Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kevään sää  (Luettu 1710 kertaa)

Vilja-Antti

• Vieras
Kevään sää
Kevätsää näyttää huolestuttavalta kylvömiesten kannalta, maa on vielä märkää, isoja sateita ei ennusteet ole luvanneet, mutta pieniä kuuroja  näyttäisi ripsivän lähes päivittäin ja kun yöt ovat kylmiä, eivät maat pääse kuivumaan.  Ei näytä olevan tietoakaan  normaaleista 2-3 viikon toukopoudista, jotka on aiemmin olleet lähes itsestäänselvyyksiä.
   Ilmasto  muuttuu, itse ainakin uskon siihen, ja se näyttää lisäävän sadantaa.  Onko viljanviljely tuhoon tuomittu viljelymuoto Suomessa lisääntyvän sadannan takia?  Aika näyttää, ehkä tuotantosuunnan muutos olisi nyt järkevää, ei kannattane sitoa valtavia pääomia viljanviljelykalustoon.

Von Göpel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Kevään sää
Sassi ennusti harmaata ja sateista kevättä ,nyt näyttää sateet jatkuvan pitkälle toukokuuta ja maat tosi märkiä. :(

taisker

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
taas tulee huippu sato mun ITSE juuri niin päätin kohta kylvetään eikä inistä

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kevätsää näyttää huolestuttavalta kylvömiesten kannalta, maa on vielä märkää, isoja sateita ei ennusteet ole luvanneet, mutta pieniä kuuroja  näyttäisi ripsivän lähes päivittäin ja kun yöt ovat kylmiä, eivät maat pääse kuivumaan.  Ei näytä olevan tietoakaan  normaaleista 2-3 viikon toukopoudista, jotka on aiemmin olleet lähes itsestäänselvyyksiä.
   Ilmasto  muuttuu, itse ainakin uskon siihen, ja se näyttää lisäävän sadantaa.  Onko viljanviljely tuhoon tuomittu viljelymuoto Suomessa lisääntyvän sadannan takia?  Aika näyttää, ehkä tuotantosuunnan muutos olisi nyt järkevää, ei kannattane sitoa valtavia pääomia viljanviljelykalustoon.
Onko ne olleet pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna?
Vai onko 2000-luvun alun aikana totuttu vain poikkeuksellisen aikaisin ja hyviin keväisiin..

Von Göpel

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Isossa kirjassa sanotaan "seitsemän lihavaa vuotta" sen jälkeen seitsemän laihaa vuotta ".Suomi on maailman pohjoisin maa missä harjoitetaan suuremassa määrässä maanviljelyä,tämä pakkaa monelta unohtumaan nuoremmilta eritoten,missään kirkossa ei ole kuulutettu että aina tulee hyvä sato.

taisker

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
kuulostaa inhanteelta ku sataa keväällä taas tulee kasitonnari

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tässä teille säätiedotus http://youtu.be/nQy9Hk9TvQ8  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes