Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viinan juonti  (Luettu 3639 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Kevättuuli

  • Vieras
Vs: Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml

Joku ehkä saattaa arvata, mitä minä tuohon vastaisin, jos vastaisin... olen sen takia ehkä hieman inhokki tällä saitilla...     ;D

 ;)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml

Joku ehkä saattaa arvata, mitä minä tuohon vastaisin, jos vastaisin... olen sen takia ehkä hieman inhokki tällä saitilla...     ;D

 ;)
Kommentoidaan nyt sen verran että en oikein usko tuollaisen maistattelemisenkaan estävän niitä toilailuja. Jotain muita kasvatuksellisia keinoja siihen tarvitaan. Kyllä minun nuruuden tuttavapiirissä oli näitä liberaalisti alkoholiin suhtauvia vanhempia ja samalla lailla niiden jälkikasvi ne perskännit veti.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Viinan juonti

 Kasvatuksellisia operaatioita tiedossa, tai jos tarkkoja ollaan nehän ovat kokoajan menossa, kuus vee pikkumies kyseli: "Miksi, isi, oot ostanu semmosta kaljaa, josta tulee humalaan ja sitten seuraava päivä menee krapulassa maatessa, kotikalja on paljon parempaa?! Tuskin eskarin opetussuunnitelmaan moinen kuuluu...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Viinan juonti
Minä en ole kasvanut raittiissa ympäristössä, pikemminkin päinvastoin, meillä kyllä ryypättin kunnolla ja joka viikko  8)

Mutta ei siitä mulle ilmeisesti ole jäänyt mitään komplekseja, otan alkoholia ehkä pari kolme kertaa vuodessa  ::)
En sen tiheämmin, nuorena meni paljon useammin, mutta enää en oikeastaan kaipaa sitä vähääkään, mikä olisi mahdollista  :(

Penskoille en tarjoile, ostakoot omansa ja juokoot jossakin muualla, kotona ei ryypätä  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml

Joku ehkä saattaa arvata, mitä minä tuohon vastaisin, jos vastaisin... olen sen takia ehkä hieman inhokki tällä saitilla...     ;D

 ;)
Kommentoidaan nyt sen verran että en oikein usko tuollaisen maistattelemisenkaan estävän niitä toilailuja. Jotain muita kasvatuksellisia keinoja siihen tarvitaan. Kyllä minun nuruuden tuttavapiirissä oli näitä liberaalisti alkoholiin suhtauvia vanhempia ja samalla lailla niiden jälkikasvi ne perskännit veti.

   Tuulian arvomaailman tietää kaikki. Kieltolaki vaan voimaan. Itse olen sitä mieltä, että mitää halvemmanoloista ja kiehtovaa alkoholi on, sitä vähemmän se nuorisoa kiinnostaa. Itse olen antanut lasten maistaa alkoholia erillaisissa muodoissa. Aina sanoivat, hyi miten pahaa. Olen sanonut, että silloin kun viina maistuu hyvälle, niin on syytä lopettaa sen juominen.  Nyt kun nämä nuoret saisi sitä vapaasti, niin ei näytä oikein maistuvan. Tuo nykyinen vävypoiekakanditaatti on myös aivan absolutisti. Ei ole koskaan maistanut mitään alkoa.  ;D

  Siis viinan veron nostaminen ei vähennä kokonaisjuomista. Se vähentää vaan alkon myyntituloa ja tekee viinasta vaan eksoottisempaa.

Kevättuuli

  • Vieras
Vs: Viinan juonti
Minä en ole kasvanut raittiissa ympäristössä, pikemminkin päinvastoin, meillä kyllä ryypättin kunnolla ja joka viikko  8)

Mutta ei siitä mulle ilmeisesti ole jäänyt mitään komplekseja, otan alkoholia ehkä pari kolme kertaa vuodessa  ::)
En sen tiheämmin, nuorena meni paljon useammin, mutta enää en oikeastaan kaipaa sitä vähääkään, mikä olisi mahdollista  :(

Penskoille en tarjoile, ostakoot omansa ja juokoot jossakin muualla, kotona ei ryypätä  :o

Hiano juttu.  Komppaan.    :D

Kevättuuli

  • Vieras
Vs: Viinan juonti

 Kasvatuksellisia operaatioita tiedossa, tai jos tarkkoja ollaan nehän ovat kokoajan menossa, kuus vee pikkumies kyseli: "Miksi, isi, oot ostanu semmosta kaljaa, josta tulee humalaan ja sitten seuraava päivä menee krapulassa maatessa, kotikalja on paljon parempaa?! Tuskin eskarin opetussuunnitelmaan moinen kuuluu...


Parhaiten lapsikin oppii asioita käytännön kautta, eli ts. kantapään kautta.     :P

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Viinan juonti

 Kasvatuksellisia operaatioita tiedossa, tai jos tarkkoja ollaan nehän ovat kokoajan menossa, kuus vee pikkumies kyseli: "Miksi, isi, oot ostanu semmosta kaljaa, josta tulee humalaan ja sitten seuraava päivä menee krapulassa maatessa, kotikalja on paljon parempaa?! Tuskin eskarin opetussuunnitelmaan moinen kuuluu...


Parhaiten lapsikin oppii asioita käytännön kautta, eli ts. kantapään kautta.     :P

 Sitä kantapäätä voi olla luvassa, minä en kerkii ekana, mahdollisesti, krapulaiselta pikkumieheltä kyselemään, että miltä nyt tuntuu...semmonen käy äiskältään ihan luonnostaan...niitä kaljoja oli noin kaksi tölkkiä...

Kevättuuli

  • Vieras
Vs: Viinan juonti

 Kasvatuksellisia operaatioita tiedossa, tai jos tarkkoja ollaan nehän ovat kokoajan menossa, kuus vee pikkumies kyseli: "Miksi, isi, oot ostanu semmosta kaljaa, josta tulee humalaan ja sitten seuraava päivä menee krapulassa maatessa, kotikalja on paljon parempaa?! Tuskin eskarin opetussuunnitelmaan moinen kuuluu...


Parhaiten lapsikin oppii asioita käytännön kautta, eli ts. kantapään kautta.     :P

 Sitä kantapäätä voi olla luvassa, minä en kerkii ekana, mahdollisesti, krapulaiselta pikkumieheltä kyselemään, että miltä nyt tuntuu...semmonen käy äiskältään ihan luonnostaan...niitä kaljoja oli noin kaksi tölkkiä...

Tarkoitin tietty, että pikkumies osasi yhdistää kaljan ja humalan toisiinsa siksi, kun oli isän, tai jonkun muun kaljanjuontia joutunut seuraamaan... lapset eivät nimittäin pidä siitä, että äiti, isä, tai joku muu läheinen ihminen  on humalassa. ( En sitte väitä, että sinä olisit joku juoppo.)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Viinan juonti

 Kasvatuksellisia operaatioita tiedossa, tai jos tarkkoja ollaan nehän ovat kokoajan menossa, kuus vee pikkumies kyseli: "Miksi, isi, oot ostanu semmosta kaljaa, josta tulee humalaan ja sitten seuraava päivä menee krapulassa maatessa, kotikalja on paljon parempaa?! Tuskin eskarin opetussuunnitelmaan moinen kuuluu...


Parhaiten lapsikin oppii asioita käytännön kautta, eli ts. kantapään kautta.     :P

 Sitä kantapäätä voi olla luvassa, minä en kerkii ekana, mahdollisesti, krapulaiselta pikkumieheltä kyselemään, että miltä nyt tuntuu...semmonen käy äiskältään ihan luonnostaan...niitä kaljoja oli noin kaksi tölkkiä...

Tarkoitin tietty, että pikkumies osasi yhdistää kaljan ja humalan toisiinsa siksi, kun oli isän, tai jonkun muun aiheeseen perehdyttämisestä saanut asiasta kuulla... lapset eivät nimittäin pidä siitä, että äiti, isä, tai joku muu läheinen ihminen  on humalassa. ( En sitte väitä, että sinä olisit joku juoppo.)

 Esikoinen kun alkoi ilmoitella itsestään, niin sovimme silloisessa perhepiirissä, että humalassa örvelletään seuraavan kerran (viimeisten)18v synttäreiden jälkeen, eka kymmenen vuotta mennyt huomattavan kivuttomasti.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Viinan juonti
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288563166126.html

  Kun viinanjuonti vähenee 5% , niin tuonti kasvaa 10% ;D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Viinan juonti
Taidan olla jäävi vastaamaan tähän mitään  :-X
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml

Joku ehkä saattaa arvata, mitä minä tuohon vastaisin, jos vastaisin... olen sen takia ehkä hieman inhokki tällä saitilla...     ;D

 ;)


ethän sinä mikään inhokki oo. pojat perkuleet joskus hiukka läppää heittää, mutta rakkaudestahan se hevonenkin jne.

ja toisaalta, hyvähän se, jotta joku meille mouhoille järkeäkin lukee :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Apilas Jr.

  • Vieras
Vs: Viinan juonti
Mitä mieltä? Itse kasvanut raivoraittiissa ympäristössä eikä se mitenkään estänyt teini-iän alkoholitoilailuja.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616980495_uu.shtml

Joku ehkä saattaa arvata, mitä minä tuohon vastaisin, jos vastaisin... olen sen takia ehkä hieman inhokki tällä saitilla...     ;D

 ;)


ethän sinä mikään inhokki oo. pojat perkuleet joskus hiukka läppää heittää, mutta rakkaudestahan se hevonenkin jne.

ja toisaalta, hyvähän se, jotta joku meille mouhoille järkeäkin lukee :)

Hirveitä juoppojahan me oltaisiin, jos ei Kevättuuli välillä puhaltelisi. Nyt ollaan vaan sellaisia keskivertojuoppoja.