Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uudet ylivoimaset sivut !  (Luettu 9202 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !
Vaikka jotain säästäis, ei ne rahat tilille seisomaan jää. Aina ne jonnekin kummasti katoaa. 
Ojalalla on tiätysti provikkasopimus Ventin kanssa, jos ihmettelette tätä kehumista. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !
uusissa hinta eroa valtraan on noin 30000 eskoa riippuen varusteista. samantehoisissa koneissa joten harkinnassa on. kyllä tuo öljyn hinnan nousu pistää miettimään. vaikka tässä välillä on valtralla tullut ajettua. fendt on mukava ajaa mitä variota olen joskus kokeillut käytetty on varmasti vaihtoehto. sama polttoaineen kulutus halvemmalla hankintahinnalla lisää säästöä  ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Uudet ylivoimaset koneet!
Huh,huh. Uudella valtterilla n.100 tuntia taaksepäin niittoo
oli liikaa, peruutuksen pakka sanoa työsopparin irti ?

Toista se on kun Variolla saa päästää, vuodesta toiseen,
tuhansia tunteja, tuhansia hehtaareja  ;D

Homma pelaa ja koneet kestää kun ne on alunperin suunniteltu
TÖIHIN !

http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8

http://www.youtube.com/watch?v=c3JMkMwAb_w&feature=related

Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo:11:44 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Ylivoimaane perustelu !
Ja säästöjä tulee kamalasti joka ikine tunti, litratolkulla  ;D
Yliopistolla tiedetään että kuljettajan Jaffan kulutuksessa saadaan yli 60%:n säästö, kun lumitöissä välitystä säädellään vario-dildoa nuljuttamalla Valtran karahkoiden hämmentämisen sijasta.

37peuse

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 324
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !
ja ventti maksaa sen 50-100 tonnii enempi ku muut niin siinä sit ne säästöt taas


Niin,niin,nnii... mut saat ajaa huippukoneella kaikki tunnit  ;D 8)
*** ai ne kaikki sata (100 h) ?

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !
Maailman maatiloilla eniten käytetyt yleistraktorit
ovat alle 100 hv kokoluokkaa.
Jokapaikan höyliä, joilla ajetaan joka päivä.
Tietotekniikassa eletään vielä kivikautta.
Zetor Proximan historia alkaa vuodesta 1957.
Zetorin tekniikan historia alkaa 1800 luvulta.
Zetor Proximan käyttö, huolto ja häiriöt eivät tarvitse
puhelinluettelon vahvuisen ohjekirjan selailua.

Istu ja aja on Zetor.

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !
Olempa tästä aivan sammaa mieltä.
Itä koneet ovat vallan loistavia laitteita, joissa on yksinkertaisuudessaan vallan loistavia teknisiä oivalluksia.

Itse tuli mopo-iässä ajettua kesäisin haravointi hommissa tänäpäivänänä itseäkin hirvittäviä tuntimääriä belarkuunialla oliko 526 (ei tommosta oonnkkaan mikä oli pienin nelikko belkku numeroltaan Ei muista) JA kumminkin talvisin sillä samalla laitteella yritettiin käydä muissa hommissa tyttärissä.

LOISTAVA laite--- Oikeen hymyilyttää muistellessa.

Mutta tilannehan nyt vaan oli sama silloin kuin se on nyt, elikkä olin ainoa porukasta joka pärjäsi sen pelkun kanssa. Etenkin vaihteen vaihto tiukassa vedossa oli haastavaa (tai oikeastaan jos vertaa viiksi vilkku fortsoniin niin perun), polvet mustelmilla vieläkin.

On se vaan semmonen homma että jokku osaa ajaa vain portaattomilla ja jokku vain kepillisillä rakkoreilla ja jokku kummillakin tai ei kummillakaan.

Kysehän on vaan siitä että paljonko niillä ajetaan ja saadaanko siihen sivuun muutama tuottavakin tunti kylkijäisinä. Vaikuttaahan siihen tietenkin vaatimustasokin.

Mutta ajakaa millä ajatte, mutta olkaa tyytyväisiä muttette fanaattasia, sillä sehän vääristää

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vaihtaminen vedossa ?
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!

Ja tämäkin tarina on taas TOSI  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Vaihtaminen vedossa ?
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!

Ja tämäkin tarina on taas TOSI  :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vaihtaminen vedossa ?
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!

Ja tämäkin tarina on taas TOSI  :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D

Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones.  Koneella ajettu n.200h
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Vaihtaminen vedossa ?
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!

Ja tämäkin tarina on taas TOSI  :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D

Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones.  Koneella ajettu n.200h

Ja mikä on jälleenmyynnin tai huollon kanta? Vieläkö tuolla surman loukulla ajelee? Olen minäkin kuullut tällaisesta, mutta pidin sitä täysin legendana..  :o Voihan sen koneen sammuttaa ja jos saa vedon vapaalle, lyö heti käyntiin uudestaan. Ei toki onnistu 50 km/h lasissa sorakuorman kanssa..  :-\
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

articla

  • Vieras
Vs: Vaihtaminen vedossa ?
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!

Ja tämäkin tarina on taas TOSI  :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D

Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones.  Koneella ajettu n.200h

Ja mikä on jälleenmyynnin tai huollon kanta? Vieläkö tuolla surman loukulla ajelee? Olen minäkin kuullut tällaisesta, mutta pidin sitä täysin legendana..  :o Voihan sen koneen sammuttaa ja jos saa vedon vapaalle, lyö heti käyntiin uudestaan. Ei toki onnistu 50 km/h lasissa sorakuorman kanssa..  :-\

Jaa, eivät sitten ole hoksanneet laittaa mitään "paniikkinappia" jolla saa voimansiirron vapaalle onkelmatilanteessa? No, ehkä se tulee aikanaan "uudistuksena" käyttöturvallisuuteen, kunhan suunnittelijat kuulee sellaisen olevan jossain muussa merkissä. Eipä viitti ny mainostaa missä merkissä on. ;)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !

Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki?  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

articla

  • Vieras
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !

Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki?  ;D

Napista on suora yhteys JD jälleenmyyjään. Kun painat nappia olet tilannut uuden JD:n. :P Näin pääset eroon kaikista muistakin traktoriin liittyvistä onkelmista.


Kai se tosiasiassa on lähinnä sitä varten jos kuskilla ittellään tulee blackout jossain tilanteessa. Ja näitäpä tuntuu tulevan aina vain useammin mitä enempi ikää karttuu. :'(

Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo:12:36 kirjoittanut articla

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Uudet ylivoimaset sivut !

Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki?  ;D

Napista on suora yhteys JD jälleenmyyjään. Kun painat nappia olet tilannut uuden JD:n. :P Näin pääset eroon kaikista muistakin traktoriin liittyvistä onkelmista.


Kai se tosiasiassa on lähinnä sitä varten jos kuskilla ittellään tulee blackout jossain tilanteessa. Ja näitäpä tuntuu tulevan aina vain useammin mitä enempi ikää karttuu. :'(

Kuule, kyllä niitä tilanteita tulee nuorillakin. Itsekin vasta poikanen, mutta monasti pitemmän rupeaman jälkeen on säikähtänyt huomatessaan että kävi musta hetki. Siinä vaiheessa pitää joka tapauksessa käydä hetki happihyppelyllä. Ja muutenkin noista turvavarusteista, kuormaimessa olisi hyvä sellainen kuolleen miehen vipstaaki, joka estää tahattomat liikkeet. Uusiin niitä taitaakin saada.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä