisiä kuluja. Sen hehtaarin läntin voi vaikka ostaa itselle noilla rahoilla. Maan muokkaus pari x vuodessa ei kauheita kustanna. Kylvöt tehdään itse. Mutta tällainen kuvio ei olekaan yhtä fantastinen.
Mun mielestä tuollainen malli missä on palkattu ammattilainen sitä viljelyä hoitamassa lienee kuitenkin pidemmän päälle toimivin ratkaisu.
Porukkaviljelmä mitä talkoilla hoidetaan iloisesti lauleskellen kuulostaa aika ihkulta.
Sitten parin ensimmäisen vuoden innostuksen jälkeen alkaa tulla ties mitä serkun koiran hautajaisia just sinä iltana kun pitäisi kylvää porukalla lanttuja, lopulta ne hommat alkaa kasaantumaan muutaman innokkaimman harteille..

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
Vs: Ruokaosuuskunta
Miksi kaupunkilaiset eivät itse pyri tuottamaan halpaa ruokaa ilman välikäsiä ? Jos pelkkä osuuskunnan liittymismaksu on 300 € ja päälle tulee muille maksettavia palkkoja, mukana on jo ylimääräisiä kuluja. Sen hehtaarin läntin voi vaikka ostaa itselle noilla rahoilla. Maan muokkaus pari x vuodessa ei kauheita kustanna. Kylvöt tehdään itse. Mutta tällainen kuvio ei olekaan yhtä fantastinen.
Mun mielestä tuollainen malli missä on palkattu ammattilainen sitä viljelyä hoitamassa lienee kuitenkin pidemmän päälle toimivin ratkaisu.
Porukkaviljelmä mitä talkoilla hoidetaan iloisesti lauleskellen kuulostaa aika ihkulta.
Sitten parin ensimmäisen vuoden innostuksen jälkeen alkaa tulla ties mitä serkun koiran hautajaisia just sinä iltana kun pitäisi kylvää porukalla lanttuja, lopulta ne hommat alkaa kasaantumaan muutaman innokkaimman harteille..

Varmasti näin. Se, joka osaa, ei ihan helposti lähde sekaantumaan kimppakivaan. Onhan tässä oma liiketoimintamallinsa. Sitä en ihan ymmärrä, että sen ammattiviljelijän kaupalle toimittamat olisivat huonompia kuin ammattiviljelijän, puutarhurin ym. avustuksella "itse kasvatetut", jotka taatusti maksavat maltaita loppupelissä. ;D

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ruokaosuuskunta
Tämäkö uutinen piti linkittää klo 2,32 :o :o :o

-Omat oraat niin syötävän hyvän näköisiä aamuauringossa ;)

  Voikukka on keväällä hyvä salaatin raaka-aine. Siellä teilläpäin niitä voikukkapeltoja riittää. Onhan se kulttuuriympäristön kasvi.  ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ruokaosuuskunta
Tämäkö uutinen piti linkittää klo 2,32 :o :o :o

-Omat oraat niin syötävän hyvän näköisiä aamuauringossa ;)

  Voikukka on keväällä hyvä salaatin raaka-aine. Siellä teilläpäin niitä voikukkapeltoja riittää. Onhan se kulttuuriympäristön kasvi.  ;D

--Niinpä.Tosin voikukat on pääasiassa muiden kuin tunnettujen agrolaisten pelloilla.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Ruokaosuuskunta
Miksi kaupunkilaiset eivät itse pyri tuottamaan halpaa ruokaa ilman välikäsiä ? Jos pelkkä osuuskunnan liittymismaksu on 300 € ja päälle tulee muille maksettavia palkkoja, mukana on jo ylimääräisiä kuluja. Sen hehtaarin läntin voi vaikka ostaa itselle noilla rahoilla. Maan muokkaus pari x vuodessa ei kauheita kustanna. Kylvöt tehdään itse. Mutta tällainen kuvio ei olekaan yhtä fantastinen.
Mun mielestä tuollainen malli missä on palkattu ammattilainen sitä viljelyä hoitamassa lienee kuitenkin pidemmän päälle toimivin ratkaisu.
Porukkaviljelmä mitä talkoilla hoidetaan iloisesti lauleskellen kuulostaa aika ihkulta.
Sitten parin ensimmäisen vuoden innostuksen jälkeen alkaa tulla ties mitä serkun koiran hautajaisia just sinä iltana kun pitäisi kylvää porukalla lanttuja, lopulta ne hommat alkaa kasaantumaan muutaman innokkaimman harteille..

Varmasti näin. Se, joka osaa, ei ihan helposti lähde sekaantumaan kimppakivaan. Onhan tässä oma liiketoimintamallinsa. Sitä en ihan ymmärrä, että sen ammattiviljelijän kaupalle toimittamat olisivat huonompia kuin ammattiviljelijän, puutarhurin ym. avustuksella "itse kasvatetut", jotka taatusti maksavat maltaita loppupelissä. ;D
Mä jäin miettimään että onko näistä "oman maan" herkuista tarkoitus nauttia vain satokausi vai onko noilla jossain vuokrattuna tilat talvivarastointiin?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Ruokaosuuskunta
Tämäkö uutinen piti linkittää klo 2,32 :o :o :o

-Omat oraat niin syötävän hyvän näköisiä aamuauringossa ;)

  Voikukka on keväällä hyvä salaatin raaka-aine. Siellä teilläpäin niitä voikukkapeltoja riittää. Onhan se kulttuuriympäristön kasvi.  ;D

--Niinpä.Tosin voikukat on pääasiassa muiden kuin tunnettujen agrolaisten pelloilla.

 Paljon ei tunnettuja agrolaisia.  ;D

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Ruokaosuuskunta
En usko, että toi porukka hakee nimenomaan halpaa ruokaa, kyse on enempi ideologiasta ja silloin ruoka saa maksaa paljon enempi, kuin marketissa  :o

Itseasiassa hinta voi olla niille laadun tae  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8496
Vs: Ruokaosuuskunta
En usko, että toi porukka hakee nimenomaan halpaa ruokaa, kyse on enempi ideologiasta ja silloin ruoka saa maksaa paljon enempi, kuin marketissa  :o

Itseasiassa hinta voi olla niille laadun tae  8)

Joo, mukavaa hommaahan se varmasti on. Toivottavasti eivät kuitenkaan lobbaa tuota ideologiaa joihinkin tukiehtoihin tulevaisuudessa. Ollaan niin hitsin pimpulat luomuyrtti ihku daa. :D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.