Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljan hinta/saatavuus  (Luettu 28155 kertaa)

horsetail

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Viljan hinta/saatavuus
Miten yleinen rehuohran hinta on 299 €/ tonni ( sis. alv ja rahti 200 km ), tällaisen hinnan antoi Agrimarket. Iso - A , taas ilmoitti ettei rehuohraa ole saatavana. Miten yleistä lienee viljan niukkuus eri puolilla maata ?
Tuo 299 €/tonni lienee ennätys lajissaan, toivottavasti siitä mahdollisimman paljon €uroja/ jää viljan kasvattajalle.

Pohjammaan poika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Viimeisin kauppa (huhtikuun alussa) 210€/tn alv 0% sis. rahti, toki oli ihan viljelijöiden välistä kauppaa ja matka noin 5 km...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Miten yleinen rehuohran hinta on 299 €/ tonni ( sis. alv ja rahti 200 km ), tällaisen hinnan antoi Agrimarket. Iso - A , taas ilmoitti ettei rehuohraa ole saatavana. Miten yleistä lienee viljan niukkuus eri puolilla maata ?
Tuo 299 €/tonni lienee ennätys lajissaan, toivottavasti siitä mahdollisimman paljon €uroja/ jää viljan kasvattajalle.

Luultavasti siitä on jäänyt 190€ -rahti 20€/tonnni  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Viljakauppa on viljakauppaa eikä hyväntekeväisyyttä.
Niin on, sen takia emme maksa mitään ylihintaa.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Viljakauppa on viljakauppaa eikä hyväntekeväisyyttä.
Niin on, sen takia emme maksa mitään ylihintaa.

Sitten me viljanviljelijät rakennetaan lisää siiloja.    Hullu nyt reilu satkun per hehtaari tappiolla töitä tekee.
 :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Viljakauppa on viljakauppaa eikä hyväntekeväisyyttä.
Niin on, sen takia emme maksa mitään ylihintaa.
Niin on, sen takia minäkin pistän eväsleipien päälle hirven kylmäsavua.
FIXIT

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.

Ei mistään syystä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.
Kertokaas miksi pitäisi ostaa Atrian possua joka maksaa 1,80 tai enemmän, kun ulkolaista saa hintaan 1,30 - 1,40?.

Lakeuren lukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Ensimmäänen syy on, jotta ei alakaasi kasvamahan kikit eli tissit  ja jottei ääni muuttuusi kimiämmäksi.
Toiseksi sanoosin, jotta ei kannattaasi ittiänsä kyllästää lääkeainehilla. Kolomanneksi, selevää on jotteivat parahia eriä tänne rahtaa. Ne syörähän siellä itte.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2007
Vs: Viljan hinta/saatavuus
ei minkään muun vuoksi kuin jos omat on syötetty eikä kukaan myy halvemmalla niin sun possut luolee nälkään. onneksi myyjiä on niin paljon, että joku lankee.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Ei käy sikamiehiäkään kateeksi tässä markkinamyllyssä.

Viljan hinnanmuodostus Suomen "markkinoilla" on kuitenkin sen verran korkeamman kolmikon käsissä, ettei tämän hetkinen hintataso motivoi myymään kuin pakon edessä.   :-[
Slippin 'n sliding

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.
Kertokaas miksi pitäisi ostaa Atrian possua joka maksaa 1,80 tai enemmän, kun ulkolaista saa hintaan 1,30 - 1,40?.
Voitko kertoa mikä kauppa maksaa tällä hetkellä rehuohrasta 180€/tn, ainakin MT:n mukaan hinnat on tossa 130-140 tasossa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.
Kertokaas miksi pitäisi ostaa Atrian possua joka maksaa 1,80 tai enemmän, kun ulkolaista saa hintaan 1,30 - 1,40?.
Voitko kertoa mikä kauppa maksaa tällä hetkellä rehuohrasta 180€/tn, ainakin MT:n mukaan hinnat on tossa 130-140 tasossa.
 
  Katos kun viljalla on vähän eri homma kun possulla, meillä myyjä määrää hinnan ja teillä teurastamo ostajana. En tosiaankaan tiedä miten paljon MT ostaa viljaa  mutta samaa riistolinjaa näkyy noudattavan.  Hyvää pakkaskautta vaan pigille.
FIXIT

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Viljan hinta/saatavuus
Kertokaapas minulle, että jos rehuohran hinta on tällä hetkellä 130-140€/tn niin miksi minun pitäisi siitä maksaa 180 tai enemmän.
Kertokaas miksi pitäisi ostaa Atrian possua joka maksaa 1,80 tai enemmän, kun ulkolaista saa hintaan 1,30 - 1,40?.
Voitko kertoa mikä kauppa maksaa tällä hetkellä rehuohrasta 180€/tn, ainakin MT:n mukaan hinnat on tossa 130-140 tasossa.
 
  Katos kun viljalla on vähän eri homma kun possulla, meillä myyjä määrää hinnan ja teillä teurastamo ostajana. En tosiaankaan tiedä miten paljon MT ostaa viljaa  mutta samaa riistolinjaa näkyy noudattavan.  Hyvää pakkaskautta vaan pigille.
Toi on minulle kyllä uusi asia, että kun myyt viljaa Agrimarketille, Raisiolle, Avenalle ym. myyjä määrää hinnan, vähän epäilen.