Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe sairaseläkkeelle?  (Luettu 6535 kertaa)

t.toivo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
sairaseläkkeelle?
Kuin helposti nykyisin pääsee selkävaivoista elakkeelle? Kohta kymmenen vuotta kärsitty. Viime yönä joutu jörnimisenkin jättämään kesken, kun sattu niin h.....sti, eikä emäntä suostunu töihin. Riittäskö emännän sana "ihan kyvytön" eläkepäätökseen?

justus

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
No miten hoidit homman loppuun 8)

t.toivo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: sairaseläkkeelle?
No en sitten mitenkään.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
  Ei selästä pääse eläkkeelle ennenkuin halvaannut. Mulla on tästä 20vuoden kokemus. Vähennä töitä. Pyri kuntoutukseen. Vaadi traktoreihin paineilmaistuimet(jos ei ole) Kela maksaa. Kela maksoi aikoinaan puolet pienkuormaajasta jolla voi hoitaa talikkohommat. Kela maksaa aika paljon työtä helpottavista investoinneista.
  Kun menet kuntoutukseen niin esimmäisessä haastattelussa psykoloogi kysyy: kuinkas parisuhde voi? Naiminen parantaa kaikki selkävaivat.  ;D

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: sairaseläkkeelle?
  Ei selästä pääse eläkkeelle ennenkuin halvaannut. Mulla on tästä 20vuoden kokemus. Vähennä töitä. Pyri kuntoutukseen. Vaadi traktoreihin paineilmaistuimet(jos ei ole) Kela maksaa. Kela maksoi aikoinaan puolet pienkuormaajasta jolla voi hoitaa talikkohommat. Kela maksaa aika paljon työtä helpottavista investoinneista.
  Kun menet kuntoutukseen niin esimmäisessä haastattelussa psykoloogi kysyy: kuinkas parisuhde voi? Naiminen parantaa kaikki selkävaivat.  ;D

 *** Kustantaakos se Kela myös jonkun hampparin kortistosta köyrimään muijaa ?!

Sepedeus

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
  Ei selästä pääse eläkkeelle ennenkuin halvaannut. Mulla on tästä 20vuoden kokemus. Vähennä töitä. Pyri kuntoutukseen. Vaadi traktoreihin paineilmaistuimet(jos ei ole) Kela maksaa. Kela maksoi aikoinaan puolet pienkuormaajasta jolla voi hoitaa talikkohommat. Kela maksaa aika paljon työtä helpottavista investoinneista.
  Kun menet kuntoutukseen niin esimmäisessä haastattelussa psykoloogi kysyy: kuinkas parisuhde voi? Naiminen parantaa kaikki selkävaivat.  ;D

 *** Kustantaakos se Kela myös jonkun hampparin kortistosta köyrimään muijaa ?!

   Tuota ei oo tullu kokeiltua, kun noita pohojalaasia vapaaehtosia oli tarpeeksi.  ;D

+250

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
  Ei selästä pääse eläkkeelle ennenkuin halvaannut. Mulla on tästä 20vuoden kokemus. Vähennä töitä. Pyri kuntoutukseen. Vaadi traktoreihin paineilmaistuimet(jos ei ole) Kela maksaa. Kela maksoi aikoinaan puolet pienkuormaajasta jolla voi hoitaa talikkohommat. Kela maksaa aika paljon työtä helpottavista investoinneista.
  Kun menet kuntoutukseen niin esimmäisessä haastattelussa psykoloogi kysyy: kuinkas parisuhde voi? Naiminen parantaa kaikki selkävaivat.  ;D
Vaikka halvaantuiski,niin pääsee vain puolieläkkeelle :(

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: sairaseläkkeelle?
Puolieläkeelle ja työttömyyskorvaus eläkeellä leikattuna näin on monen emännän käynyt. >:( >:(

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
Jos selkäsairaus estää nussimisen, olisi evoluutioteorian mukaan selkätaudin pitänyt kadota maapallolta jo vuosimiljoonia sitten.


Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: sairaseläkkeelle?
Jos selkäsairaus estää nussimisen, olisi evoluutioteorian mukaan selkätaudin pitänyt kadota maapallolta jo vuosimiljoonia sitten.

Jos selkäsairaus johtuu liiasta köyrimisestä?  Alaselän kulumavika?
Kui mää ain olen paras?

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: sairaseläkkeelle?
Jos selkäsairaus estää nussimisen, olisi evoluutioteorian mukaan selkätaudin pitänyt kadota maapallolta jo vuosimiljoonia sitten.

Jos selkäsairaus johtuu liiasta köyrimisestä?  Alaselän kulumavika?

Apilas ei sattuneesta syystä pysty tekemään istumatyötä...
It ain't over till the fat lady sings

Lehtolaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: sairaseläkkeelle?
No jos kiistattomat dogumentit/ erikoislääkärien lausunnot niin ekaks vuosi saikulla ja sitten kuntoutustuelle. Siinä menee sitten muutama vuosi. Kuntoutustuen aikana voi tulla työkokeilua muuhun kevyempään työhön (jos suostut lähtemään). Mutta jos selkä sökö ja ikää jo jonkinverran niin työllistyminen aika vaikiaa. Siinä sitten rinpuillaan järjestelmän rattaissa ja valmista ei tule. Eli löyhässä hirressä >:(. Kysyy huumorintajua. Eli kun selkä alkaa oireileen pitenpään niin aikanaan kevyempiin töihin kun vielä jonkunlainen työkyky. Ite en löysänny riittävän aikaisin niin marssijärjestys ollut tuo.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: sairaseläkkeelle?
Kuin helposti nykyisin pääsee selkävaivoista elakkeelle? Kohta kymmenen vuotta kärsitty. Viime yönä joutu jörnimisenkin jättämään kesken, kun sattu niin h.....sti, eikä emäntä suostunu töihin. Riittäskö emännän sana "ihan kyvytön" eläkepäätökseen?
Onko reumakokeet otettu ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

+250

  • Vieras
Vs: sairaseläkkeelle?
No jos kiistattomat dogumentit/ erikoislääkärien lausunnot niin ekaks vuosi saikulla ja sitten kuntoutustuelle. Siinä menee sitten muutama vuosi. Kuntoutustuen aikana voi tulla työkokeilua muuhun kevyempään työhön (jos suostut lähtemään). Mutta jos selkä sökö ja ikää jo jonkinverran niin työllistyminen aika vaikiaa. Siinä sitten rinpuillaan järjestelmän rattaissa ja valmista ei tule. Eli löyhässä hirressä >:(. Kysyy huumorintajua. Eli kun selkä alkaa oireileen pitenpään niin aikanaan kevyempiin töihin kun vielä jonkunlainen työkyky. Ite en löysänny riittävän aikaisin niin marssijärjestys ollut tuo.
Vuodeksi mulle myönnettiin kuntoutustuki,ja jatkoo ei luvattu.
Toki saattoi olla vaikutusta kun täti kysyi paljonko olen vähentäny maataloustyötä ja sanoin kolminkertaistaneeni lehmämäärän ja 50 ha oli pintaalaki kasvanu ;D

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: sairaseläkkeelle?
Mun diagnoosi on tästä selkäsairaudesta, että olet pitänyt liian pitkään väliä ja tämä tauti lähtee ihan normaalilla nussimisella  ;D
Sillä se selkä paranee  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes